Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › raar geluid bij koude start. opgelost!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2012 om 21:10 #17252555
wie kan me helpen?
mijn vader heeft een schitterende vectra gts 2.2 16v c1 en nu heeft hij al een hele tijd last van een raar geluid bij koude start!
het is net of er ergens een kapotte lager zit, althans zo klinkt het!
het is uitsluitend bij een koude start en duurdt maar luttele seconden, daarna is het weg!nu heb ik zelf onder de motorkap gekeken terwijl hij hem starte en naar mijn idee kwam het hier uit!!
wat is dit? ben benieuwt of ik het bij het rechte end heb!!
herkent iemand dit?27 september 2012 om 21:49 #18071726Denk dat je je Secundaire luchtpomp hoort…? Hoe lang is het? 2 a 3 sec of langer?
Greetz Emiel
28 september 2012 om 05:30 #18071727Als het een tikkend geluid is kan het ook de distributieketting zijn die vervangen moet worden :(
28 september 2012 om 05:51 #18071728benzine of diesel??
28 september 2012 om 20:03 #18071729@TWA wrote:
Denk dat je je Secundaire luchtpomp hoort…? Hoe lang is het? 2 a 3 sec of langer?
Greetz Emiel
het is echt 2 a 3 seconden idd.
is de secundaire luchtpomp dat ding op de foto??
Wat doet die pomp precies en zou het kwaad kunnen?@Baba wrote:
Als het een tikkend geluid is kan het ook de distributieketting zijn die vervangen moet worden :(
als het de keting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.
@arjontje wrote:
benzine of diesel??
benzine. bestaat er uberhaupt een diesel 2.2 16v gts?? de diesel 2.2 16v ken ik wel maar nog nooit een diesel gts gezien!!
28 september 2012 om 20:12 #18071730Het getik van de ketting is alleen aan het begin, bij koude start. Als het doorlopend is zou ik de kortste route naar een dealer rijden….
Ik hem mijn auto nota bene daar moeten laten staan om hem de dag erna te laten beluisteren. De dag erna bij koude start was de brakke ketting pas hoorbaar. Als je het niet vertrouwd kun je altijd naar een dealer rijden en eens vragen of zij aan het geluid kunnen horen wat het mogelijk kan zijn. Niet. Te lang wachten is mijn tip.
28 september 2012 om 20:54 #18071731@Baba wrote:
Het getik van de ketting is alleen aan het begin, bij koude start. Als het doorlopend is zou ik de kortste route naar een dealer rijden….
Ik hem mijn auto nota bene daar moeten laten staan om hem de dag erna te laten beluisteren. De dag erna bij koude start was de brakke ketting pas hoorbaar. Als je het niet vertrouwd kun je altijd naar een dealer rijden en eens vragen of zij aan het geluid kunnen horen wat het mogelijk kan zijn. Niet. Te lang wachten is mijn tip.
het geluid lijkt wel echt rechts uit het blok te komen en is geen tikkend geluid maar een schrapend geluid, lijkt echt op kapotte/ versleten lagers!
29 september 2012 om 06:54 #18071732@patrick v voorn wrote:
@TWA wrote:
Denk dat je je Secundaire luchtpomp hoort…? Hoe lang is het? 2 a 3 sec of langer?
@arjontje wrote:
benzine of diesel??
benzine. bestaat er uberhaupt een diesel 2.2 16v gts?? de diesel 2.2 16v ken ik wel maar nog nooit een diesel gts gezien!!
Ja die bestaat zeker. daarom ook die vraag.
29 september 2012 om 09:03 #18071733waar de Siemens sticker op zit is in ieder geval je brandstofpomp.
daar is destijds een terugroepactie voor geweest.
je zou kunnen checken of deze al is vervangen.30 september 2012 om 06:35 #18071734@Baba wrote:
Het getik van de ketting is alleen aan het begin, bij koude start. Als het doorlopend is zou ik de kortste route naar een dealer rijden….
Aan welke zijde van het blok moet je dit horen dan?
30 september 2012 om 07:39 #18071735Distrizijde..
en dit zal vrijwel zeker de ketting zijn..
Willem
30 september 2012 om 20:09 #18071736@SigNumberOne wrote:
waar de Siemens sticker op zit is in ieder geval je brandstofpomp.
daar is destijds een terugroepactie voor geweest.
je zou kunnen checken of deze al is vervangen.Ik zal het tegen m’n vader zeggen dat ie dat eens na moet laten kijken.
Het komt vrijwel zeker uit deze hoek.Het is ook echt een schavend geluid en absoluut geen getik!
2 januari 2013 om 21:48 #18071737nou, maar even een reactie terug!
We zijn er iig achter wat het was.
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
2 januari 2013 om 21:55 #18071738Zo dat is effe andere koek, nou zie je maar wat een slechte diagnose allemaal te weeg brengt.
2 januari 2013 om 22:18 #18071739Da’s bagger :(
4 januari 2013 om 11:00 #18071740eigenwijs is ook wijs!
4 januari 2013 om 11:04 #18071741@patrick v voorn wrote:
nou, maar even een reactie terug!
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
dus er is bakken geld gestopt in de wagen om hem weer goed te krijgen
is ie weer helemaal top, koopt ie een andere :hmmz Wijs :D4 januari 2013 om 11:33 #18071742Volgens de berichtgeving is de distributieketting gebroken, da’s geen kleinigheidje. Laat staan dat ie dan weer helemaal top is… :???:
4 januari 2013 om 14:20 #18071743@Lemmens wrote:
Volgens de berichtgeving is de distributieketting gebroken, da’s geen kleinigheidje. Laat staan dat ie dan weer helemaal top is… :???:
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!, staat er :sleeping
4 januari 2013 om 18:06 #18071744Had ‘t geïnterpreteerd als “3500 eu schade, dus niet repareren, dus weg ermee”. ;) Excuses. ;)
4 januari 2013 om 18:34 #18071745Is goed, maak zelf ook wel eens leesfouten ;) :thumb
zelf ben ik van mening wat (goed) gemaakt is zal niet zomaar weer stuk gaan
dus volgens mij niet zo slim om weg te doen
en iets zegt me dat er geen nieuwe voor terug is gekomen, maar gebruikt4 januari 2013 om 18:46 #18071746@patrick v voorn wrote:
Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.
Mocht ik ooit zo’n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.9 januari 2013 om 21:56 #18071747@trashmetal wrote:
@patrick v voorn wrote:
dus er is bakken geld gestopt in de wagen om hem weer goed te krijgen
is ie weer helemaal top, koopt ie een andere :hmmz Wijs :DJa ik stond er ook raar van te kijken, maar hij heeft er geen meter meer met plezier in gereden!
En dan ook nog niet eens aan mij vragen of ik m over wilde nemen :swear
Had m zelf wel willen hebben :angelEr is wel een bijna nieuwe Corsa voor teruggekomen :hmmz
Zou zeker mijn keuze niet zijn :thumbdown9 januari 2013 om 22:00 #18071748@XJR1300 wrote:
@patrick v voorn wrote:
Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.
Mocht ik ooit zo’n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.Had het ook al tegen m’n pa gezegd, want Wim-v6 heeft mij ook de nodige info verschaft voor vervangen van de distri set van onze Astra en dat is ook een succes geworden!
Ook ik zelf ben goed te spreken over zijn kennis en expertise, maar m’n pa is nogal eigenwijs. Kan ik helemaal niets mee!
9 januari 2013 om 22:06 #18071749Vooral onderstaand zinnetje vind ik verre van handig, vooral omdat het algemeen bekent is dat dit dus NIET zo is. Maar goed, een dure les geleerd, erg lullig, en voortaan misschien toch iets aannemen van een ander. (en bijna zeker als ie Wim heet)
Quote patrick v voorn: als het de ketting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.