Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Raar geluid af en toe als ik gas geeft
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 21:10 #17251864
Hallo beste mensen.
Het gaat om mijn Astra g 1.6 (Z16XE ) sedan Njoy automaat.
Hierbij hebt ik 2 vragen het eerst vraag soms als ik rij en gas geeft komt er een raar gekraak geluid ergens onder mij auto vandaan ik hebt iemand gevraagd die ook een astra sedan had zei van dat het de ontsteking is wat ik hoor kan dat waar zijn en moet ik me zorgen gaan maken ? dit had ik nooit eerder gehoord aan me auto en het lijkt steeds erger te worden het geluid.
Mijn andere vraag is bijna elke dag gaat af en toe het motormanagement lampje ( auto met steeksleutel ) branden voor een paar seconden dus het gaat aan uit tijdens het rijden constand.
Merk hier verder niets van, de auto rijdt gewoon vrolijk door
nu hebt ik het uitgelezen krijgt ik dit code P1483 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 3in welke richting kan ik deze probleem gaan zoeken ?
10 september 2012 om 06:13 #18062163Gekraak is geen ontsteking hoor.
Kontroleer eens of allebij de vinnen draaien als ie warm is.
11 september 2012 om 08:35 #18062164Hi Willem,
bedankt voor het reageren maar de 2 vinnen draaien normaal als het warm wordt en als ik de airco ook aanschakelen werkt het prima.
Dat raar geluid van gekraakt hoor ik niet altijd soms als ik gas geeft dan hoor ik het naar mij mening lijkt het onder mijn auto vandaan te komen maar motor draait netjes zonder bij geluid ook de uitlaat hoor ik niks bijzonder.
Als het geen ontsteking kan zijn wat kan het zijn wanneer je gas geeft soms komt het eruit dan hoor je het
11 september 2012 om 08:36 #18062165Weerstand van de Koelvin kapot..
Willem
14 september 2012 om 09:40 #18062166Wat voor soort geluid is het? Ik heb dezelfde auto, maar dan handgeschakeld en herken het probleem. Is alleen te horen bij het schakelen en het klinkt alsof je met een schroevendraaier over een grindtegel schraapt. Het geluid is niet al te hard, maar met de ramen open en weinig wind toch duidelijk hoorbaar.
Heb de auto nieuw gekocht en ben in het begin twee keer naar de dealer geweest om navraag te doen. De monteur hoorde het geluid niet eens en had geen idee waar ik het over had, dus dan houdt het snel op… Auto rijd en schakelt ook prima, maar bij andere auto’s hoor ik het geluid niet.
14 september 2012 om 14:37 #18062167Jah Ik hebt deze auto since 2009 en hebt deze geluid nooit eerder gehad.
Ik hebt ook geen idea vanwaar het vandaan komt het soms alleen te horen als je gas geeft.
Maar me auto rijdt prima zonder problemen ik hebt echt geen idea.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.