raar geluid kachel

Forumindex Forums Modellen Kadett raar geluid kachel

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220512
    wily86
      Lid sinds:
      18 April 2010

      hier even een vraagje over de kachel nu heb ik vorig jaar een kadett gekocht die maakte een piepend geluid als ik de kachel aanzet echt best hard nu heb ik 2 weken terug een kadett erbij gekocht en die maakt precies hetzelfde geluid weet niet precies waar dat mee te maken heeft.
      dus wou even weten of er mensen waren die daar ook ervaring mee hebben gehad of hebben en wat ik er aan zou kunnen doen:hmmz

      #17663814
      Kadettlover
        Lid sinds:
        21 June 2009

        Hoi,

        Ik heb het zelf ook op de laagste stand,schijnt het lagertje van de ventilator te zijn die droog draaid.

        kunnen ook bladeren of andere troep zijn die voor of in de aanzuigkant vast zitten…..

        Dannis

        #17663815
        testdrive
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 November 2008

          ik heb precies het zelfde gehad heb toen de lagers in gespoten met kruipolie en toen was het weg en nooit meer terug gekomen.
          maar als het tegen zit zijn de lagers kapot.

          #17663816
          wily86
            Lid sinds:
            18 April 2010

            oke dan zal ik daar is naar kijken het is op en duur iritant eej dat geluid dus maar dank je voor de tip

            #17663817
            jblfreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              geluidje is vervelend dat is een feit

              ff sprayen en dan hoor je m niet meer denk k

              #17663818
              wily86
                Lid sinds:
                18 April 2010

                ik hoop het ook ja en anders een nieuw lagertje er in

                #17663819
                mikerclub
                  Lid sinds:
                  4 May 2010

                  ik heb dat geluid inderdaad ook! heb een paar jaar terug de kapotte aanjager van de kachel vervangen en sinds een jaar diet ie dit. welke lager bedoelen jullie?

                  #17663820
                  wily86
                    Lid sinds:
                    18 April 2010

                    gewoon het lagertje waar je ventilator rotortje in draait die moet je inspuiten dan zou het over moeten zijn heb zelf nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar dat ga ik vant weekeind even doen denk ik

                    #17663821
                    opelmantagek
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 August 2005

                      Het is echt een drama die kachelaanjagers van die kadettjes heb er al 5 versleten in 1 jaar tijd, inspuiten met WD40 helpt maar voor korte duur en na verloop van tijd slaan ze vast en branden door, revisie is niet mogenlijk en nieuw zijn ze niet meer te krijgen wat ik eigenlijk gewoon schandalig vind want je kan gewoon niet zonder. vooral met regen en vorst gaan ze janken op het moment dat je ze het hardste nodig hebt :vertag

                      #17663822
                      de wit
                        Lid sinds:
                        3 January 2008

                        WD40 is eigenlijk te dun, beter is het om kopervet te gebruiken. Dit is ook in spuitbus te krijgen. Een jaar geleden zelf ook ingespoten en lager is nog goed.

                        #17663823
                        wily86
                          Lid sinds:
                          18 April 2010

                          oke ja dat is zeker als je dan een eind moet rijden dan moet je de radio heel hard aan zetten want het is echt een klote geluid or idd ik heb ook is gekeken naar nieuwe maar zou ook niet weten waar je die moest halen ze staan ook nergens op ik heb 2 kadetts en ze doen het allebij dus ja dat word dan even spuiten en dan hopen dat het over is

                          kan je dat kopervet gewoon in de groothandel halen ofzo?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.