raar probleem Omega

Forumindex Forums Modellen Omega raar probleem Omega

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    henk 400rr
    Deelnemer

Het volgende is gebeurt de afgelopen tijd;

Het is me vorig jaar 1 of 2 keer overkomen tijdens het rijden, maar maanden niks en ik had zoiets dat zal wel de schakeling naar het gas zijn dat hij net wat te laag in toeren zit en heb er verder niet overna gedacht tot sinds kort, mijn vrouw is het een paar keer overkomen maar nog altijd starte hij weer tot deze week, afgelopen week stond ze voor de stoplichten en uit, niks meer.
      Na een half uur wachten op de ANWB was het met startkabels zo verholpen (accu was ook leeggestart), daarna 3 dagen weer goed.

Zonet had ik hem mee en ik stond voor de brug, uit…. starten, starten,…niks. Een passant had zo’n powerboost en toen starte hij weer, maar tijdens het nakletsen sloeg hij opnieuw af en niks meer…
      Uiteindelijk kwam m’n vrouw en met de sleepkabel was hij na 2 schokjes weer in bedrijf en ben ik weer naar huis gereden.

Wat valt op, de accu is 2 jaar oud en ik heb nog gekeken, maar die lijkt nog goed, in bijna alle gevallen dat dit gebeurde liep de auto nog niet echt lang en stonden we stil, meestal in de 1e 5 a 10 minuten is het voorgevallen. Het is me ook al eens gebeurt dat de accu schijtleeg was alvorens hem te gebruiken, maar wat dat was en of dit er iets mee te maken heeft, geen flauw idee.

Wie weet wat het kan zijn, de motor is een y26se.

Vega
      Deelnemer

Als de motor is afgeslagen en je probeert opnieuw te starten draait de motor nog wel rond dan?
        Zo ja, dan lijkt het wel op een sensor probleem.
        Het kan de krukassensor zijn als die het niet doet dan zal de motor niet aanslaan.
        Laten uitlezen bij de VOD en een nieuwe sensor erin laten zetten.

henk 400rr
        Deelnemer

Motor draait zeker rond, het geluid van starten is net als anders, behalve dan met die “broem” op het eind.

Het kan heel goed zijn dat het die sensor is, maar meestal geen enkel probleem en soms wel, dus ja, is zo’n ding niet of kapot, of heel? geen middenweg bedoel ik, of komt het vaker voor dat het twijfelachtig is.

J-Omega

Dat kan inderdaad wel voorkomen. Uitlezen met de Tech2 zou uitsluitsel moeten geven.

Heytse
            Deelnemer

zou ook kunnen dat het een kabel breuk is naar de sensor. Dan werkt ie de ene keer wel en de andere niet. Komt het motormanagement lampje ook op? Ik zou em in ieder geval even laten uitlezen. Maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Groeten,

Heytse

Vega
              Deelnemer

Ja soms is het erg onduidelijk of de krukassensor heel is of niet.
                Ik heb het zelf ook gehad, opeens niks meer en na een half uur afkoelen gewoon weer lopen, maar uiteindelijk bleek toch dat de sensor aan het kapot gaan was en dus vervangen.

henk 400rr
                Deelnemer

het motormanagement lampje brande al bijna zo lang als ik hem heb, was het laatst zat en heb hem eruit geflikkerd. ;)

bedankt allebei, nu weet ik ongeveer wat me te wachten staat. :thumbup

weet toevallig iemand waar dat ding precies zit? of moet de halve auto gesloopt worden om erbij te komen?

manus

Bij mijn 2.5 v6 zit ie links(bestuurderskant)achteraan de motor iets boven het pasvlak van de carterpan onder of naast de leidingen naar de warmtewisselaar.

Ik heb hem ook al moeten vernieuwen,de mijne ging raar starten en ploffen op de raarste momenten.
                    Het is wel even pielen met de kabel van de sensor,die moet naar boven en zit ergens aan de achterkant van de inlaat gestekkerd.

Er zijn 2 type’s sensoren,1 met een rechthoekige stekker en een met een afgeronde stekker,volgens de VOD zit er in de mijne een sensor met rechthoekige stekker maar de praktijk zegt dat het er een met een afgeronde stekker is.
                    Ik vind het zelf altijd wel prettig om in 1 keer de goede spullen te krijgen.

henk 400rr
                    Deelnemer

Ook daar ben ik voorstander van, het is gruwelijk irritant als je op het moment dat je er mee bezig bent de verkeerde spullen gekregen hebt.

Ik hoop dan dat de plek niet veel veranderd is bij de 2.6, morgen alvast even de sensor bestellen en dan weten we meer.

Vega
                      Deelnemer

origineel gepost door henk 400rr
                        het motormanagement lampje brande al bijna zo lang als ik hem heb, was het laatst zat en heb hem eruit geflikkerd. ;)

bedankt allebei, nu weet ik ongeveer wat me te wachten staat. :thumbup

weet toevallig iemand waar dat ding precies zit? of moet de halve auto gesloopt worden om erbij te komen?

[size=-1]Foto van jack-omegax3.0xe[/size]

henk 400rr
                        Deelnemer

Nou, hij zit erin, kosten vielen mee: €65,-, het was even een gepriegel en veelal moest het op de tast omdat de bedrading van het gas d’r ook bijop zit, kon ik het haast niet zien.

bedankt voor de hulp. :thumbup

manta_sport

Heb je het motormanagement lampje nu weer terug geplaatst en is de storing nu weg ?

henk 400rr
                            Deelnemer

ben je mal. :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.