Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Raar probleem met motor Corsa B 1.4xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2012 om 11:34 #17241902
Beste lezers,
Laatst is mij iets heel raars opvallen.
Als de auto stationair draait (ong 1000 toeren) en ik geef een beetje gas bij dan zakt het toeren teller tot ong. 300,400 toeren.
Daarna loop die van zelf weer op.
UPDATE 6-11-2012:
ook heeft de auto probleem met wegrijden als het auto warm is het lijkth het of de motor niet genoeg kracht heeft.
Zodra die eenmaal rijdt is er niets aan de hand.Het gaat om een Corsa B Sport x1.4xe
Naar mijn weten is deze toestand niet normaal. Hebben jullie wat tips of suggesties ?
Mvg.
20 oktober 2012 om 22:40 #17924238Heb hetzelfde gehad bij mijn B, bij het wegrijden/beetje gasgeven vanuit stationair zakt het toerental om vervolgens weer toe te nemen. Ik heb de computer uit laten lezen en het bleek dat de luchtmassameter niet helemaal meer lekker was. Ik heb hem toen laten vervangen (kind kan de was doen klusje dus de volgende keer lekker zelf :-P) en de motor loopt inmiddels alweer 60.000 Km zonder problemen.
21 oktober 2012 om 11:18 #17924247Bedankt voor je reactie… kun je mij vertellen waar de luchtmassameter zich eigenlijk bevindt ?
21 oktober 2012 om 11:35 #17924246Daarzo, maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat dat ook echt het probleem is, daarom eerst de computer uit laten lezen.
21 oktober 2012 om 11:41 #17924244Heeft de x14xe wel een lmm?
21 oktober 2012 om 12:18 #17924243Nee. Alleen de oude c16xe. Dus daar zit het probleem niet. Hoe is de acceleratie op hogere toeren, snelweg bv? Misschien een verstop benzinefilter/pomp die te weinig geeft?
21 oktober 2012 om 12:20 #179242421000 toeren stationair is al Veel te hoog, Deze hoort tussen de 750 en 850toeren te liggen
Inzakken Bij iets gasgeven:
– Vervuilde of defecte EGR
– Vervuilde Gasklep
– Vervuilde of Defecte Stappenmotor
– slecht werkende Gaskleppositie sensor
– Map sensor slechte werkingWillem
21 oktober 2012 om 12:26 #17924241wist ik niet eens, excuus :-P
21 oktober 2012 om 12:29 #17924240Dat is het probleem als je niet heel veel kennis hebt van de vereschillen in motoren en aansturing.
Veel mensen gaan ervan uit dat iedere inspuitmotor een LMM heeft, maar niets is minder waar, MAP meting word Vaak zat toegepast.
MAP meting: Onderdruk (vacuumdruk) meten in inlaat traject.
Willem
22 oktober 2012 om 11:35 #17924248Zelf echter na gekeken .. Idd heb ik geen LMM,
Recentelijk is het gasklephuis door een garage nagekeken en schoongemaakt.
Acceleratie is goed, op snel weg etc.. kan die makkelijk zonder probleem optrekken.
@wim-v6, zelf vermoed ik ook dat het probleem bij de EGR klep ligt.22 oktober 2012 om 13:21 #17924245foto is van x10xe/x12xe met airco…. hij doet zijn naam wel eer aan…. kaptein koek:P
23 oktober 2012 om 06:01 #17924239@richardschaeks wrote:
foto is van x10xe/x12xe met airco…. hij doet zijn naam wel eer aan…. kaptein koek:P
ik heb zelf een x12xe met airco dus daar raakte ik mee in verwarring :-P
5 november 2012 om 08:51 #17924249Hier is een korte filmpje.
Dit is wat er gebeurd als de auto stationeer draait en de gaspedaal wordt ingetrapt.[youtube:1tufrfi1]http://www.youtube.com/watch?v=xuvecFhnNPM[/youtube:1tufrfi1]
5 november 2012 om 10:19 #17924250Ehm, handrem eraf halen? :D
5 november 2012 om 10:30 #179242515 november 2012 om 11:16 #17924252@trashmetal wrote:
@Zakdoekje wrote:
Ehm, handrem eraf halen? :D
Hele wijze praat voor een eerste post…….
Auto staat in neutraal.
Koppeling wordt ook totaal niet gebruikt in deze video5 november 2012 om 13:02 #17924253vuil brandstoffilter zou ook nog kunnen
5 november 2012 om 13:13 #17924254@trashmetal wrote:
vuil brandstoffilter zou ook nog kunnen
Dat is zelf inderdaad wel prima te vervangen. Als het niet recentelijk gedaan is kun je dat best ‘even’ doen. Filter kost je nog geen 10tje. Het vervelende zijn de clips die aan weerskanten moeten worden aangesloten. Kan een hels karwei zijn. Toen mijn auto ‘gewoon’ op de straat stond ben ik er toch wel 30min mee bezig geweest. Maar voor die paar euro… Wel de moeite :)
5 november 2012 om 13:31 #17924255Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen…
5 november 2012 om 13:57 #17924256@joop1970 wrote:
Het aansluiten was bij mij het probleem niet, meer het loshalen met een kleine schroevendraaier wat resulteerde in 3 keer douchen en alle kleren grondig wassen om de benzine meur eruit te krijgen…
Had je vantevoren de brandstofdruk in de leidingen niet afgebouwd? Kan anders behoorlijk spetteren als de boel nog onder druk staat bij het loshalen.
5 november 2012 om 14:04 #17924257Ja, dat was voor op straat makkelijker geweest, op een brug doe ik dat eigenlijk nooit moet ik zeggen. Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P
5 november 2012 om 14:10 #17924258@joop1970 wrote:
Dan moet je accu eraf toch? (staat in haynes in ieder geval). Heb nooit izn om alles weer opnieuw in te stellen :P
Nee, accu blijft aangesloten. Als ik werkzaamheden uitvoer aan het brandstofsysteem, bouw ik de druk af door zekering 26 (brandstofpomp) eruit te trekken. Vervolgens motor starten totdat ie uitvalt en dan de startmotor 2x ronddraaien. Dan is alle druk van de leidingen af en spuit het er niet uit.
5 november 2012 om 14:28 #17924259Accu hoeft zoweizo niet los, even de aanvoer slag los en laten uitdruppen en huppa dag benzine druk..
Willem
6 november 2012 om 10:20 #17924260Zo als gesuggereerd heb ik mijn brandstof filter vanochtend gewisseld.
Deze kostte mijn 15 euro.. was het poging wel waard.
Dat heeft het probleem helaas niet opgelost.Hier zijn er fotos van te vinden: http://imgur.com/a/CYFZ4#0
6 november 2012 om 10:25 #17924261@Axxess wrote:
Zo als gesuggereerd heb ik mijn brandstof filter vanochtend gewisseld.
Deze kostte mijn 15 euro.. was het poging wel waard.
Dat heeft het probleem helaas niet opgelost.Hier zijn er fotos van te vinden: http://imgur.com/a/CYFZ4#0
Zonder te klagen! :thumbup
Ik vond het maar een rotklusje destijds.
@Hierboven, in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien. Echter heb ik gewoon de boel losgetrokken; er lekt inderdaad een schaaltje benzine, maar boeiend (kost toch niks….) :P
Heb je de punten die wim-v6 heeft genoemd al bij langs gelopen? De gasklep kun je al zien door de zwarte paddestoel los te schroeven!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.