raar geluid opel astra h 1.9 CDTi uit 2006

Forumindex Forums Modellen Astra raar geluid opel astra h 1.9 CDTi uit 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272666
    Marcel Baars
      Lid sinds:
      8 July 2015

      Hallo.

      Ik heb sinds kort een opel astra h 1.9 CDTi uit 2006

      fijne auto maar…. de auto maakt een raar brommend geluid.
      Dit geluid begon met een af en toe klacht. Toen het geluid af en toe kwam sprong de auto tegelijkertijd op noodloop dit is opgelost met een software updaten. Hij komt nu niet meer op noodloop maar het geluid is nog steeds aanwezig. Maar nu constant.
      Dit is als ik normaal rij en ik boven de +- 1800 toeren kom. Vervolgens als ik wil schakelen dus mn koppeling indruk valt het geluid weg. Zodra ik mn koppeling weer op laat komen komt het geluid weer terug
      Laat ik de auto uit rollen en hij komt onder de +-1600 toeren valt het geluid ook weg.
      Ik heb nog garantie op het uurloon. Dus ik wil hem graag gemaakt hebben.
      ik ben ondertussen al 5 x terug geweest bij de garage maar het is nog steeds niet opgelost.
      Wat ze inmiddels vervangen/gedaan hebben is een software updaten. De massa vliegwiel vervangen. Gelijk ook maar de koppelingsplaten laten doen.
      Maar nog steeds geen resultaat. Hij staat nu weer bij de garag.. ze gingen nu kijken of dat het de motor ophanging is…..

      Heeft iemand enig idee, vermoedens of ervaring mee?
      Ik weet het ook niet meer en ik heb het idee de garage ook niet :???:

      Groet
      Marcel

      #18289959
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Toevallig een 6bak en dansende versnellingspook?

        #18289960
        Marcel Baars
          Lid sinds:
          8 July 2015

          Idd een zes bak.
          Dr dansende versnellingspook naar mijn idee niet meer als normaal.
          maar dat kan ook aan mij liggen. Maar als dat wel het geval is.
          enig idee dan?
          :shock:

          #18289961
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Bak kapot, toe aan revisie.

            #18289962
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Weet niet wat voor garage je gaat, maar als het een opel dealer is geweest hadden ze dit al wel moeten weten.

              #18289963
              Marcel Baars
                Lid sinds:
                8 July 2015

                Het is geen opel dealer maar ze zijn wel al 2 x bij de opel dealer geweest.
                En die hebben de desbetreffende garage dus als tip gegeven.
                software updaten en toen het massavliegwiel.
                maar is het een bekend probleem wat je denkt dan?

                #18289964
                Marcel Baars
                  Lid sinds:
                  8 July 2015

                  Maar bak kapot…?
                  wat houdt dat in? Wat moeten ze daar aan doen?Wat voor een onderdelen komen daar bij kijken?
                  Want ze hebben net de koppelingsplaten vervangen en het massavliegwiel.

                  Ben ergens wel al blij dat ik misschien een richting heb waar ze moeten gaan zoeken dat scheelt al een hele hoop tijd.
                  dank je daarvoor

                  #18289965
                  Engee
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2007

                    Lees dit topic maar eens door of je de symptomen ook hebt.

                    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=172835&hilit=M32

                    #18289966
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Gewoon bak laten reviseren. Is niet goedkoop, maar de 6 bakken gaan gewoon veel stuk. Garage had wel wat beter onderzoek moeten doen zeker omdat de bak er dus al af geweest is. Ik vind het altijd zo raar dat ze bij geluidjes software gaan updaten. Geluidjes die er niet waren en later wel komen never nooit door software, maar tegenwoordig is dat vrijwel het enige wat garages doen geldvragen voor nutteloze software-updates omdat er nieuwere is.

                      #18289967
                      Marcel Baars
                        Lid sinds:
                        8 July 2015

                        Koppeling is uitgesloten dat is het niet :hmmz
                        Het is niet zo dat het geluid harder gaat klinken naarmate ik harder rijd.
                        enig ander idee wat het misschien dan wel kan zijn?

                        #18289968
                        SimpleFace
                          Lid sinds:
                          14 July 2014

                          Misschien kan je een geluidsopname maken.

                          #18289969
                          Marcel Baars
                            Lid sinds:
                            8 July 2015

                            Contact gehad met de garage ze hebben de motor ophanging nagekeken.
                            was niks mis mee .een of andere band (vraag me niet hoe die heet) los gemaakt om ui te sluiten of het de kachel airco enz. Enz is, Ook niet. :(
                            hij ging de uitlaat losmaken of daar het geluid vandaan komt.
                            nog niets van gehoord dus. Waarschijnlijk ook niet.
                            Dus ik vroeg wat ga je nu doen dan?
                            Hij zei dat hij dan maar weer naar de opel dealer zou moeten gaan. Misschien dat hun het weten.

                            ik heb al een geluid opname proberen te maken maar dat geluid kreeg ik er niet op. :swear

                            Het is een diepe dreunende brom. Moeilijk te om schrijven. Ik heb iemand van mijn werk laten luisteren die er wel wat meer verstand van heeft dan ik. Hij wist het ook niet.
                            maar hij zei wel dat het niet iets is wat toerental afhankelijk is.

                            Om niet goed van te worden. ..
                            Hopen dat de opel dealer wel kan vertellen wat het is

                            #18289970
                            dannyathousand
                              Lid sinds:
                              25 June 2015

                              Zijn het niet je banden? Als ze cup vorming hebben kan het klinken alsof je uitlaat rot is..

                              #18289971
                              Vitoo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 November 2014

                                Eerste wat in me opkomt is een kapotte M32 versnellingsbak.. de zoveelste. Vreemd zou het dus niet zijn.

                                De garage heeft waarschijnlijk de multiriem eraf gehaald, en zo even een stukje gereden om te kijken of het geluid verdwenen is. Wanneer het geluid dan weg is, weet je dat het ‘m ergens in de dynamo/airco/loop- of spanrol zit.

                                Maar laten we eerlijk zijn, je zegt wanneer je de koppeling intrapt (=aandrijflijn ontkoppelen) dat het geluid weg is. Kan toch haast alleen de versnellingsbak zijn? Je banden, wiellagers, distributieriem en lagers in de motor blijven namelijk belast. Laatste 2 dingen overigens wel minder natuurlijk, omdat het toerental terugvalt naar stationair.

                                #18289972
                                Marcel Baars
                                  Lid sinds:
                                  8 July 2015

                                  Eindelijk reactie van de garage bijna 2 weken de auto kwijt geweest.
                                  Hij wist het niet meer en is dus naar de opel dealer gegaan.
                                  Die hebben ook van alles nagekeken maar kunnen ook niks vinden.
                                  De opel dealer zegt: gewoon mee doorrijden de auto is technisch in orde
                                  Komt vaker voor dat een auto een raar geluid maakt maar er niks aan de hand is :wtf
                                  En ik ben echt geen zeikerd! Maar het geluid is niet normaal!
                                  Ik weet niet wat ik hier mee aan moet maar het liefst wil ik mn geld terug + de reparatie (onderdelen) kosten
                                  en dan koop ik wel een andere.
                                  Ik heb de auto eind maart gekocht.
                                  Heeft iemand een idee wat voor stappen ik allemaal kan nemen nu?

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.