Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raar stationair lopen Kadett 1.8S '88
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2009 om 13:26 #17210291
Hallo Heren en Dames Kadett liefhebbers,
Ik zal mij even voorstellen, ik heb hier nl. geloof ik nog nooit een vraag of antwoord gepost. Maar blader wel regelmatig door de Kadett-topics om te kijken of er toevallig antwoorden op mijn vragen tussen staan.
Mijn naam is Merijn Bus en mijn bouwjaar is ’79 en ben woonachtig in onze mooie Hofstad.Onlangs heb ik een Kadett 1.8S Caravan uit ’88 aangeschaft met slechts 82.000 op de teller (is ook aan de auto te voelen en te zien, is op een rot plekkie in de wielkast na gewoon hard, en de sloten voelen als nieuw aan).
Ik kocht de auto van een trailer, zonder APK en de auto zou meerdere jaren stil hebben gestaan, toen ik de auto ging bekijken startte hij meteen, en liep als een zonnetje.
Ik moest enkele rotte benzineslangen vervangen, en een remleiding met putroest, de bedrading naar de achterklep weer aan elkaar gesoldeerd en na 1,5 week werd de auto goedgekeurd voor de A.P.K..
Ik heb er al enkele fijne ritjes meegemaakt, en de backline van mijn band past er precies in, zonder dat de Kadett er met remmen, accelereren, sturen etc. moeite mee heeft.Natuurlijk heb ik er een en ander aan onderhoud aan gedaan als olie+filter, bougies,ruitewissers, thermostaat vervangen omdat de thermometer niet opliep en de kachel niet heet werd (bleef n beetje lauw) het luchtfilter was wonderbaarlijk z.g.a.n..
De auto rijdt als een speer en ook op de snelweg gedraagt ie zich goed.
Natuurlijk heb ik ook wat probleempjes met de auto en ik hoop dat iemand hier wat tips, trucs of oplossingen voor me weet.De motor word niet warm (volgens de thermometer)
Ook na het vervangen van de thermostaat loopt de thermometer niet verder op dan een kwart van de meter, er zit zelfs geen verschil in de nieuwe en oude thermostaat.
Alleen als je een tijdje in de file staat of gewoon stilstaat met draaiende motor dan loopt’ie uiteindelijk wel naar het midden, om later tijdens het rijden weer flink af te koelen.
De radiateur word wel warm, en het water circuleert ook gewoon als de motor warmer word. Wat zou dit kunnen zijn?Ik heb nog een storing aan deze auto, het zou zo kunnen zijn dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben en dat het een het ander veroorzaakt,
Het komt er op neer dat de wagen (na het n tijdje wel goed gedaan te hebben) eigenlijk niet meer zo graag stationair loopt. Als je de auto start loopt íe gewoon stationair, rij je de parkeerplaats af of geeft een paar keer gas dan slaat hij weer af, ook bij het uitrollen bij bijv. een stoplicht slaat de auto 9 van de 10 keer af. wonderbaarlijk genoeg blijft hij het af en toe wél gewoon doen en loopt dan heerlijk stationair in een mooi laag toerental. (koud/warm maakt niet uit)
Als je bij het uitrollen op het allerlaatste moment voor stilstand even de koppeling op laat komen en meteen weer intrap slaat de motor altijd weer aan, maar loopt dan heel hortend en stotend, net alsof er een cilinder overgeslagen word af en toe, en meestal als je geen gas bij geeft slaat hij binnen 20 sec. wel weer af.
Ik heb de sproeiers al doorgeprikt en de carburateur al beter vastgechroefd. Het viel me op dat het wel wat vochtig en vettig was tussen de carb. en het luchtfilter.In de loop van de week ga ik nog een nieuwe benzinetank monteren, want de andere bleek een poreuze plek te hebben (met een kwart tank benzine kom je dan gewoon door de A.P.K) en dan zal ik op een volle tank ook eens een fles motor/carburateurcleaner in de tank mikken, wie weet welke cleaner er het beste zou zijn voor mijn auto.
Ik besef dat bovenstaand wel n lang verhaal is geworden, maar ik denk wel dat het een duidelijke omschrijving van de problemen is.
Bij voorbaat dank voor uw reakties,
Met vriendelijke groet,
Merijn
p.s. als iemand me uitlegt hoe ik later nog foto’s bij dit topic kan voegen zal ik er later wat foto’s van een fris gewassen Kadett Caravan bij doen.
22 juni 2009 om 20:51 #17490459Carburateur eens schoon maken.
lekker de boel uit elkaar halen en alles reinigen.
doorgeprikte sproeiers helpt niet, het vuil komt weer terug erin.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.