Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › raar probleem WIE O WIE kan helpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2013 om 10:06 #17256039
Ik heb een probleem met mijn Opel Zafira.
Ik kreeg een tip om eens een keer euro 98 te tanken ,omdat dat goed zou zijn voor de reiniging van de motor. Zo gezegd zo gedaan, maar na een aantal kilometer begon het motormanagement lampje te branden. De volgende dag tijdens het rijden viel de auto spontaan uit. Kreeg hem niet gestart maar na enkel minuten weer wel.
3 dagen later gebeurt weer het zelfde maar dit keer wilde hij met geen mogelijkheid meer starten.
Anwb wezen kijken en die zij na diverse door metingen dat het waarschijnlijk de bobine is.
De auto naar huis gesleept en volgende dag weer geprobeerd te starten waarna dit lukte. Auto starte gelijk maar liep schokkerig ( 3 cilinders) en nadat hij warm was liep hij normaal.
Ik ben toen naar de opel dealer gereden om het te laten uitlezen en daar kwam uit dat de brandstof relais vervangen moest worden. Ze zeiden ook dat het geen probleem was dat ik euro 98 getankt had. Maar heb hier mijn twijfels over.
Ik heb de brandstof relais laten vervangen en de auto starte beter en het motormanagement lampje was ook uit.
De volgende dag tijdens het rijden trok ik een beetje door in de toeren en gelijk ging weer de motormanagement lampje branden en begon de motor minder soepel te draaien. Nu heb ik met koude start dat de motor weer op 3 cilinders start en na een beetje gereden te hebben draait hij weer normaal.
Hoop dat iemand kan helpen !!!!9 maart 2013 om 12:59 #18114528Bobine van dit model gaat regelmatig wel eens stuk.
Bobine vervangen en je probleem is verholpen.Enkel startprobleem is wel vreemd wat dat zou denk ik eerder de krukassensor zijn dan het benzine relais.
9 maart 2013 om 13:16 #18114529Hallo,
Ik zou de tank zover mogelijk leegmaken (handpompje) en weer volgooien met euro 95, stukje rijden zodat alles in de leidingen ook weg is, zou het weer goed moeten zijn lijkt me.
Kees
9 maart 2013 om 14:41 #18114530Euro 98 en 95 mag never nooit dit probleem veroorzaken dus dat kun je proberen maar dan blijft er nogsteeds wat mis.
Doorrijden met kapotte bobine kan meer schade veroorzaken.11 maart 2013 om 11:24 #18114531@cees64 wrote:
Hallo,
Ik zou de tank zover mogelijk leegmaken (handpompje) en weer volgooien met euro 95, stukje rijden zodat alles in de leidingen ook weg is, zou het weer goed moeten zijn lijkt me.
Kees
95/98 maakt niets uit op een standaard auto.
Check eens je brandstoffilter, die vergeten ze meestal. Zit achter onder de auto.
11 maart 2013 om 11:51 #18114532@vanstylo wrote:
Ik kreeg een tip om eens een keer euro 98 te tanken maar na een aantal kilometer begon het motormanagement lampje te branden.
Z16XE(P) toevallig ? Heb exact hetzelfde gehad en bij mij was het toen de bobinebrug die defect was.
Doorrijden met een defecte bobine kan inderdaad tot nogal wat motorschade lijden !16 maart 2013 om 08:41 #18114533 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.