Raar probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Raar probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243832
    Vbootje
      Lid sinds:
      2 August 2010

      Beste forumgenoten,

      Ik heb sinds gisteren een raar probleem met mijn Vectra.

      Gisteren heb ik hem volledig vol getankt, ging iets meer in dan verwacht. Mijn benzinemeter gaat naar vol en daar blijft ie nu ook op staan. Nu 130 kilometer verder zou ik nog 1100 kilometer op de tank kunnen rijden en zit mijn tank volgens de meter nog vol. Ik dacht bij mezelf dit kan niet goed zijn, dus ik heb hem maar weer eens langs de pomp gereden en wederom volgegooid, maar er ging met heel veel moeite maar 1 liter in. Of ik rijd heeeeeeeeel zuinig of er is iets geks aan de hand….

      Hebben jullie dit verschijnsel weleens gehad of eventuele suggesties van wat het kan zijn?

      Grt
      Vincent

      #17949403
      Edvries
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2004

        Hoi.

        Ik heb met mijn 1.9 cdti dat ook. De eerste 100 km komt de naald nauwelijks van zijn plek. De laatse liters gaan altijd dubbel zo hard lijkt het.

        Eric

        #17949404
        Bo652
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 June 2009

          Kan zijn dat je extreem schuin stond met tanken, weet uit ervaring dat dit af en toe zomaar 5 liter kan schelen. :hmmz

          #17949405
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            Nou ik wou ook dat ik dat probleem had…

            Na net volgetankt te hebben zinkt de naald nog als een baksteen :D

            Grtz Seth

            #17949406
            ashok1978
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2010

              @Vbootje wrote:

              Beste forumgenoten,

              Ik heb sinds gisteren een raar probleem met mijn Vectra.

              Gisteren heb ik hem volledig vol getankt, ging iets meer in dan verwacht. Mijn benzinemeter gaat naar vol en daar blijft ie nu ook op staan. Nu 130 kilometer verder zou ik nog 1100 kilometer op de tank kunnen rijden en zit mijn tank volgens de meter nog vol. Ik dacht bij mezelf dit kan niet goed zijn, dus ik heb hem maar weer eens langs de pomp gereden en wederom volgegooid, maar er ging met heel veel moeite maar 1 liter in. Of ik rijd heeeeeeeeel zuinig of er is iets geks aan de hand….

              Hebben jullie dit verschijnsel weleens gehad of eventuele suggesties van wat het kan zijn?

              Grt
              Vincent

              ruilen??? :thumb :thumb :thumb :thumb

              #17949407
              vectra-roels
                Lid sinds:
                1 December 2009

                bekend probleem bij de vectra/opel. Vlotter blijft hangen en daardoor valt de naald dus ook niet naar beneden. Pas na een km of honderd begint deze dan te zakken.
                in jouw geval waarschijnlijk schuin getankt en ruim over de max gegaan. Hierdoor valt de brandstof buiten meetbereik

                #17949408
                Vbootje
                  Lid sinds:
                  2 August 2010

                  Heren, bedankt voor de rakties. De naald is inderdaad weer gaan zakken. Na reeds 200 km gereden te hebben. Waarschijnlijk idd getankt terwijl de auto extreem schuin stond

                  #17949409
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    na 200km is de tank nog maar voor de helft vol :jerry
                    rijd wel erg zuinig zeker zo’n vectra?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.