Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Raar elektronisch probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 17:29 #17214129
Hallo Opel rijders!!
Ik zit al een tijdje met een probleem aan mijn Astra F met 2.0 16V X20XEV motor.
Als ik de auto start als hij een tijdje niet gelopen heeft (dus ‘s morgens of na een dag werken bijv.) dan hoor je de motor een beetje inhouden bij stationair draaien.
Als ik de verlichting aan heb zie je deze telkens minder fel branden, daarna weer normaal, dan weer minder fel enz enz enz.
Hetzelfde geld voor de lamjes op het dashboard, die van de handrem bijv. ook deze gaat minder fel branden, daarna weer normaal enz enz.Dus telkens als je de motor hoort “haperen” zeg maar dan dimmen ook de lampen.
Als ik een kilometer heb gereden is het weg en loopt de motor gewoon stationiar. De lampen bijven dan ook normaal branden.
Dynamo is al doorgemeten, deze is oke.
Ik dacht dat het eerst hieraan lag, maar niet dusIemand misschien een idee???
Alvast bedankt!
Maikel
14 november 2009 om 19:47 #17550862Secindaire luchtpomp vast gelopen.
deze zit links achter de Bumper (waar ook je mistlamp hangt)..
kun je van onder bij als je de auto opkrikt
Stekker loshalen..
en huppa opgelost.
Willem
15 november 2009 om 10:47 #17550863Dus stekker loshalen en klaar???
Krijg ik dan geen storingen o.i.d?
Wat doet die pomp dan eigenlijk?
Bedankt in ieder geval!!
Ga zometeen proberen.:thumbup
15 november 2009 om 10:59 #17550864Krijg je geen storingen.
bij koude motor extra lucht in de uitlaat blazen om de katalysator sneller te verwarmen.
als je het goed wilt doen even van het vacuum potje rechts bij de Dismodule tegen de radiateur het vacuum slangetje los halen, en afdoppen.
Willem
15 november 2009 om 17:50 #17550865Oke, je laatste zin begrijp ik niet zo goed met dat afdoppen
Dat vacuumpotje is toch dat potje naast de egr klep he?
Hier zit een dikke slang aan en loopt naar de mistlamp toe zeg maar. en nog een klein vacuumslangetje, deze gaat naar het inlaatspruitstuk.
Dus die dikke slang moet ik dan afdoppen als ik het goed heb??
Bedankt
17 november 2009 om 15:38 #17550866Zojuist heb ik de stekker losgepakt.
Eens ff kijken wat ie morgenvroeg doet;)Zaterdag gooi ik waarschijnlijk de pomp eronderuit, incl. die dikke slang + vacuumpotje.
is alleen maar extra gewicht:thumbdown
Thanks iig!!
Maikel
17 november 2009 om 18:03 #17550867vacuumpotje zal moeten blijven of de pijp vanaf uitlaatspruitstuk afknijpen.
willem
18 november 2009 om 17:53 #17550868probleem is opgelost, vanmorgen meteen goed lopen!!
Die pijp vanaf het spruitstuk heb ik al dichtgemaakt.
Bedankt in ieder geval.
Groetjes Maikel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.