Ik ben in het bezit van een heerlijke vectra station 2006 met een 1.9 cdti 150pk. De laatste tijd merk ik dat als ik de auto laat uitlopen in z’n 2 of 3 er een brommend geluid vanuit de motor komt. Als ik ook maar iets gas geef dan verdwijnt het. Auto rijdt verder prima.
Heeft een van jullie een idee wat het kan zijn? Ik denk zelf tussen een vliegwiel maar de bak lijkt me waarschijnlijker.
Welkom hierzo
Dat is je vliegwiel die versleten is.
Zet je auto , als je stilstaat, in zijn vrij en de koppeling los. Trap dan je gaspedaal een stukje in en laat hem weer los. Dan hoor je deze ‘ratel’ ook.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad, en bij mij was het de vrijloop poelie van de dynamo. Rij wel in een benzine uitvoering, dus er zal het 1 en ander verschillen.
gisteravond je tip toegepast. Auto in zijn vrij, koppeling op en bij terugzakken tussen 2000 tot ca. 1600 een duidelijke “brrrrrr” vanuit het vooronder. Ik kan me voorstellen dat bij gekoppelde bak het effect dus sterker is en het geluid geeft wat ik hoor.
Goeie tip! Bij vervanging gelijk maar koppeling laten done (auto heeft ca 248000 op teller).
Meestal is bij 150Dkm het vliegwiel wel op , dus je hebt mazzel.
Shop voor het vervangen ff goed.
Bij de dealer kost een set al gauw 2000 euro.
Bij KCP kost een sterkere set dan de originele iets in de zelfde richting ( dacht ik )
En op ebay.co.uk vindt je een set voor 399GBP , als je hem er dan in laat zetten bij een ‘gewone’ garage , dan kost het je totaal misschien 1000 euro.
Dus Shoppen helpt !
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.