Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Raar motor probleem!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2011 om 15:02 #17235076
Hallo!
Ik heb een Opel Corsa B uit 1994. Deze heeft zo’n 5 maanden stil gestaan aangezien de remmen het begaven. Deze zijn ondertussen gemaakt en remt weer zoals het hoort! Aangezien hij 5 maanden stil heeft gestaan wilde hij uiteraard niet uit zichzelf starten, de accu was dood. Wij een nieuwe accu aangeschaft en levert een mooie spanning van 12,9 volt, goed dus.
Maar nu komt het raadsel; Toen we de nieuwe accu er in hadden gezet startte hij in één keer. Liep een aantal minuten mooi stationair. En viel toen uit. Waar kan dit aan liggen?
Dan het grootste raadsel. Nadat hij die ene keer uit was gevallen hebben we de stroomverdeler schoongemaakt (Alle informatie helpt toch? We weten trouwens wel zeker dat die er weer helemaal correct op zit!). Wanneer je nu het contact omdraait hoor je alleen *klik*, en gaat de startmotor ook niet draaien. Ook horen we ergens een soort van knisperend geluid uit komen, geen idee waar vandaan.. We hebben al een aantal keren flink op de startmotor getikt en hem proberen aan te lopen, maar zonder succes. Daarnaast is het opvallend dat wanneer je het contact volledig omgedraaid hebt alle lampjes uit gaan, behalve het motormanagement, die blijft branden?..
Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen? Wij zien het effe niet meer.
Ik hoop op een reactie, alvast bedankt!
Steven
2 april 2011 om 15:32 #17848199lampje is normaal volgens mij, die gaat uit als deze aanslaat. En het lijkt erop alsof je dynamo dood is, heb je al geprobeerd over te starten met startkabels?
2 april 2011 om 15:44 #17848200O, dat zou inderdaad ook nog wel eens kunnen! En nog niet met de nieuwe accu, maar deze accu geeft toch gewoon voldoende spanning af?
2 april 2011 om 16:11 #17848201Je accu wordt opgeladen door de dynamo. Als je dynamo kapot is laad deze je accu niet meer bij en loopt je motor alleen op de accu, wat ie niet lang gaat vol houden, vandaar dat ie waarschijnlijk uitgevallen is. Probeer de motor eens te starten met de startkabel en als deze loopt haal je de startkabels er weer af. Als ie dan direct uitvalt laadt je accu dus niet meer bij. Als deze wel blijft lopen dan moet je even de spanning meten die op je accu polen staat. Als dit ong 14-14,5 volt is, is dit goed. Is dit lager dan is je dynamo dus kapot.
2 april 2011 om 17:03 #17848202Oke oke, ik ga het binnenkort proberen! Bedankt!
Zijn er nog meer mogelijke oplossingen?
2 april 2011 om 19:42 #17848203ik gok op een slechte massa
hang eens een startkabel van je minpool naar je blok
2 april 2011 om 20:42 #17848204ik gok ook op een slechte massa of een kapotte startmotor.
kan je met contact aan wel alles aan zetten? dus kachel op 4 en licht aan radio aan enz.
Dan is je accu zeker goed. kan dat niet of valt weer alles uit, heb je lege accu of slechte massa.
succes!
2 april 2011 om 20:52 #17848205Andere accu proberen.
Of met een auto met startkabels er voor. Ook een hele nieuwe accu kan kapot zijn.
3 april 2011 om 10:04 #17848206Ook dat gaan we morgen proberen! Dankjewel!
Maar alles werkt inderdaad wanneer het contact omgedraaid is. En de accu geeft ook gewoon aan dat hij nog goed is..
Nog eventuele andere oplossingen?.. Denken jullie niet dat het gewoon aan de startmotor ligt?
3 april 2011 om 12:14 #17848207massa probleem of defecte startmotor.
Maar door het plotseling uitvallen en nu alleen een klik zeg ik massa probleem.Ding heeft 5 maand stil gestaan, maar ook buiten??
Als je een auto 5 maand in weer en wind zet zonder ermee te rijden dan kun je er donder op zeggen dat je een massa probleem hebt.
Wat al gezegd is, pak een hele goeie dikke startkabel.Van het blok (mooi stuk blank metaal zoeken) naar de min pool van je accu
En starten maar :D4 april 2011 om 08:57 #17848208Soieso bedankt voor jullie reacties!
Maar nu komt het rare: Vannochtend probeerden we hem gewoon weer te starten, zonder kabel of wat dan ook. En hij startte.. Maar viel weer na een paar seconden uit. Daarna weer proberen, en liep weer een aantal seconden. Nu doet hij weer tikken en start hij niet..
En dan nog een klein vraagje, wanneer we hem gestart krijgen met die kabel van de accu naar het blok. Wat dan?..
Alvast bedankt!
4 april 2011 om 10:00 #17848209Als je heb gestart krijgt als je van de min pool naar je blok een kabel legt heb je slechte massa.
En moet je dus je massakabels vervangen of en een extra leggen. van je blok naar je chasiss en een van je min pool naar je chasiss.4 april 2011 om 13:36 #17848210Aan de massa ligt het niet, alles gecheckt en schoongemaakt. Startmotor doet het ook weer, maar nu zijn we aangekomen bij het volgende probleem:
Zonet starten hij meteen, maar na enkele seconden stopte hij met benzine inspuiten en stopte de motor dus meteen. Nu hebben we het paarse relais (als het goed is de brandstof relais) er in en uit gehad, en nu start hij niet meer.. We weten wel zeker dat hij er goed in zit!
Af en toe start hij wel, maar dan stipt hij ook weer binnen enkele seconden. Het moet dan toch wel aan de benzine toevoer liggen?
4 april 2011 om 15:20 #17848211Hmmz, smoorpositieklepsensor eens nagekeken?(als je een C14Se blok hebt) deze geeft vaak dit grapje, je moet een het 3 polig stekkertje van de sensor linksboven je koelvloeistofreservoir lostrekken, kijken of die dan wel blijft lopen(motor zal wel niet lkkr lopen dan), zoja smoorsensor overleden–>dit omtreft uitvallen
En het lijkt erop dat je dynamo aan het overlijden is!4 april 2011 om 17:05 #17848212Maar het probleem is dat hij niet eens start? En wanneer hij start valt hij meteen weer uit.. Ondertussen hebben we ook de brandstofpomp gecontroleerd en we geloven dat hij het niet doet, maar weten het niet heel zeker.. Wel weten we zeker dat de brandstofrelais werkt.
Wat betreft de elektronica weten we eigenlijk wel zeker dat alles goed is. Het moet gewoon iets te maken hebben met de brandstof toevoer..
4 april 2011 om 19:33 #17848213Dat d8 ik ook, probeer maar eens die stekker los te trekken wat ik zei en kijken of die dan wel blijft lopen..
mijne starte viel na paar tellen uit de hele tijd
was toch echt die sensor…5 april 2011 om 16:45 #17848214Gedaan, is niet het probleem.. De brandstofpomp werkt ook gewoon, alleen draait hij volgens mij niet de 2 seconden die hij hoort te draaien. Alsnog start hij heel even, en valt daarna met schokjes uit..
5 april 2011 om 18:27 #17848215aangezien de corsa van 94 is, zal ie geen immo hebben, maar toch voor de zekerheid de vraag: knippert het motormanagement lampje (oranje motorblokje) nooit?
Zou haast zeggen de pomp, deze moet je horen draaien als je m op contact zet, anders even de zitting van achterbank optillen, hoor je t beter. En als de motor loopt, moet ie blijven lopen/zoemen.5 april 2011 om 18:50 #17848216Het ligt niet aan de pomp, horen em inderdaad goed draaien. Ook hebben we op aanraden van de handleiding het brandstofrelais en de brandstofpomp getest, en die werken naar behoren. We hebben echt geen idee meer..
Het motormanagement lampje gaat gewoon uit wanneer hij aanslaat, en uiteraard weer aan wanneer hij uitvalt. Maar knippert nooit.
8 april 2011 om 08:50 #17848217Ondertussen hebben we hem maar naar de garage gebracht, omdat we er zelf gewoon echt niet uit kwamen. Het blijkt dus een kapotte hall generator en ontsteekmodule te zijn.. Ook word de bobine voor de zekerheid vervangen. Vanmiddag weer ophalen! Factuurtje van €400 / €450, altijd fijn..
Bedankt voor alle reacties jongens!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.