Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › raar ”lopen” corsa B 1997
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2015 om 09:40 #17274444
Sinds gisteren loopt de Corsa raar, als je rijd of gas geeft dan merk je bijna niks van het onregelmatig lopen van het motortje (OPEL CORSA B (73_, 78_, 79_)
1.4 i (60Pk) benzine)
Als ik hem stationair laat lopen dan loopt hij onregelmatig(koud en warme motor), ik kijk zometeen effe naar de bougies en dan geef ik mijn menig hier wel op……maar heeft iemand nog een vermoeden wat het kan wezen :wtf3 december 2015 om 10:37 #18303655de eerste 2 bougies zijn zwart, en ik vind de eerste 2 bougie kabels ”poreus” vergeleken met de andere 2
Niemand een idee?3 december 2015 om 10:52 #18303656Laat je motor eens lopen en spuit water met een plantenspuit op je bougiekabels (bij de bougie in de buurt) als je bougiekabel goed is moet je kleine vonkjes kunnen zien
Andere is als je een verdelerkap hebt aan het einde van je nokken as.. Zet een streepje met typex oo de kap en de verdeler ( dit i.v.m. timing van de ontsteking) en kijk hoe de rotor in de verdeler is…. Als je een bobine hebt waar de 4 bougiekabels oo zitten is het bovenstaande niet van toepassing
3 december 2015 om 10:53 #18303657Als je bij de bougiekabels geen vonkjes krijgt te zien zijn die kabels kapot…
3 december 2015 om 11:08 #18303658@bart-gsi wrote:
Laat je motor eens lopen en spuit water met een plantenspuit op je bougiekabels (bij de bougie in de buurt) als je bougiekabel goed is moet je kleine vonkjes kunnen zien
Andere is als je een verdelerkap hebt aan het einde van je nokken as.. Zet een streepje met typex oo de kap en de verdeler ( dit i.v.m. timing van de ontsteking) en kijk hoe de rotor in de verdeler is…. Als je een bobine hebt waar de 4 bougiekabels oo zitten is het bovenstaande niet van toepassing
het grappige is dat ik een carburateur heb en deze bobine heb:
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/bobine/opel/corsa-b-73-78-79-bouwjaar-1993-03-2002-12/c612-588-14691/bobine/p178407.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en er staat onder dat dit niet toepasbaar is voor mijn type blok….beetje raar :hmmz
ik ga zo eerst naar de ”sloop” om een 2de hands bobine op te halen voor 30.- ipv eerst een nieuwe van 180.- te halen.. :angel3 december 2015 om 11:15 #18303659Ik heb het oude type c14nz gehad.. Met zo’n verdeler.. Maar je kan kijken bij fsrs voor opel onderdelen… Staat ook bij of het bij jouw motor van toepassing is of niet…
3 december 2015 om 11:15 #183036603 december 2015 om 12:38 #18303661@Madnessmark wrote:
@bart-gsi wrote:
Laat je motor eens lopen en spuit water met een plantenspuit op je bougiekabels (bij de bougie in de buurt) als je bougiekabel goed is moet je kleine vonkjes kunnen zien
Andere is als je een verdelerkap hebt aan het einde van je nokken as.. Zet een streepje met typex oo de kap en de verdeler ( dit i.v.m. timing van de ontsteking) en kijk hoe de rotor in de verdeler is…. Als je een bobine hebt waar de 4 bougiekabels oo zitten is het bovenstaande niet van toepassing
het grappige is dat ik een carburateur heb en deze bobine heb:
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/bobine/opel/corsa-b-73-78-79-bouwjaar-1993-03-2002-12/c612-588-14691/bobine/p178407.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en er staat onder dat dit niet toepasbaar is voor mijn type blok….beetje raar :hmmz
ik ga zo eerst naar de ”sloop” om een 2de hands bobine op te halen voor 30.- ipv eerst een nieuwe van 180.- te halen.. :angelDat is geen carburateur, maar injectie icm dis ontsteking. Geen rotor ontsteking
3 december 2015 om 13:02 #18303662Klopt basss maar mijn oude type c14nz had een verdeler.. Maar er zijn diverse overgangen geweest qua motor..
Ik had een losse bobine maar bij fsrs staat ook zo’n bobine.. Dat oude type verkopen ze niet.. Althans ik kan het niet vinden3 december 2015 om 15:46 #18303663Ik heb een andere Bobine erop gezet, nieuwe bougiekabels(waren beetje poreus aan het worden) en heb ermee gereden…..na een paar km begon het enginecheck lampje te branden wat die nog niet heeft gedaan daarvoor en het blijft ”stotteren”, maar optrekken en rijden doet hij wel goed alleen merk je wel dat er wat mankeert….ik snap het niet meer….de oude bobine er maar weer opgezet :( ..het begint nu donker te worden dus morgen maar weer verder kijken…voor suggesties, komt u maar met ideeen/antwoorden
3 december 2015 om 16:07 #18303664Ga eens de Corsa uitlezen. waarom het lampje brand kun je als het goed is zien.
3 december 2015 om 16:17 #18303665http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Idd.. Paperclip in je diagnose stekker zetten..
Kijk in de link ergens in het midden wat voor motor je hebt en het ecu systeem en dan staat boven in waar je de paperclip moet plaatsen… Als ik me niet vergis was dat punt a en punt b op de diagnose stekker op je zekeringen houder3 december 2015 om 16:35 #18303666Waarom kom je vandaan? Genoeg mensen hier hebben een Opcom om de wagen uit te kunnen lezen, waaronder ikzelf.
3 december 2015 om 17:22 #18303667@basss27 wrote:
Waarom kom je vandaan? Genoeg mensen hier hebben een Opcom om de wagen uit te kunnen lezen, waaronder ikzelf.
Almelo, uitlezen met een paperclip?… :wtf
(heb de site aangeklikt en nu snap ik waarom met een paperclip…nu effe zoeken waar het zit)
3 december 2015 om 17:26 #18303668Ik kom zelf uit Doetinchem. Je mag gerust een keer langskomen zodat we de Corsa aan de computer kunnen hangen en uit kunnen lezen.
3 december 2015 om 17:29 #18303669Stop je een paperclip met contact aan in contact punt a en punt b en dan gaat je motorstoringslampje knipperen.. En het aantal keer dat hij knippert is een foutcode… Dit is nog erg oldskool…
Foutcode zal dit doen
(* -*-*) 3 (*-*-*-*) 4 = 34 als voorbeeld en zal elke code 3 keer herhalen…Je ecu zal eerst beginnen met 12 omdat je motor uitstaat. Die code kun je overslaan
3 december 2015 om 17:40 #18303670@basss27 wrote:
Ik kom zelf uit Doetinchem. Je mag gerust een keer langskomen zodat we de Corsa aan de computer kunnen hangen en uit kunnen lezen.
Ik zal het eerst zelf effe proberen aangezien het mij niet verstandig lijkt om met een ”halve diesel” rond te blijven rijden ;)
3 december 2015 om 17:56 #18303671knippert eerst 5 en dan 10x …Idle speed stepper motor/idle air regulator??
3 december 2015 om 18:52 #18303672wie o wie
3 december 2015 om 18:57 #18303673Stappenmotor controleren en evt reinigen/vervangen dus…
3 december 2015 om 19:56 #18303674http://www.fsrs-opelwebshop.nl/gasklep-potentiometer-opel-ascona-astra-corsa-kad.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is dit dingetje voor op het gasklephuis… je kijkt er als je de motorkap opendoet tegen aan
3 december 2015 om 20:08 #18303675@KRSA2000 wrote:
Stappenmotor controleren en evt reinigen/vervangen dus…
dat morgen maar effe doen (als ik niet hoef te werken althans)
3 december 2015 om 20:10 #18303676@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/gasklep-potentiometer-opel-ascona-astra-corsa-kad.html
dat is dit dingetje voor op het gasklephuis… je kijkt er als je de motorkap opendoet tegen aan
ik haal morgen het hele spul wel los en maak het eerst allemaal schoon….hopende dat de ”halve diesel” weer een normale benzinebak word…. :swear
3 december 2015 om 20:15 #18303677dat was mijn insteek ook.. alleen ik zocht een fatsoenlijke foto waar je op kan zien wat je moet hebben… hints daar ben ik niet zo goed in :P
3 december 2015 om 20:17 #18303678whahahahaha…..ik zal morgen wel wat ”posten”, maar ik heb het 1 en ander al gevonden….zal denk ik wel goedkomen….i hope so :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.