Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Raar motorgeluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2015 om 16:00 #17270759
Hey guys!
Ik heb mezelf vorig jaar een Opel Astra J Enjoy Active 1.6 115PK (benzine, bouwjaar 2013) aangeschaft.
Hier ben ik zeer tevreden, ik heb er namelijk al bijna 20.000 KM’s opzitten! :DEnkel is er een bepaald geluid dat ik de laatste maanden heb opgemerkt waarvan ik namelijk niet weet of het een defect is of een normaal motorgeluid.
Ik hoor het vooral bij het stationair draaien van de motor, als ik bv. mijn garage inrij of buiten geparkeerd sta met de motor aan.
Onderaan heb ik een link gepost die naar een video leid die ik heb gemaakt van het betreffende geluid.Misschien kan één van jullie me vertellen wat dit geluid is?
Alvast bedankt!
Link naar video: https://drive.google.com/file/d/0By7DtfC7wEtAaXpkX2tTeWZYQjQ/view?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier is een foto van mijn Astra :)
26 februari 2015 om 17:45 #18275683Welkom,
Nette astra, alleen uit het filmpje kan ik totaal niks opmaken!
26 februari 2015 om 17:51 #18275684@Opeltje17 wrote:
Welkom,
Nette astra, alleen uit het filmpje kan ik totaal niks opmaken!
Dankje!
Het is heel moeilijk om te verwoorden wat het geluid exact is. Dus de motor draait normaal en opeens komt er een extra geluidje bij in een hogere frequentie, je hoort het beter wanneer
ik in het filmpje naar de voorzijde van de auto stap.Alvast mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Ben
26 februari 2015 om 17:59 #18275685Zou kunnen dat je nokkenas versteller(s) stuk is, ratelt ie ook bij een koude start?
Wellicht dat je een beter filmpje kan maken, en dan i.i.g met de kap open ;)
26 februari 2015 om 18:06 #18275686@Opeltje17 wrote:
Zou kunnen dat je nokkenas versteller(s) stuk is, ratelt ie ook bij een koude start?
Wellicht dat je een beter filmpje kan maken, en dan i.i.g met de kap open ;)
Hey!
Neen, ik ondervind niets van problemen met de wagen. Hij rijdt zeer comfortabel en zonder rare geluiden (in de wagen niet hoorbaar allesinds) dus ook geen ratel bij koude start.
Ik zal eens proberen om een ander filmpje te maken, echter het probleem is dat dit sporadisch voorvalt.Ik ben zeker geen autokenner, maar het is een soort van “climate control effect”. Het geluid springt opeens aan om een poos later terug te verdwijnen in onbepaalde lengtes.
Het kan zeker geen climate control zijn, want heb enkel manuele airco :hmmzMisschien moet ik hem eens laten uitlezen… Mijn garantie vervalt in mei, dus zou ik toch graag willen weten of er effectief iets aan de hand is.
Allesinds bedankt voor het antwoord!
26 februari 2015 om 18:11 #18275687In dat geval zou ik terug gaan naar de dealer/garage, en hun het laten oplossen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.