raam zit gevaarlijk los

Forumindex Forums Modellen Astra raam zit gevaarlijk los

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    barrynoname
    Deelnemer

Beste leden,
      Helaas heb ik ontdekt dat mijn voorruit geheel los zit aan de bovenkant.
      Ik heb de astra tailgate sport uit 95 zaterdag gekocht, helaas zonder garantie.
      wel een testrit gemaakt maar niet harder als 50 gereden.
      Na het kopen wel op de snelweg geweest en het raam fluit enorm.
      Eenmaal weer thuis kwam ik er achter dat ik het raam van binnen uit volledig uit zijn rubber kan drukken aan alle 2 de boven hoeken.
      Ik vind het erg gevaarlijk en wil niet meer rijden zo.
      Kan ik dit verhalen op de garage ook al heb ik de auto zonder garantie gekocht?
      Alvast bedankt Barry Langenberg

Astra F Vaassen
      Deelnemer

Zou er zoiezo mee terug gaan. Is gewoon ronduit schandalig en vind dat echt niet kunnen. Maarja zonder garantie hoeven ze niks te doen want de kans is er dat ze zegge jammer dan.

Opelcalibra.nl

Heb je getekend dat je de auto zonder garantie heb gekocht? Zoja, dan heb je pech ben ik bang..

Anders is de dealer verplicht om jou een deugdelijk product te leveren, ook al is het een 2e hands auto. Daar staat wel tegenover dat de auto voor een normale prijs moet zijn gekocht en niet ver beneden de gangbare waarde. Als je de auto extreem goedkoop hebt gekocht, dan heb je helaas ook pech..

Daarnaast heb je zelf ook een onderzoeksplicht om gekochte spullen controleren op defecten. Je moet er dus sowieso voor zorgen dat je zsm de verkoper op de hoogte stelt van dit mankement en niet verder meer rijd met de auto. Als de km stand bekend was bij verkoop, dan kun je aantonen dat je weinig gereden hebt met de auto.

Garantie nemen bij een auto houdt eigenlijk alleen maar in dat je bij defecten niet hoeft te bewijzen dat het niet jouw schuld is. Ook zonder garantie is een verkoper verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Kun je trouwens zien aan het raam dat het duidelijk is dat dit mankement al langer aanwezig is? Als het aantoonbaar is dat het raam al los zat lang voordat jij de auto kocht, dan sta je ook sterker.

Succes ermee iig

barrynoname
          Deelnemer

Ik heb de auto voor 800 euro gekocht.
            Ik heb net contact gehad met carglass, zei hadden te melden dat dit zo`n 250 euro gaat kosten om het raam te verwijderen nieuwe rubberen rand te plaatsen en weer terug te plaatsen.
            Ook vermelde zei dat wanneer de monteurs het raam zouden breken dat ik dat ook nog eens moet betalen.
            Kortom erg veel geld voor mijn wagentje.
            Zou het verstandig zijn om het raam zelf te lijmen met ruiten kit hij zit enkel aan de bovenkant los.

Dolf On Tour

Waar heb je de wagen gekocht???

En ik zou zeker terug gaan nee heb je ja kan je krijgen……

barrynoname
              Deelnemer

Ik heb de auto bij esprit cars in rotterdam gekocht.
                Verder rijd de auto perfect enkel is de kachel gisteren overleden, ik denk zelf de zekering.

Dolf On Tour

Ken ik verder niet dat bedrijf zijn wel wat slechte recenties over dit bedrijf ….

Misschien zijn er leden hier die dit bedrijf wel kennen en wat info hebben……

IK ben bang dat je met terug gaan niks bereikt na het lezen van de recenties ……..afspraken komen ze zelfs weinig na……..(lees ik via google )……

tmug

Wat ik zou doen met je raam,

WA+ afsluiten verzekering, en je een tikkie geven.

Maar eerst even terug gaan naar je verkoper, dit is ook niet netjes natuurlijk. Daarbij vind ik 800 voor een auto uit 95, nog best een boel geld.

Spacejam
                    Deelnemer

250 euro voor het opnieuw monteren is overigens ook veel, ik zou ook naar een ander bedrijf gaan dan carglass.

barrynoname
                      Deelnemer

Ik zal even een link plaatsen naar de advertentie deze staat er nog op.

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/popup.fpl?id=13357156;name=imagepopup;imageurl=/images/speurder/1/5/6/13357156.3.big.gen.jpg;width=640;height=480

hij ziet er verder nog wel netjes uit van binnen en buiten, mis alleen de afdek doppen op de velgen

barrynoname
                        Deelnemer

Ik heb zojuist een tube ruitenkit besteld bij crop.
                          ik ga proberen de voorruit zelf te verlijmen.
                          iemand nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
                          mocht dit niet werken zal ik toch genootzaakt zijn om de voorruit proffesioneel opnieuw te laten plaatsen.

skip
                          Deelnemer

ik zou het toch eerst probeer bij de garage waar je hem gekocht hebt voordat je er zelf mee aan de gang gaat. Dan weet je zeker dat er nix meer te halen valt bij de garage.

elektronicanet

origineel gepost door tmug
                              Wat ik zou doen met je raam,

WA+ afsluiten verzekering, en je een tikkie geven.

:swear Daarom betaal ik dus zoveel premie…

Jack-omegax3.0xe
                              Deelnemer

Buiten het feit dat je geen garantie hebt. Moet de verkoper dit repareren.

Garantie gaat verder dan het wordt garantie.

Heb het helaas even niet op papier staan.

Kun je genoeg over vinden op sites zoals kassa, radar en opgelicht.
                                Daar staat genoeg over garantie in.

Gr Jack

benoben
                                Deelnemer

een verborgen gebrek? Ik zou het hier zeker niet bij laten! :swear

akonings

Wel een knappe auto die je hebt gekocht Barry !

Nou zelfs aan nieuwe auto’s kan wat mankeren; zou gewoon ff contacten met de handelaar. Groets.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.