Forumindex › Forums › Modellen › Astra › raar geluid van de motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 18:32 #17231236
hallo ik heb een opel astra 1.8i 8v 1993
als ik de motor start loop hij mooi.. maar zodra ik ga geeft klinkt het net of er ruimte zit op de klep stoters..
ik heb de olie en de olie filter al vervangen..
heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? of hoe ik de kleppen stellen kan?
mvg.. Rdeknatel
17 januari 2011 om 18:43 #17799817Denk dat deze hydrolisch zijn en dat je deze niet kunt stellen .
Hoeveel km’s heeft de motor ?17 januari 2011 om 18:46 #17799818de motor heeft 177.000 gedraait ongeveer.. ze zijn hydrolysch dacht ik.. maar het begon na dat ik de distributie en de bougies vervangen heb..
en de distributie staat perfect.. gecontroleerd door automonteur
17 januari 2011 om 18:49 #17799819Waterpomp ook mee vervangen? Die lagers gaan wel is lopen –> loopt je wagen ook lekker kut van..
17 januari 2011 om 18:50 #17799820ik heb hem naar de garage gehad bij men broer en die man begon ook over de klep stoters maar hij kom het geluid niet echt thuisbrengen..
de waterpomp zag er nog goed uit dus heb ik niet mee vervangen…
17 januari 2011 om 19:14 #17799821Als het de stoters zijn kun je de motor eens laten flushen.
Meestal is het gewoon vervuiling wat zich afzet in de stoters, de flush haalt dit weer weg.
Als de stoters echt stuk zijn helpt flushen niet meer, maar het is wel het proberen waard;)17 januari 2011 om 19:16 #17799822het is een rammelend geluid.. ik kan hem wel laten flushen misschien helpt het..
maar het is zo appart dat het ineens begint en het word steeds erger heb ik het idee
17 januari 2011 om 19:16 #17799823[rquote=1844629&tid=140734&author=r.deknatel]ik heb hem naar de garage gehad bij men broer en die man begon ook over de klep stoters maar hij kom het geluid niet echt thuisbrengen..
de waterpomp zag er nog goed uit dus heb ik niet mee vervangen…[/rquote]
Hmm zou uitkijken met die waterpompen hoor, beter vervang je ze altijd mee zou er geen risico’s meenemen:hmmz
17 januari 2011 om 19:24 #17799824de waterpomp waag ik het maar op… want ik heb de distributie alleen vervangen omdat er geen kilometer stand meer bij stond
17 januari 2011 om 19:32 #17799825Ja oke op die manier, nee dacht dat die er weer aan toe was na een aantal jaar daarom zei ik het:P
17 januari 2011 om 19:41 #17799826[rquote=1844619&tid=140734&author=r.deknatel]de motor heeft 177.000 gedraait ongeveer.. ze zijn hydrolysch dacht ik.. maar het begon na dat ik de distributie en de bougies vervangen heb..
en de distributie staat perfect.. gecontroleerd door automonteur[/rquote]
Mijn zus heeft dat vorig jaar ook gehad met haar astra.
Distributieriem vervangen maar niet de waterpomp na ongeveer 1 week hoorde je een ratel bij het blok wegkomen bij het gas geven. Bleek de waterpomp als nog overleden te zijn. Dit schijnt wel vaker voor te komen als alleen de riem vervangen wordt is mij toen verteld.
Mvg Gerrit17 januari 2011 om 20:11 #17799827okee bedankt…:) alleen het klinkt naar de klepstoters.. maar wat kost een watepomp?
17 januari 2011 om 20:20 #17799828Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht rondt de 60 euro
17 januari 2011 om 20:21 #17799829Tussen de 34 – 39 euro.
17 januari 2011 om 20:39 #17799830okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?
17 januari 2011 om 21:30 #17799831Weet niet of de belasting van de waterpomp bij stationair en halflast gelijk is…
Heb zelf het gesodemieter met een 16V gehad, waren ze de waterpomp vergeten, kan de boel 2x los…
17 januari 2011 om 22:34 #17799832[rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]
Als het goed is moet je dat wel kunnen horen. Ik dacht dat het gerammel bij de astra van mijn zus ook uit de kop kwam in de eerste instantie. Het beste wat je volgens mij even kunt doen is even de motorkap los gooien en wat gas geven en met je hoofd vlak bij het blok luisteren aan de kant waar de waterpomp zit. Dan moet je als je goed luisterd wel kunnen horen of het uit de kop komt of bij je waterpomp vandaan. Zo ben ik er tenminste ook achter gekomen.
Mvg, Gerrit
17 januari 2011 om 22:37 #17799833[rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]
Bij mijn zus hoorde je hem stationer ook niet alleen op toeren.
Gerrit
18 januari 2011 om 13:56 #17799834het geluid van tikkende klepstoters is toch wel fftjes wat anders dan een kapotte waterpomp he?!?!
18 januari 2011 om 19:54 #17799835ik heb een waterpomp besteld die gaat er morgen op en hopen dat het over is..
20 januari 2011 om 16:45 #17799836het was niet de waterpomp.. maar het ligt aan de oli druk op de klep stoters…
20 januari 2011 om 18:21 #17799837hebben ze oliedruk gemeten dan?
het kan zijn dat je oliepomp niet meer genoeg opbrengst heeft, en aangezien de stoters het hoogste punt in de motor is, komt hier als laatste de olie. In dit geval te weinig olie:vertag23 januari 2011 om 11:46 #17799838Ik heb met een jonge gesproken die veel weet over opel motors.. hij zij het hoort erna of de motor een keer gelopen heeft met te weinig olie.. de veer in de olie drik sensor is wat slap geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.
hij zij gooi er eerst maar wat dikkere olie in en blijf maar door rijden..
repareren word te duur. dus als hij op houd haal ik een andere motor.23 januari 2011 om 11:55 #17799839die heeft lekker verstand van opels (auto’s in het algemeen trouwens) zeg:
lees:
– de veer in de oliedruksensor is slapper geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.uitleg:
– OLIE PEILEN DOE JE VERDOMME NIET MET EEN OLIEDRUK SCHAKELAAR!!!! maar met de peilstok.
– Als je oliedruk lampje gaat branden heb je VEEL TE WEINIG oliedruk, en dus GEEN smering van de motor waardoor schade ontstaat
– Als het veertje slapper word gaat ie juist LATER aangeven dat je TE WEINIG oliedruk (Ook te weinig smering) van de motor hebt.
– Schakelaar kost een paar euro, gewoon vervangen dus.
Willem
23 januari 2011 om 12:03 #17799840[rquote=1849324&tid=140734&author=wim-v6]die heeft lekker verstand van opels (auto’s in het algemeen trouwens) zeg:
lees:
– de veer in de oliedruksensor is slapper geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.uitleg:
– OLIE PEILEN DOE JE VERDOMME NIET MET EEN OLIEDRUK SCHAKELAAR!!!! maar met de peilstok.
– Als je oliedruk lampje gaat branden heb je VEEL TE WEINIG oliedruk, en dus GEEN smering van de motor waardoor schade ontstaat
– Als het veertje slapper word gaat ie juist LATER aangeven dat je TE WEINIG oliedruk (Ook te weinig smering) van de motor hebt.
– Schakelaar kost een paar euro, gewoon vervangen dus.
Willem
[/rquote]
Alstublieft ! Willem heeft gesproken !!!!!!
Rik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.