Raar probleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Raar probleem

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

@Nick-C20XE wrote:

Brandstoffilter heb ik nog niet vervangen omdat die onder de auto zit en ik daar dus niet bij kan.
      Waar zit het benzinepomp relais ergens ?

Ik zou graag willen dat er iemand in de buurt zou kunnen helpen en dan ben ik ook niet beroerd om daarvoor te betalen, mits het niet de hoofdprijs is, anders ben ik veel meer geld kwijt aan nutteloze onderdelen vervangen.

Het probleem is gewoon dat ik niemand ken, dat ene adresje wat jij had gegeven heb ik gemaild om te vragen of hij misschien hulp wou verlenen en ik heb gelinkt naar deze thread maar hij reageert niet.
      Dus tot zover ben ik op jou aangewezen, had eerlijk gezegd wel verwacht dat er wat meer mensen zouden reageren.

Ik ook, maar de echte kenners zitten meestal met de neus onder de motorkap heh!;)

Jeroen moet je bijvoorbeeld ook niet mailen, als je hem nu belt (zie nummer in link die ik je heb gestuurd) dan kun je vast wel iets met hem afspreken. Hij zit ook amper achter de PC hoor, meer tussen de C20XE onderdelen verstopt denk ik… Hij zit ook wel een eindje bij je vandaan, maar stukke dichter dan ik en hij heeft bergen onderdelen liggen die je ook kunt overnemen van hem. Jeroen draait je denk ik ook geen poot uit, heb mijn motor ook voor een zeer schappelijke prijs bij hem vandaan.

P.S. Heb bij mijne het brandstoffilter naast de SFI vervanger hangen, vlak voor de benzine de motor in gaat, is wel zo makkelijk met vervangen!

darknight2003

Toerentalsensor/regelaar al geprobeerd?
        Laatst namelijk het zelfde probleem gehad met de corsa van een maatje van mij..
        Auto loopt nu weer wel goed.

Nick-C20XE

@mattemaker wrote:

bij mijn corsa is dit 2 keer gebeurt… naja eigenlijk 3..
          1ste keer was het mijn brandstoffilter.. :sleeping ps is makkelijk te doen met krik. ;)
          2e brandstofpomp kapot.. hoorde em al zoemen, 2 dagen na vervangen filter.. dus die heeft hard gewerkt.. had precies het zelfde effect als toen mijn filter bijna dicht zat..
          3e drukregelaar.. maar ik had een verstelbare die kapot ging..

Was het bij jou ook het geval dat het niet meteen gebeurde maar na een paar km rijden ?
          Denk dat ik morgen toch maar even zo een filtertje ga halen, kot waarschijnlijk toch geen drol.
          Neem aan dat deze gewoon rechtsachter bij de tank in de buurt zit ?

Filter in je motorruimte is idd handig, alleen was die gene die het blok in heeft gebouwd niet zo een snuggere.. (had achteraf liever zelf een corsa gekocht en omgebouwd)
          Ben al zat dingen tegen gekomen waar ik hevig mijn wenkbrauw omhoog deed, soms echt knullige dingen..

Ik wil hem uiteindelijk toch nog eens flink onder handen gaan nemen en dan komt alles goed, maar nu eerst maar eens fatsoenlijk lopende krijgen !

Als het filter het niet is zal ik jeroen na de vakantie(vertrek vrijdag) eens bellen.

Vinci
          Deelnemer

In zo’n filter zit een dergelijk stuk materiaal als een luchtfilter en dat kan het gedrag na enkele kilometers goed verklaren, er zit namelijk best veel volume in dat filter en de benzine zal er wel langzaam doorsijpelen. Als het vacuum op een gegeven moment toeneemt dan gaat hij tekort komen, zeker als hij om meer gaat vragen (hoger toerental)

Sommige uilskuikens zetten het filter er ook verkeerd om op (en da’s nog best een instinker) en als het filter materiaal dan op een gegeven moment besluit om te ‘verkreukelen’ door het vacuum dan kan hij ook dicht gaan zitten, beetje het idee van stikken in je eigen tong.

Als dit het is, en da’s zeker wel een grote kans dan lach je je rot, ben je voor 5 euro klaar!

Ik raad aan om een pijpje op de plek van het filter tussen de slang te zetten (of gelijk effe een nieuw stukje slang direct van A naar B) en dan het filter op een wat handiger plaats te zetten.
            Dan heb je bij vervanging van het stukje slang geen klemmetjes nodig misschien (tenzij ze verrot zijn) en bij plan A met het pijpje moet je ook even twee klemmetjes hebben om hem er op de andere plek in te kunnen hangen…

Mijne heb ik een plaatje voor gemaakt (naast de SFI vervanger dus) met een rubbertje en daar zit hij op met een dikke tie-wrap.

Nick-C20XE

Nou ik heb net uit een extra kabelboom die ik nog had liggen een pinnetje gehaald, hier ff kabeltje aan gelegd, in pin 20 gestopt en naar de min van de accu gelegd en lambda losgetrokken.
              Weer geen resultaat maar dit is iig niet voor niets want dan ben ik snel klaar als ik een keer mijn kat eronderuit gooi king:

Laten we hopen dat het het filter is, ik dacht zelf ook al dat het het filter kon zijn omdat hij het ook met vaste tussenpozen doet (oftewel, hij piest brandstof erin, trekt m vacuüm waardoor hij wegvalt en dan pakt hij m weer op omdat het doorgesijpeld is)
              Als het zo is lach ik me nog niet echt rot, ik ben dan wel superblij maar het heeft me dan wel 75 euro meer gekost dan nodig :P

En het filter verplaatsen is een taak voor later, het filter vervang je normaal gemiddeld toch maar om de 2 jaar dus om er dan een keer onder te kruipen is ook geen hel

Wel even een extra vraagje, ik had net perongeluk mijn minpool losgetrokken en dus is alles gereset, geen probleem.. maar nu werkt mijn automatische stand van elektrische raam niet meer..
              Dit heb ik eerder ook al een paar keer gehad en meestal doet hij het na een bepaalde tijd weer ineens, maar is hier een trucje voor of ?

lenny0202
              Deelnemer

Hey nick

ff je raam helemaal naar beneden en dan paar seconden knop vasthouden en daarna helemaal omhoog en dan ook
                paar seconden de knop vasthouden ( zo werkt het bij mij tenmiste ook )

grtz Lenny

Oenatje
                Deelnemer

@lenny0202 wrote:

Hey nick

ff je raam helemaal naar beneden en dan paar seconden knop vasthouden en daarna helemaal omhoog en dan ook
                  paar seconden de knop vasthouden ( zo werkt het bij mij tenmiste ook )

grtz Lenny

jep dat is het, werkt zo ook bij vectra a en astra f. vasthouden totdat je *klik* hoort

Nick-C20XE

Ah ja ik snap hem al, dan kalibreert hij zichzelf natuurlijk.. logisch :) Bedankt!

Resultaat brandstoffilter:
                    Ik trok mijn oude eraf, blies erdoorheen en dat ging met moeite, toen maar een nieuwe gehaald en vergeleken en dat blies veel makkelijker.
                    Goede hoop dat ding erop gezet, even lekker doorgestart, rustig aan gereden zodat de lucht er lekker uit kan.
                    Alles gaat goed… tot opeens … yup de stotter is er nog steeds :(

Word er een beetje hopeloos van eerlijk gezegd, teller staat op 60 euro onnodige onderdelen (bougies en filter waren toch aan de beurt want het is grote beurt tijd)

Vinci
                    Deelnemer

Arghh!! :swear

Wat een rot probleem!!

corsa_c20xe
                      Deelnemer

Ga eens rijden met de stekker van de gasklepschakelaar los. Ik denk dat daar het probleem zit.

Nick-C20XE

Zo, weer terug van vakantie !
                          Heb reactie van Jeroen gehad en ga daar binnenkort maar eens langs als hij tijd heeft :)

Gasklepschakelaar zal ik morgen wel even proberen want dat kost toch geen moeite :)
                          Nu eerst slapen na een 1100km lange reis terug :shock:
                          Wat moet ik verwachten op het moment dat ik hem lostrek ? rijdt hij dan gewoon ?

Nick-C20XE

Ok, gaskleppositie sensor is het probleem, trok hem los en het beest was weer wakker.
                            Gelijk even langs de automaterialenzaak geweest en een nieuwe besteld (had m al een keer vervangen voor een 2ehands en ik wil niet weer dit gezeik :P)
                            47 eurotjes kost het maar dus kan ik niet wakker van liggen.

Nou had ik nog een extra gasklephuis liggen dus die heb ik maar vast helemaal schoongemaakt voor als ik de sensor morgen heb maar nu heb ik een vraagje:
                            Ik las overal dat veel mensen het halve maantje eruit halen voor betere luchtdoorstroming, dus ik dacht ik haal m er ook uit.
                            Schroefjes braken af, op zich niet erg want het is toch maar een reserve en nu is het halve maantje er wel uit, maar ik neem aan dat ik die 2 gaatjes wel moet opvullen ?
                            Hoe word dit meestal gedaan ? denk dat ik er tijdelijk even een boutje en moertje in zet.

Vinci
                            Deelnemer

Hey goede vooruitgang eindelijk! Wel raar, die dingen gaan haast nooit stuk, maar als hij bijv. in ‘stationair’ blijft hangen is het niet zo gek dat hij verrot loopt….

Ik zou inderdaad gewoon boutje moertje doen, misschien wel met borgmoertjes voor de zekerheid, je wil ze niet op een dag in de kop terug vinden!

Nick-C20XE

@Vinci wrote:

Hey goede vooruitgang eindelijk! Wel raar, die dingen gaan haast nooit stuk, maar als hij bijv. in ‘stationair’ blijft hangen is het niet zo gek dat hij verrot loopt….

Ik zou inderdaad gewoon boutje moertje doen, misschien wel met borgmoertjes voor de zekerheid, je wil ze niet op een dag in de kop terug vinden!

Ja ben ook opgelucht eindelijk… weer een zorg minder :P
                                Sowieso borgmoertjes en misschien wel een prutje secondelijm erbij, Loctite is helaas op maar zo moet het ook wel lukken king:
                                Maar wat is het nut eigenlijk van de positiesensor als hij nu gewoon mooi loopt zonder dat ding erop dan ?
                                Zal vast wel een doel hebben maar ik merk het verschil niet echt :P

Vinci
                                Deelnemer

Nee, geen secondelijm, is echt neit nodig met borgmoertjes. Pos. sensor is nodig om goed stationair te lopen en op max. de lambda uit te schakelen….

kiyamizio

of je laat hem ff dicht lassen bij een alu lasser dan ff mooi glad polijsten heb je niet geen weerstand er meer in.

Nick-C20XE

Yey, wat een geluk heb ik toch weer, ga ik de sensor ophalen, alles prima..
                                      Loop ik naar de auto om te controleren of het de goede is.. nope, terug naar binnen met de oude erbij zodat ze het Bosch nummer op konden zoeken (had eerst op motorcode besteld, maar blijkbaar was dat niet de goede :wtf ).
                                      Nou niet op voorraad maar kon wel vandaag binnen zijn.

Ik zei dat is prima, wat moet het kosten ? Meneer de verkoper antwoordde: ” €138,- meneer. “

Weer een slap in the face, maar nu moet het toch echt het goede onderdeel zijn en het probleem verholpen..
                                      Fingers crossed !

En ik heb de gasklep al dicht zitten, gewoon 2 m5 boutjes met borgmoertjes, wat loctite die ik toch nog gevonden had.
                                      Dichtlassen en polijsten is mooi enzo, maar kost weer een paar knaken en de winst is minimaal.
                                      Ik probeer er geen vermogensbeest van te maken maar ik moest toch op het onderdeel wachten en had toch nog een gasklep liggen dus dacht zal eens kijken of het verschil geeft aangezien veel mensen het doen :)

Vinci
                                      Deelnemer

Ik hoop voor je dat er niet in het verleden de verkeerde op is gezet, hoewel dat qua stekker al niet zou passen eigenlijk….

Nick-C20XE

Nee die ene die ik op motorcode had besteld had wel dezelfde stekker maar de bevestiging paste niet op het gasklephuis, hij was veel kleiner en kwam ong 1cm te kort bij de boutgaatjes.
                                          En ik heb hem al een keer vervangen en dat was ook dezelfde, dat was destijds een gasklephuis van een C20XE die ze bij mijn stage nog hadden liggen.

Het zal vast wel de goede zijn, vind het alleen nogal een behoorlijk prijsverschil voor iets wat hetzelfde doet op een ander blok :P
                                          Maar nu is het nieuw dus hoort het voorlopig niet meer kapot te gaan ! :wors

Ik zal hem eens gaan ophalen, hij zou om 3u binnen zijn king:

Nick-C20XE

Zo hij zit erop, alles werkt weer zoals het hoort ! king:

Hier een foto van de verkeerde sensor die ik in eerste instantie had gekregen, schijnt van een C20XE te zijn, toch komen de boutgaten niet overeen :hmmz

Gasklep zonder maantje merk je wel iets van maar om te zeggen dat het veel verschil maakt… nee niet echt… hij reageert een klein beetje feller op het gas.
                                            Toch, het is gratis winst en daar doe ik niet moeilijk over :thumb

Iedereen iig heel erg bedankt voor de hulp ! :D

Vinci
                                            Deelnemer

Mooi werk! :thumb

21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.