Raam passagier gaat niet meer naar beneden

Forumindex Forums Modellen Tigra Raam passagier gaat niet meer naar beneden

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    W0UT

Gisteren heb ik mijn Tigra opgehaald, een 1.8 16v. Hij rijdt goed en over het algemeen is er weinig aan te merken, op één ding na. De raam aan de passagierszijde gaan niet meer naar beneden bij het openen van de deur of het dak. Met name bij het sluiten van de deur is dat lastig omdat hij nu niet meer goed afsluit. Ik heb al even gezocht op het forum en via Google maar ik kan niet meteen iets vinden. Heeft iemand hier een idee wat dat is (een sensor of zo) en hoe ik het kan oplossen?

johanhummer9
      Deelnemer

Ik zit te denken aan het schakelaartje die ervoor zorgt dat ze iets zakken.

Btw heb je garantie

W0UT

@johanhummer9 wrote:

Ik zit te denken aan het schakelaartje die ervoor zorgt dat ze iets zakken.

Btw heb je garantie

Nee, ik heb geen garantie.
          Maar ik heb er niet al te veel voor betaald dus dat compenseert :)

Waar kan ik dat schakelaartje vinden?
          Destijds met mijn Saab 9-3 Cabrio heb ik iets soortgelijk voorgehad en gemakkelijk zelf kunnen fixen.

johanhummer9
          Deelnemer

Ik ga er iig van uit dat er bij de deurklink ergens een microschakelaartje zit. Zit bij veel cabrios

W0UT

@johanhummer9 wrote:

Ik ga er iig van uit dat er bij de deurklink ergens een microschakelaartje zit. Zit bij veel cabrios

Klopt, maar het probleem is niet alleen bij het openen van de deur maar ook bij het openen van het dak.
              Het raam op zich gaat wel gewoon naar beneden dus daar is niets fout mee.

Er moet dus ergens anders een trigger zitten die niet functioneert.
              Dit belooft een zoekwerk te worden ;)

midnight black
              Deelnemer

Misschien een stomme opmerking, maar hij gaat wel goed open en dicht met beide raamschakelaars?

W0U7

@midnight black wrote:

Misschien een stomme opmerking, maar hij gaat wel goed open en dicht met beide raamschakelaars?

Ja, absoluut geen probleem.

midnight black
                  Deelnemer

Hmm ik weet niet hoe het werkt maar er is iets (stukje elektronica) dat er dan voor zorgt dat het raam maar een stukje opent , daar zal het probleem zitten. Dit zal aangestuurd worden door ofwel de elektronica van het dak ofwel een switch in de portiergrepen.

W0UT

Volgende week ga ik naar een Opel garage om hem globaal te laten nakijken. Misschien kunnen ze daar meer vertellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.