Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Raar geluid met opschakelen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2009 om 17:22 #17215579
Hoi Allemaal
Heb een probleemke bij mijn omi A Bouwjaar 1993 2.0 Benzine Type GLT 85 Kw
Tijdens het opschakelen in eerste en tweede trilt de auto heel fel . tijdens het terug schakelen voor een voorligger in te halen trilt de auto nog altijd .
Wat kan de oorzaak zijn ervan ??Weet iemand dat ??
MVG Bleuopel
29 december 2009 om 18:52 #17579189Steun van de versnellingsbak misschien ??
29 december 2009 om 19:03 #17579190Aandrijfas?
29 december 2009 om 19:38 #17579191Ze is bang om in te halen en dan gaat ze bibberen (ze is ook de jongste niet he?):D:D:D
Maar even terug komen op het trillen: het zou zomaar je cardan ophanging kunnen zijn.
(rubberen ophanging in het midden van je cardan kan na verloop van tijd wat ruimer worden en
als er dan wat toeren gemaakt worden en dan ineens da kracht eraf en erweer op (lees bedienenvan de koppelling) kqan het zijn dat de cardan een beetje gaat stuiteren!Heb je er ook last van als je rustig rijdt en ook als je tussen het schakelen geen gas geeft?
Want ik had er alleen maar last van als ik wat abrubt gas gaf (en dan bonkte hij echt) na het vervangen van dat ophangrubber (of was het een cardanlager) was het over.Gr,
Aart29 december 2009 om 22:02 #17579192Je bedoeld de kruiskoppeling Aart.
Deze zitten net achter de bak op de uitgaande as en op de ingaande as van het dif.
Kan idd zijn dat deze los zitten of uitgelemmerd zijn.Gr Jack
30 december 2009 om 00:43 #17579193Ja ik kon er even niet op komen.
Gr
Aart30 december 2009 om 16:51 #17579194origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Je bedoeld de kruiskoppeling Aart.Deze zitten net achter de bak op de uitgaande as en op de ingaande as van het dif.
Kan idd zijn dat deze los zitten of uitgelemmerd zijn.Gr Jack
Als deze uit elkaar gehaald is moet deze terug gecenteert worden ofniet is dat duur die stukken wat uitgelemmert zijn misschien ???
30 december 2009 om 16:53 #17579195origineel gepost door Slurpy
Steun van de versnellingsbak misschien ??Sinds ze een andere Bak gestoken hebben is die beginnen te trillen wat kunnen ze verkeerd doen bij het monteren
Gtrz Bleuopel
30 december 2009 om 22:52 #17579196Kan idd zijn dat de rubberen kruis koppelingen versleten zijn. Volgens mij hoeven die niet gecentreerd te worden. Deze rubbers wordn ervoor dat je bij het optrekken geen slag op je cardanas of dif krijgt.
Gr jack
1 januari 2010 om 15:33 #17579197origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Kan idd zijn dat de rubberen kruis koppelingen versleten zijn. Volgens mij hoeven die niet gecentreerd te worden. Deze rubbers wordn ervoor dat je bij het optrekken geen slag op je cardanas of dif krijgt.Gr jack
Hoi Jack
Denk da ik het probleem heb gevonden
mijne middendemper rammelt ligt iets los in denk ik
als hij op 1000 toeren draait en maakt geen lawaai meer als ik op 3.5 toeren draaie
want soms trok hij niet de omi en los trekt hij fel door zo het daar kunnen aanliggen ????GTRZ Bleuopel
1 januari 2010 om 17:44 #17579198origineel gepost door bleuopel
Hoi Jack
als hij op 1000 toeren draait en maakt geen lawaai meer als ik op 3.5 toeren draaie
want soms trok hij niet de omi en los trekt hij fel door zo het daar kunnen aanliggen ????Grtz Bleuopel
Ik snap niet precies wat je bedoeld.
Onder de 3500rpm rammelt de uitlaat en daar boven niet.
Maar hoe bedoel je met “soms trok hij niet en los trekt hij wel”????
Gr Jack
1 januari 2010 om 18:22 #17579199origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
origineel gepost door bleuopel
Hoi Jack
want soms trok hij niet de omi en los trekt hij fel door zo het daar kunnen aanliggen ????Grtz Bleuopel
Ik snap niet precies wat je bedoeld.
Onder de 3500rpm rammelt de uitlaat en daar boven niet.
Maar hoe bedoel je met “soms trok hij niet en los trekt hij wel”????
Gr Jack
Als hij op rollantie draait ramelt de midden demper
kan het daarbij te maken hebben dat hij soms goed optrekt de wagen en soms niet ??2 januari 2010 om 00:49 #17579200Stevig nieuwjaars feestje gehad?
Ik snap er niets van!
Wat bedoel je nu met “soms trok hij niet” je bedoelt de auto op zich neem ik aan?
Maar dan zeg je : Los trekt hij fel door. Bedoel je hier mee te zeggen dat je de demper dan los (verwijdert) heb?Maar dat verklaart nog steeds niet het trillen waar je het in het begin over had, dit duidt overduidelijk naar een praobleem in je cardanas!
gr,
Aart2 januari 2010 om 10:49 #17579201Dat optrekken kan te maken hebben met sensoren lambda sonde, nokkenas sensor.
Heeft niks met de uitlaat te maken. Dat rammelen is een los tussenschot in de pot kan in feite geen kwaad.Zou toch eens naar de cardan kijken.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.