raar geluid bij gebruik airco

Forumindex Forums Modellen Astra raar geluid bij gebruik airco

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bartes
    Deelnemer

Hallo,

ik heb een astra 1.6 uit 2010. Als ik de airco aanzet en ik trek op en rij ongeveer 2500 toeren dan hoor ik een geluid wat een beetje lijkt op een lekke uitlaat. Als ik de airco uitzet, is t geluid weg. De airco geeft nog wel koude lucht.

Kan iemand me vertellen wat er mogelijk aan de hand is?

bedankt

johanhummer9
      Deelnemer

Klinkt het meer als sissen/suizen , of echt als een lekke uitlaat ( al heb ik dat mog nooit gehoord bij een airco) dan zit ik te denken aan pomp , en ja die zijn duur :p

Opeltje17
        Deelnemer

Grote kans dat je de airco pomp hoort, laat de airco eens opnieuw vullen kan zijn dat het geluid wordt veroorzaakt doordat er wat te weinig vloeistof inzit maar nog net genoeg om te koelen.

Kan ook zijn dat je de ventilator hoort, veranderd het geluid als je meer gas geeft?

wim-v6
          Deelnemer

Als het resonantie uut de motorruimte is is het waarschijnlijk de pomp.
            Deze maakt bij mij knap geluid, maar airco werkt verder perfect, daar maak ik me dan ook niet druk om.

Sissend geluid in het interieur is een te weinig aan koudemiddel.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

opel-mark
            Deelnemer

idd als je binnen een sissend geluid hoort dan zou ik de airco maar eens bij laten vullen, hij doet het nog wel maar je kunt er op wachten dat hij een keer uitschakelt door te lage druk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.