Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Raar geluid aan de distributie kant
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 07:55 #17237498
Mijn c20xe (oud type) maakt een raar geluid,een beetje schurend en in de auto zelf hoor je het beter dan bij de motor zelf
Wat zou dat kunnen zijn waterpomp?
Distributieriem en rollen zijn 3000km geleden vervangen dus dat zou goed moeten zijn,de waterpomp heb ik toen niet gedaan omdat deze nog goed was.
De kvs blijft wel op peil en pompt gewoon goed rond
Het blok ligt in een corsa b is dit nog een beetje te doen op de oprit of is hier wel een brug bij nodig.29 mei 2011 om 09:22 #178769101e advies wat men altijd geeft is vervang je de distributie altijd je waterpomp mee nemen….
als deze wel klapt dan is je kop aan puin en heb je er meer elende van dan die 90 euro? die een pompje kost…..zit je kap wel goed aan de distributiezijde? schuurt dit niet tegen je riem op….
29 mei 2011 om 10:16 #17876911Kijk in ieder geval eerst even achter de distributiekap (er even afhalen) om te zien of het met de riem nog wel goed zit. Zit ie misschien intussen te slap (om welke reden dan ook) of is ie misschien aan het beschadigen, want dan zou je een eventuele grote motorschade voor kunnen zijn.
29 mei 2011 om 10:19 #17876912dat klinkt wel erg als een waterpomp ja :(
29 mei 2011 om 10:29 #17876913Ik heb de kap er al afgehaald omdat ik ook hier aan zat te denken dat het van de kap afkwam maar helaas was dat het niet,en de riem staat ook nog goed strak.
Ik heb op ebay uk al wat pompen gevonden van 20 tot 35 pond is dat nog een beetje kwaliteit spul of laten liggen.
Het zal wel weer een hele strijd worden zn pomp vervangen de hele onderkap moet eraf omdat de waterpomp er niet in zijn geheel door de kap heen kan.29 mei 2011 om 10:33 #17876914gewoon voor een orginale pomp gaan.
op dit soort onderdelen moet je niet bezuinigen.
als je de distributie riem vervangt en alle rollen waarom dan niet de waterpomp?
de boel ligt dan toch al los.
een waterpomp kan er van de één op de andere dag mee ophouden.
nou moet weer de hele distibutie los. dubbele arbeid (kosten)29 mei 2011 om 10:41 #17876915Ja oke van de breezan of echt bij de opeldealer.
Ik zat te twijfelen of ik de waterpomp gelijk mee zou pakken,maar hij draaide nog lekker geen roest en dergelijke maar nu blijkt wel weer altijd mee pakken die dingen!!
Zou er nog wel rustig mee te rijden zijn,of kan die nu vast lopen29 mei 2011 om 11:01 #17876916ik zou er niet meer mee rijden nee
ook niet starten of zo.. gewoon eerst boel vervangen en dan rijden/ starten
19 juni 2011 om 09:49 #17876909Ik wil vandaag de waterpomp gaan vervangen,het blok ligt in een corsa B is dit nog een beetje te doen en kan de waterpomp er zo uit?(oud type c20xe)
Ik weet dat het bij een a corsa wel een probleem is19 juni 2011 om 10:22 #17876917het is ons wel gelukt bij een A bij iemand voor de deur.
Alleen zat die waterpomp ERRUG vast heb m met een pijp op de poelie uit het blok moeten rammen…
kwam er met wat passen meten wel omhoog uit.
Willem
19 juni 2011 om 19:24 #17876918Het is geluk hoor,en het viel nog wel best mee.
Het was echt wel de waterpomp ja wat een speling had dat ding zeg.9 juli 2011 om 06:47 #17876919Er zit nu nog steeds iets niet goed daar aan distributie kant,alles is vernieuwd en maakt nu nog steeds een naar geluid alleen bij iets meer dan stationair draaien,een schurend piepend geluid.
Geef ik nu meer gas dan is het weg het is net of er iets tegen de achterkap vd distributie aan loopt maar ik kan niets vinden
Het geluid is er niet als de motor koud is.
De oliepomp is volgens mij wel goed geeft na het starten bijna gelijk olie op de nokkenassen en ook geen tikkende stoters.9 juli 2011 om 06:51 #17876920volgens mij heeft mn tigra (1.6) precies hetzelfde, in de auto hoor je het niet echt maar met je ramen open of de kap open toch echt wel. ook alleen bij stationair draaien wat jij zegt, sochtends met de choke aan hoor je het ook niet.
ik dacht zelf dat het een lagertje was of zoiets10 juli 2011 om 12:25 #17876921Ja maar wat zou het kunnen zijn?in de oliepomp zitten geen lagers,en alle rollen en waterpomp zijn oke.
Het komt ook niet echt uit het blok,ik heb toch het idee dat miss de krukas pully iets tegen de kap aan loopt.Hebben meer mensen dit probleem wel eens gehad?
12 juli 2011 om 18:33 #17876922Laat ‘m es lopen zónder V-snaar / Multiriem…
12 juli 2011 om 23:13 #17876923@peter600rr wrote:
gewoon voor een orginale pomp gaan.
op dit soort onderdelen moet je niet bezuinigen.
als je de distributie riem vervangt en alle rollen waarom dan niet de waterpomp?
de boel ligt dan toch al los.
een waterpomp kan er van de één op de andere dag mee ophouden.
nou moet weer de hele distibutie los. dubbele arbeid (kosten)Defineer origineel eens…
Opel onderdelen waar een mooi Opel of GM logo op zit komen ook gewoon van andere fabrikanten ;)
Remsystemen van ATE of Lucas, ECU’s en ABS computers van Bosch of Siemens, interieurs van Recaro, bougies van NGK of Bosch, etc.Wat je van Ebay plukt in duitsland of engeland is precies hetzelfde als wat ze hier verkopen bij de Brezan en andere automaterialenzaken.
Misschien weer een ander merk, maar dat maakt het niet slecht.
Uiteraard is er wel slecht spul te krijgen, maja, dat gaat proefondervindelijk.13 juli 2011 om 06:12 #17876924@McKaamos wrote:
@peter600rr wrote:
gewoon voor een orginale pomp gaan.
op dit soort onderdelen moet je niet bezuinigen.
als je de distributie riem vervangt en alle rollen waarom dan niet de waterpomp?
de boel ligt dan toch al los.
een waterpomp kan er van de één op de andere dag mee ophouden.
nou moet weer de hele distibutie los. dubbele arbeid (kosten)Defineer origineel eens…
Opel onderdelen waar een mooi Opel of GM logo op zit komen ook gewoon van andere fabrikanten ;)
Remsystemen van ATE of Lucas, ECU’s en ABS computers van Bosch of Siemens, interieurs van Recaro, bougies van NGK of Bosch, etc.Wat je van Ebay plukt in duitsland of engeland is precies hetzelfde als wat ze hier verkopen bij de Brezan en andere automaterialenzaken.
Misschien weer een ander merk, maar dat maakt het niet slecht.
Uiteraard is er wel slecht spul te krijgen, maja, dat gaat proefondervindelijk.Daar sluit ik me zeker bij aan. Hoe vaak je niet ook gewoon nog slechtere Chinese rommel bij de automaterialen zaak ziet liggen, schrik je nog van. Eigenlijk zijn alle spullen die ik van Ebay heb geplukt nog het beste van kwaliteit gebleken en je krijgt vaak nog prima service ook van die verkopers, want ze zijn als de dood dat ze een slechte beoordeling van je krijgen.
13 juli 2011 om 19:57 #17876925Ik heb de distributie set van ebay uk gehaald, is gewoon goed spul (INA made in germany staat er op de rollen is gewoon origineel toch.)
het zou miss ook kunnen zijn dat de riem wat te strak kan staan?
ik ga hem ook nog wel eff proberen zonder v-snaren maar het lijkt niet echt dat het daar van af komt.En de olie pomp moet ook gewoon goed zijn,met starten is het lampje binnen 2sec al uit
13 juli 2011 om 20:09 #17876926om te kijken of je disriem niet te straks staat, kun je het volgende doen;
als je de disriem niet verder kan draaien tuusen je duim en wijsvingen dan ongeveer een kwart slag draaien dan is je riem goed op spanning.
als je de riem niet kunt draaien dan staat ie te strak………en als je de riem meer dan een kwartslag (en meer dan half) kunt draaien dan is ie te slap.op m,n werk gebruik ik deze….
Gert
14 juli 2011 om 05:49 #17876927@Dennisman wrote:
Ik heb de distributie set van ebay uk gehaald, is gewoon goed spul (INA made in germany staat er op de rollen is gewoon origineel toch.)
het zou miss ook kunnen zijn dat de riem wat te strak kan staan?
ik ga hem ook nog wel eff proberen zonder v-snaren maar het lijkt niet echt dat het daar van af komt.En de olie pomp moet ook gewoon goed zijn,met starten is het lampje binnen 2sec al uit
Ja,te strak heb ik een keer met een 1.4tje gehad en dat maakt inderdaad een heel zwaar mechanisch geluid, een beetje alsof alle lagers droog en versleten zijn…
20 juli 2011 om 20:37 #17876928Laat me even weten als je de oplossing hebt :thumb
20 juli 2011 om 20:47 #17876929Het kan best zijn dat je je lagertje van je dynamo hoort.
Laat hem is zonder multiriem of v-snaar draaien zoals eerder hierboven al vermeld is en kijk dan FF wat die doet.
En anders met een stetoscoop ( zo’n dokters ding) luisteren op ieder rolletje.succes
8 augustus 2011 om 09:43 #17876930Ik heb de distributieriem iets minder strak gezet en het geluid is verdwenen.
Als de motor koud was de spanning dan nog net goed maar na een tijdje wanneer de motor op temp kwam zetten de delen toch wel iets uit waardoor dan de spanning te strak werd.8 augustus 2011 om 09:54 #17876931heb er bij mij bij opel naar laten kijken, werd me verteld dat hij niet te strak kan staan want dan is er een automatisch-spanner-dingetje-ding? dat tegen een kap aan moet gaan klapperen..
verder wisten ze het ook niet maar ga hem toch ook nog voor een bak met geld uit elkaar laten halen9 augustus 2011 om 15:12 #17876932Je hebt wel zeker weten de goede riem erop? ivm de 2 tandtypes die verkrijgbaar zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.