Raar probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Raar probleem

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    FreakNL
    Deelnemer

Hoi,

Al anderhalf jaar rij ik rond in een Vectra B X1.6XEL. Met veel plezier overigens. Een jaar geleden heb ik een radio gekocht van een nietszeggend merk (Renkforce). Aardige radio welke een goedwerkende bluetooth ondersteuning had welke ook meteen het aankoop argument was.

Echter kreeg deze een maand geleden opeens kuren. Hij speelde nog wel maar gaf geen geluid. In eerste instantie dacht ik dat de radio kapot was. Echter speelde er gelijktijdig nog een probleem, namelijk de centrale deurvergrendeling.

Het lijkt of beide problemen gerelateerd zijn aan elkaar. Het rechter portier sluit niet meer automatisch af en op dat moment zwijgt ook de radio. Als het slot wel afsluit, is er ook weer muziek hoorbaar. Maar, als de muziek dan weer wegvalt dan hoef ik alleen de deur hard dicht te gooien om deze weer terug te krijgen.

Daarnaast heeft het sleutelgat in de linker voordeur ook kuren. Deze blijft nogal steken.

Enig idee hoe dit deur <> radio probleem tot stand komt en hoe ik het kan oplossen?

Gr. Marten

Lemmens
      Deelnemer

Normaal gesproken is het systeem van CV en radio niet aan elkaar gelinkt… Dan zou je al te maken hebben met een defecte / doorgesleten kabelboom in je deuropening. Denk dat je eerder een toevalstreffer hebt in de vorm van een weigerende slotmotor (komt veel voor) en een gare radio. Slotmotor kun je even verzuipen in WD 40 en hopen dat ie het dan doet.

Radio’s die het spontaan doen zodra je de deur dicht trekt, lijkt meer op een wankel contact in de radio dat dan toevallig weer even zin erin heeft.

wim-v6
        Deelnemer

Draadbreuk in kabelhuls rechter deur, hierdoor zal de Speakerdraad in aanraking komen met de CV draad, waardoor de radio beveiligd word en geen geluid geeft.

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.