Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Raar geluid motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2012 om 11:35 #17248143
Sinds vrijdag ben ik de eigenaar van een Opel Astra H GTC.
De garagist vertelde me, dat de auto nog een volledig nazicht ging krijgen en indien nodig iets vervangen zou worden.Nu.. Vandaag startte ik de wagen, en na enkele seconden begint er zo’n licht geluid te “tsjirpen”. Volgens mij komt het van bij de distributieriem.
Normaal zou deze vervangen moeten zijn aangezien de wagen net geen 120 000 km heeft. Kan het misschien zijn dat de distributieriem niet hard genoeg is aangespannen en dat dit het geluid maakt?Mvg
Jens1 mei 2012 om 11:44 #18013012TSjirpen? misschien een filmpje er van maken:)
misschien wat meer info qua geluid. hoge toon,lage toon veranderd met toeren ja of nee? (soort van fluitje maar dan heel zacht?) zoiets heb ik ook bij mijn auto, k dacht zelf aan de multiriem.:)
Distrubutie ligt aan het blok en bouwjaar daar van.Niet er van uitgaan dat deze gedaan is maar boekjes even doorspitten.:)
1 mei 2012 om 11:54 #18013013Ja “tsjirpen” :D
Het maakt zo’n licht geluid. Geen hoge toon, maar je hoort dat dit er eigenlijk niet moet zijn.Heb de auto net nog eens gestart en hij deed het opnieuw, van zodra je een heel klein stukje verder rijdt is het gedaan.
Kan het misschien zijn dat het door de koude komt.
En het geluid komt schijnbaar wel van bij de distributieriem.1 mei 2012 om 12:16 #18013014Lijkt me eerder de (multi) v-snaar/riem die een beetje slipt. Als je distributieriem zou slippen wilde je motor namelijk niet lopen ;)
1 mei 2012 om 12:18 #18013015een te strakstaande D-riem gaat toch ook zingen
1 mei 2012 om 12:21 #18013016@dion87 wrote:
een te strakstaande D-riem gaat toch ook zingen
Hmm.. je hebt gelijk. In dat geval moet het wel erger worden naarmate de motor warm wordt, dan komt ie namenlijk nog iets strakker te staan… Is dat dan ook het geval?
1 mei 2012 om 13:22 #18013017@jeroenk wrote:
@dion87 wrote:
een te strakstaande D-riem gaat toch ook zingen
Hmm.. je hebt gelijk. In dat geval moet het wel erger worden naarmate de motor warm wordt, dan komt ie namenlijk nog iets strakker te staan… Is dat dan ook het geval?
Vanzodra ik enkele meters gereden heb, is het geluid weg. Wanneer ik het voertuig nu start, hoor ik het geluid ook niet altijd. Kan het misschien met de koude iets te maken hebben, want de wagen ‘slaapt’ buiten.
1 mei 2012 om 15:54 #18013018Bij de distrubutie zou het eerder je span rollen zijn denk ik? Als het daar aan ligt zou ik het er niet bij laten iedergeval.
Weet je al meer over je distu interval? als die toch gedaan moet worden kunnen ze gelijk naar je vogeltje onder de kap kijken:P
1 mei 2012 om 16:43 #18013019het kan ook zijn, dat jou distrubutieriem tegen jou distrubutie kap aan loopt. Dit heb ik zelf gehad. Ik kwam erachter door de distrubutie kap een beetje heen en weer te buigen.
2 mei 2012 om 04:54 #18013020Toch lijkt t mij dan nog vreemd dat deze alleen de eerste sec. herrie maakt…
2 mei 2012 om 06:49 #18013021me2 jeroen.. Zoals ik t hoor zal ik het als eerste zoeken in de multiriem/spanner deze wordt ook vaak door elkaar gehaald met de distrubutie:)
2 mei 2012 om 20:08 #18013022Lijkt me inderdaad een iets slippende multiriem! Distributie kan haast niet dit geluid geven. Probeer eens voor de start wat siliconenspray te gebruiken op de multiriem en wat op de spanrollen. Als het geluid er dan niet is (of anders klonk dan eerst) weet je zeker waar het vandaan kwam. Multitiem vervangen is zo gebeurd en kost een max 20 euro. Ben overigens wel beniewd wanneer de distributie voor het laatst vervangen is, want dan pak je de multiriem zowiezo mee!
3 mei 2012 om 16:19 #18013023@pieterrademakers wrote:
Lijkt me inderdaad een iets slippende multiriem! Distributie kan haast niet dit geluid geven. Probeer eens voor de start wat siliconenspray te gebruiken op de multiriem en wat op de spanrollen. Als het geluid er dan niet is (of anders klonk dan eerst) weet je zeker waar het vandaan kwam. Multitiem vervangen is zo gebeurd en kost een max 20 euro. Ben overigens wel beniewd wanneer de distributie voor het laatst vervangen is, want dan pak je de multiriem zowiezo mee!
Distributieriem is pas nieuw, kan je duidelijk zien. Volgens mijn nonkel (hij kent iets meer van auto’s af) gaat het hier waarschijnlijk over de distributieriem die een klein beetje meer aangespannen moet worden.
Ik hou jullie op de hoogte ;)
3 mei 2012 om 18:42 #18013024Mischien klinkt het raar, maar ik heb het gevoel dat je 2 dingen door elkaar haalt, De multieriem en distrubutieriem.
De multie zie je zitten, de distru zit achter plastic kappen die je eerst moet verwijderen.3 mei 2012 om 20:10 #18013025@chieltjuh wrote:
Mischien klinkt het raar, maar ik heb het gevoel dat je 2 dingen door elkaar haalt, De multieriem en distrubutieriem.
De multie zie je zitten, de distru zit achter plastic kappen die je eerst moet verwijderen.Beeld je voor. Je staat voor de opel astra H GTC naar de motor te kijken. En wanneer de motor gestart wordt, hoor je een vreemd geluid aan de linker kant (passagierskant). Het geluid komt van de riem die je daar ziet draaien wanneer de motor aan staat. In mijn geval is het een bruine riem. Je ziet de riem maar voor een klein stukje.
HET GELUID KOMT VAN DAAR, DAAROM IS HET DIT OOK NIET.. MAAR HET LIJKT ZO WEL!
4 mei 2012 om 09:51 #18013026Dat is dus je MULTIriem:) ff spannen:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.