Raar geval ophanging turbo

Forumindex Forums Modellen Calibra Raar geval ophanging turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277388
    makke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 December 2004

      Dit weekend bij onderhoud kom ik het volgende tegen (weeral )
      Deze is al int verleden een paar keer vervangen maar blijft altijd aan de zelfde kant scheuren ….
      Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

      Denk zelf om de stang te vervangen door de zelfde of het nieuwere type …
      Of wat denken jullie

      #18323150
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        shit kwaliteit plastick , had mijn oude vectra 2000 ook vaker

        #18323151
        makke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 December 2004

          Denk zelfs vroeger dat die van metaal waren bij astra’s ..
          Maar denk dat er teveel spanning op die stang zit .

          #18323152
          makke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 December 2004

            Vraagje, heeft iemand ergens nog een Stabilisatorstang oude of nieuwe type liggen ?
            Bij deze zit te veel spanning op de stang …
            Of ergens een autosloop waar ze nog 4×4 hebben staan …

            #18323153
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              denk dat er niet veel 4×4’s op de sloop staan

              #18323154
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                stress op de stang kan niet een oorzaak zijn.. als andere 4×4 turbos ook nog rijden en dit probleem niet hebben zou je toch kunnen kijken of het probleem niet kan zitten in andere delen van je ophanging.. als je auto scheef op z`n wielen staat bijvoorbeeld..

                over het algemeen als je auto neutraal staat zou er geen stress op de stang moeten staan…

                #18323155
                makke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 December 2004

                  @bart-gsi wrote:

                  stress op de stang kan niet een oorzaak zijn.. als andere 4×4 turbos ook nog rijden en dit probleem niet hebben zou je toch kunnen kijken of het probleem niet kan zitten in andere delen van je ophanging.. als je auto scheef op z`n wielen staat bijvoorbeeld..

                  over het algemeen als je auto neutraal staat zou er geen stress op de stang moeten staan…

                  Dat klopt … maar de auto staat neutraal ,alles is in zo verre van het mogelijke nagekeken .
                  Draagarmen voorkant nieuw en orig ,subframe niks op aan te merken ,achterkant ziet er ook oke uit ,4 nieuwe spiralen orig hoogte…
                  Heeft ooit een verlaging onder gezeten ,misschien dat dit meede de oorzaak is ?

                  Kleine update ; na lang zoeken toch een nieuwe stang gevonden via een opel dealer :D
                  Dus ga ik deze in de toekomst ff vergelijken, is kijken wat er na al die jaren (gebruik of misbruik) gebeurd ..

                  #18323156
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    leg ze bij elkaar.. kijken of er verschil in de 2 zitten.. ik ben benieuwd

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.