Raamrubber en Afwatering achter demonteren vraagjes

Forumindex Forums Modellen Tigra Raamrubber en Afwatering achter demonteren vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    neliznl

Beste allemaal,

Behoorlijk last van water dat blijft staan in de gootjes van mijn achterklep. Links loopt door rechts niet. Compressor en een breinaald, beiden geen succes :hmmz
      Nou zie ik door het speaker-gat en langs het isolatieschuim dat het slangetje er gewoon op zit en naar beneden loopt. Die naald stoot toch echt tegen iets hards aan, voelt niet als zand ofzo.
      Dus de sideskirt achteraan snel eventjes klein stukje losgehaakt. Daar zie ik wel een soort van ronde zwarte dop in het plaatwerk gedrukt met een wat rechthoekige opening, verstopt achter de skirt. Is dit waar het slangetje op uitkomt? En kan ik deze dop gewoon uit het plaatwerk lepelen en zo het slangetje los halen en schoonmaken van onder af? Zit namelijk redelijk wat zand in dat ding, maar kom er niet goed bij als hij er in gedrukt zit. king:
      Was er niet zeker van omdat ik op meerdere topics las dat de slangetjes uitkomen in de wielkast, vandaar dat ik even een nieuw topic maakte om er zeker van te zijn dat ik goed zat ;)!

Tevens klein probleempje met mijn tochtrubber bij het linker portier, kwam van de week aan de voorkant een beetje los, in de bocht zit hij nog vast. Had op de sloop wat van die bevestigingsnopjes van een corsa gehaald. Nopjes op de pootjes geklikt en daarna het rubber erop geklikt. maar mocht niet baten rubber komt opnieuw los. Volgens mij kan je die er gewoon op klikken toch? of moet je hem helemaal schuiven?

Hoop dat iemand me de gouden tip geef want de vochtige dagen zijn weer begonnen :(

Thanx alvast!

gertjuh1968

dan denk ik dat je de bekleding los moet halen,
        om zo bij het slangetje te komen.
        misschien dat je het slangetje los kan halen.

Anoniem

die tochtrubbers kan je inderdaad klikken.. je moet de dopjes wel vernieuwen (tip) en het is raadzaam te beginnen met klikken in de bocht, en dan eigenlijk het andere uiteinde omdat die laatste klik er bijna niet op wil. Oude dopjes zijn nl meestal beurs.. nieuwe doen het altijd..

Eigenlijk zou ik je gewoon twee nieuwe rubbers aanraden, want die oude zijn meestal gaar aan het worden en de nieuwe hebben een betere viltlaag..

Ik had die rubbers voor 99 p/s .. en die dopjes zijn geloof ik iets van 9 cent per stuk.. er zitten er 20 in één zakje en dat is precies genoeg voor 1 portierkant.

Met beleid kan je binnen 5 minuten wel 1 kant doen.. maar handig is het als je er even iemand bij hebt, die het uiteind vast (strak) houdt, want de rubbers zijn wel nogal buigbaar en je wilt de rails niet knikken..

Dominic

Ff naar de carwash gaan en de stofzuiger erop ;)
            Werkte bij mij altijd PERFECT ;) haha..

neliznl

Carwash deed het hem haha! Thanx Dominic
              Merci Geeviz! Heb hem tijdelijk eventjes vast gekit, haal een nieuw rubber als de financien het toestaan king:

Nu lekker aan het rommelen met het vervangen van me dimlicht aan bestuurders zijde,, dat hebben ze ook niet echt makkelijk gemaakt he :shock:
              Serieus je hele wielkast-cover eraf halen om bij de onderste schroef van de koplampunit te komen? Kan me niet voorstellen dat er geen makkelijkere manier is :hmmz

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :D!

lambo452

jawel.. bumper aan de zeikant in je wielkast met 2 torx schroeven loshalen.. dan je bumper aa nde zeikant lostrekken(met beleid)

en dan de bumper iets naar beneden trekken zodat je een kier krijgt onder je koplamp.. daar kan je precies tussen komen met een rateltje met verleng stuk…

heb ze toevallig vervangen afgelopen week voor mn meisje ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.