raar tank verhaal

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum raar tank verhaal

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238016
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      hey, mijn collega rijd een vectra c 3.2 v6 gts van 2003.
      nu is het rare, dat hij niet meer dan 45 liter kan tanken, terwijl er toch een 60 liter tank onder hangt.
      nu heeft hij er zelf niet veel verstand van, maar heeft iemand dit probleem vaker gehoord of mee gemaakt.
      ik maakte al het grapje, dat er een zak drugs in de tank zit, omdat het een ingevoerde is.
      wat kan het probleem zijn.

      groeten.

      #17882423
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        iets als een luchtbel? of is dit onmogelijk :p

        #17882424
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Rijd hij de tank wel helemaal leeg? Ik heb het zelf ook (enigzins), de boardcomputer geeft bijv. aan dat we nog 25 km kunnen rijden, maar de tankmeter zegt dat we nog een kwart tank hebben. Ik ben nog nooit door gereden, maar ik denk dat het wel kan.

          Er kan ook een deuk in de tank zitten (maar is van plastic?)

          #17882425
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            beiden is mogelijk

            als de ontluchting dicht zit doet tie moeilijk
            maar ik acht de kans groter dat de tank gewoon niet leeg is

            als je 60 liter kan tanken met een 60 liter tank heb je heel veel mazzel dat je de benzine pomp haalt ;)

            #17882426
            janneman vectra c
              Lid sinds:
              19 October 2008

              Voltanken en leegzuigen ;)

              Jan

              #17882427
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ik tank meestal ook zo ergens tussen de 45 en 55 liter in de Vectra.

                1x leeg gereden, en toen ging er niet meer in de 58 liter, wel vreemd, stond echt stil. (stom he, dacht dat ik het volgende pompje wel ging halen, die was flink voordeliger)

                Willem

                #17882428
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Moest zondag ook 87 euri tanken a 1.67 per liter, is toch ruim 52 liter
                  Wijzer stond net aan rode streepjes…
                  Boordcomputer gaf nog 50 km rijbereik aan

                  Rijd hem nooit zo leeg, dit was gevolg al met al ruim drie weken bij de dealer..

                  #17882429
                  Step-han
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 September 2010

                    Leeg rijden is toch ook niet goed voor de motor? Of is dat een fabeltje? Ze zeggen dat er onder in de tank nog wel eens troep kan zitten etc? Ik rij mijn tank nooit helemaal leeg (52 liter tank) gooi er meestal zo rond de 35-40 liter in.

                    #17882430
                    Oenatje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      nou je brandstof pomp vind het niet zo leuk

                      #17882431
                      tjaverken
                        Lid sinds:
                        26 July 2010

                        kan zijn dat de vlotter geen correcte aanduiding geeft waardoor het lijkt alsof hij leeg is terwijl het niet zo is

                        je hebt nog steeds een brandstoffilter welke dan wel rapper vuil komt bij leegrijden.

                        #17882432
                        yzf1kr
                          Lid sinds:
                          3 January 2005

                          @Step-han wrote:

                          Leeg rijden is toch ook niet goed voor de motor? Of is dat een fabeltje? Ze zeggen dat er onder in de tank nog wel eens troep kan zitten etc? Ik rij mijn tank nooit helemaal leeg (52 liter tank) gooi er meestal zo rond de 35-40 liter in.

                          Wat versta je onder leeg rijden?
                          Doorrijden, tot op de laatste liter is inderdaad niet zo goed, maar je tank maar half leeg rijden, zoals jij doet is ook onnodig.

                          Met de kunststof tanks van tegenwoorig is het risico van corrosie etc in de tank ook niet meer aanwezig, dus de hoeveelheid vuil in je tank is ook een stuk minder.

                          #17882433
                          tjaverken
                            Lid sinds:
                            26 July 2010

                            vuil minder? als je ziet hoe je brandstoffilter er soms uitziet zou je verschieten…

                            #17882434
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Voordeel van de tank leger rijden is dat er minder vuil in de tank blijft ”hangen” maar juist in het filter gaat zitten welke toch regelmatig vervangen dient te worden.

                              Als je de tank vrij vroeg tank iedere keer blijft er meer vuil achter in de tank, en als je m dan een keer leeggrijdt kan direct het filter verzadigd raken.

                              >> ik rijdt mijn tanks altijd vrij ver leeg, en toch zijn de filters redelijk schoon.

                              als ik zie als ik ze vervang bij andere, dan verkleur ik ook nog wel eens.

                              als je die in een bakje leeg doet laten lopen, dan komt er alleen maar zwarte drap uit, dat zijn filters die ook netjes iedere 30.000km vervangen worden door mij…

                              en dan maar zeggen dat er bij de goedkope pompen meer vuil in zou zitten, tank altijd goedkope pomp benzine..

                              Willem

                              #17882435
                              kadett4x4
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                heb het verhaal eens links en rechts rond gebracht, en kwam toch iedere keer bijna hetzelfde uit.
                                tank ontluchting verstopt.
                                zou dit kunnen, en hoe los je dit op.

                                groeten.

                                #17882436
                                tjaverken
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2010

                                  onluchting verstopt lijkt me gek, want heb al vaak nieuwe tanks gestoken en wels voorgehad dat onluchtingsdarm gekneld zat maar dit merk je direct vanaf je nog maar begint met tanken (pomp valt steeds uit door dat benzine/diesel opklimt –> lucht die niet weg kan) en niet door het feit dat je er niet voldoende kan indoen.
                                  nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen vec tank ervanonder heb gehaald, maar lijkt me raar

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.