Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › raar probleem tempr sensor..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2010 om 11:30 #17225244
jaja ik heb weer wat..:wtf
ik rij nog weinig met de corsa, dus toen ik em ging starten moest ik ff flink doorstarten (normaal niet)
dat dus elke keer als ie koud is.. sinds kort.:vertag
dus ik denk zal de tempratuursensor zijn van de ecu..
ik naar de opel nieuwe gekocht.. ik monteer em..
NOOIT meer starten.. en stinken en roken naar de benzine als de ter… , pas als ik de zekering van de FI (brandstofpomp enz) eruit haal loopt ie ff.. oude sensor er weer in starten lopen..de zender die ik kreeg is 2 polig en blauw.. die erop zat is een zwarte.. volgens opel (en na gekeken) moet ik de blauwe hebben.. maar dan start ie niet.. en verzuipt ie
:hmmz
ik heb een m2.5 c20xe..iemand een idee..? ik dacht een combinatie van slechte lmm(nog niet gecontr) en in dit geval een verkeerde sensor werkt wel.. maar met de goeie sensor niet..
brandstofdruk enz staat goed..weet iemand de waardes van een m2.5 lmm..
27 augustus 2010 om 14:23 #17719903Heb je de weerstand al eens gemeten op de sensoren? Klopt in elk geval dat er een blauwe op moet. Mijn blok had eerst ook een zwarte, nu een blauwe (originele) Wel weet ik dat er immitatie sensoren zijn die zwart zijn en op zich wel voor M2.5 gemaakt zijn…
Hier staat een overzichtje van weerstand/temperatuur waarde in:
27 augustus 2010 om 15:06 #17719904Je MOET echt dezelfde kleur monteren als erin zat. Heb ook weleens een blok ingebouwd waar een zwarte temperatuur sensor in zat, en met de ombouw een nieuwe blauwe erin gezet maar dan doet ie het echt niet! Ook weleens een zwarte voor een blauwe gewisseld bij een goeie motor die deed het daarna ook niet meer, alleen maar verzuipen.
27 augustus 2010 om 15:56 #17719905@vinci bedankt voor schema (zal morgen is gaan meten)
origineel gepost door youri_corsa_gsi
Je MOET echt dezelfde kleur monteren als erin zat. Heb ook weleens een blok ingebouwd waar een zwarte temperatuur sensor in zat, en met de ombouw een nieuwe blauwe erin gezet maar dan doet ie het echt niet! Ook weleens een zwarte voor een blauwe gewisseld bij een goeie motor die deed het daarna ook niet meer, alleen maar verzuipen.is toch raar.. ik haal em bij opel op kenteken(van donorauto) man van opel heeft het zelfs nog gechecked… en dan werkt het niet.. :hmmz verzuipt echt HEEL erg met de blauwe..
morgen..
alles doormeten.. andere ecu,lmm proberen.. ik zal em moet van dat doorstarten af.. :argue27 augustus 2010 om 16:33 #17719906astra motor zeker?
27 augustus 2010 om 16:35 #17719907Die van mij (Astra motor) liep met zwarte en blauwe ongeveer het zelfde….
28 augustus 2010 om 13:40 #17719908ik heb alleen maar astra c20xe’s gezien met zwarte temp sensoren. zelfs een ingevoerde uit 92.
28 augustus 2010 om 18:43 #17719909ja is uit een astra.. vandaag klus beetje uitgelopen dus nog geen tijd gehad om te meten.. (kut punto’s die rotten pas)
waarom zit er verschil in dan..? :wtf
28 augustus 2010 om 18:47 #17719910Ik vermoed met airco en zonder?
29 augustus 2010 om 02:09 #17719911maakt niets uit.
om 1 of andere stomme reden zijn er c20xe’s met zwarte temp sensoren. en ik heb ze enkel nog maar in astra F gezien.
29 augustus 2010 om 21:21 #17719912ga dus morgen de zwarte halen… :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.