raar geluid Astra-G, airco pomp opgelost

Forumindex Forums Modellen Astra raar geluid Astra-G, airco pomp opgelost

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Remon Verkaart

Hallo allemaal, ik heb een Astra-G, station, 1600/16V uit 2003.
      Ik had enkele weken geleden de airco laten controleren op druk omdat ik daar mijn twijfels over had omdat de airco best lang deed om lekker koel te worden. Nu had ik sinds een anderhalve week af en toe last van een zeer raar geluid, alsof er een snaar werd aangedreven, het geluid van zo’n oud taxibusje van binnen als die op toeren komt. Het geluid was er niet altijd,máár wel enkel als de airco pomp was ingeschakeld. Ook met name als de airco vol stond te draaien op zijn koudst. Nu, omdat we vrijdag naar Italie rijden met een kleine van 11 maanden oud, moet het toch goed in orde zijn. De auto is vandaag bij de dealer geweest en nu blijkt dat de verdamper / condensator verstopt zat en dus een rekening van 750 euro’s verder, wat gelukkig nog onder de G2 garantie viel (wel een eigen risico van 350 euro) maar ik ben er toch maar mee geholpen. De druk lag zo op de 22 Bar, dit moet tussen de 15 en 18 Bar liggen. Nu maar hopen dat dit het enige probleem was op weg naar Italie. Fijne vakantie voor degene die het nog hebben of krijgen.

Gr Remon.

miraltje
      Deelnemer

22 bar krijg je niet zomaar, zulke hoge drukken duiden op een vervuilt koudemiddel of een onjuiste vul methode waardoor lucht mee in het systeem is gekomen.

deze druk is nagenoeg niet te verwezelijken bij r134-a gevuld systeem

bij een vervuilt koudemiddel bedoelen we koudemiddel wat vervuilt is met andere koudemiddel of waar lucht in zit aangezien deze niet mengen worden de drukken hoger je moet ze kort gezegt bij elkaar optellen.

ik zou toch eens ff praten met diegene die je systeem als eertse heeft afgevuld.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.