Raar geluid bij het zachtjes remmen inparkeren

Forumindex Forums Modellen Astra Raar geluid bij het zachtjes remmen inparkeren

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    gvwvanwilligen
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een opel astra j sports tourer uit 2012.
      Nu is het zo dat wanneer ik me auto achteruit inparkeer, en ik me auto het parkeervak in laat rollen met zachtjes de voet op de rem, ik een hard geluid hoor net voordat ik stil sta. Het geluid klinkt een beetje als een scheepshoorn maar dan heel kort en niet zo hard natuurlijk. Het geluid lijkt van rechtsachter te komen. Remblokken zijn gecheckt en die zijn nog zo goed als nieuw. Wat mij opgevallen is, is dat het geluid het hardst klinkt wanneer ik eerst ver instuur om van het parkeervak af te draaien om vervolgens recht achteruit het parkeervak in te rollen.
      Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt,

Glenn

mitchelvm
      Deelnemer

Heb je achter trommelremmen of remschijven? Is het echt alleen bij het inparkeren of heb je er ook last van bij het gewoon achteruit rijden.

Ik lees dat de remmen er zo goed als nieuw uit zien, zijn ze nog niet zolang geleden ook vervangen? Kan namelijk zijn dat ze bij het monteren niet precies goed gemonteerd zijn waardoor ze in sommige situaties piepen/geluid maken (ze lopen inprincipe aan in die situaties) kan verder niet heel veel kwaad en is een kwestie van even af laten stellen. Ze slijten soms alleen net iets sneller dan normaal, maar ook niet overdreven ;-)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.