raam links voor hapert en sluit niet goed!!

Forumindex Forums Modellen Astra raam links voor hapert en sluit niet goed!!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    flugelfrank

Ik heb het volgende probleem met de linker voorruit van mijn astra H uit 2006.

De schakelaar voor het bedienen van mijn linker voorraam is lam. Om te openen kan ik er gewoon lichtjes op drukken en zakt het raam.
      Om te openen moet ik de hele schakelaar indrukken en kantelen en gaat het raam naar boven, maar toto de helft! Dan voelt de ruit weerstand en zakt hij weer. Ik moet dus steeds mijn schakelaar dus maar heel kort indrukken en dan met mijn andere hand het raam helpen omhoog trekken. Het raak kantelt ook, dus moet het aan de voorkant bij de spiegel weer rechttrekken en dan kunnen we weer een stukje.
      Nu heeft men ooit bij de garage de raamstijlen ingespoten met siliconen en toen is het een poosje goed gegaan. Maar sedert lange tijd is het weer drama.
      Wat is er nu aan de hand??
      Komt het door de schakelaar? die geeft wel stroom af en zet het raam ook in beweging, dus zou die eigenlijk toch niet vervangen moeten worden???
      Is het raammechanisme in de deur kapot of uitgesleten en zo ja moet je dan het hele mechanisme vervangen of een rubbertje of iets dergelijks?Is dit makkelijk zelf te vervangen?
      of is het vuiligheid in de geleidingsstijlen?

Ik hoop hier onder de kenners het goede antwoord te krijgen want mij is ook al een keer gezegd dat de schakelaar de oorzaak kan zijn omdat deze dan te weinig spanning zou afgeven?

Hoop op een reactie.

alvast bedankt voor het meedenken.

Chris426
      Deelnemer

Ik zou zeggen loop eens langs de sloop en haal een schakelaartje.
        Bouw dat in en test het.

Als het dan nog steeds niet goed is, zou ik denken aan motortje/mechanisme.

Famempeters

wat al gezegd is een schakelaartje scoren en de raam stijlen die rubbers is lekker in spuiten met wd 40 en lekker in soppen ik doe dat elke 6 maanden en me ramen lopen als een speer .
          neem aan van mij als Opel Beun aan dat het dan klaar is .

Bert

johanhummer9
          Deelnemer

Wd40 is niet echt het juiste middel daarvoor

flugelfrank

het schakelaartje zit in een complete unit waar ook de spiegelverstelling in zit en is op sloop nagenoeg onvindbaar en nieuw behoorlijk prijzig.
              Vind het zo vreemd dat ik het raan bij de spiegelkant gewoon 2 cm achterover kan trekken, het is net alsof het mechanisme het raam schuin omhoog drukt! Is dat bij te stellen?

Chris426
              Deelnemer

Haal de bekleding er eens af en bekijk het zaakje eens.

flugelfrank

Is de bekleding makkelijk te demonteren en waar begin je?

Opeltje17
                  Deelnemer

Schakelaars zijn vaker lam, idd een andere unit kopen, kan je het raam naar voren en achter bewegen in de sponning?

Anders idd even de bekleding los en de geleiders etc eens goed bekijken, op google even indrukken: ”deurpaneel demonteren astra H”

Dan vindt je geheid wat je moet hebben ;)

flugelfrank

wanneer het raam halverwege stopt kan ik het aan de voorkant (bij spiegel) wel ruim een centimeter omhoog in de sponning trekken. als ik dan weer de schakelaar beweeg gaat het raam weer een klein stukje verder omhoog en moet ik het aan de voorzijde weer omhoog trekken.

Opeltje17
                      Deelnemer

Het raam aan de passagiers kant kan je die ook zover omhoog trekken?

Zo niet zal er wss toch een raam geleider o.i.d speling hebben, of iets los, dan zal toch je deurpaneel eraf moeten.

Famempeters

johan waarom is wd 40 niet het juiste middel

het smeert goed vlekt niet stinkt niet ruikt zelfs fris en blijft heel lang goed glijden beter als siliconen zooi dat krijg je nergens af . ik gebruik ook wd 40 over een schoongespoten motor moet je is doen met Dasty van de Wibra (geel) inspuiten goed schoonspuiten droog blazen met de lucht spuit en wd 40 over het blok heen zo mooi en geen enkel storing en maanden netjes als nieuw.

ik ben 64 jaar en al jaren monteur en beun ik mag toch hopen dat ik weet wat ik doe .en ik kijk dan nog naar het beste middel tegen de goedkoopste prijs .

zal vast van 3M wel wat zijn om te glijden maar denk ik 3M prijs .

en voor het raam gebeuren schakelaar die niet lekker werkt vervangen en zeker het raam mechaniek even bekijken misschien is er wel een kunststof geleider weg zo,n raam moet wel recht omhoog komen en als het half open staat en je pakt het raam vast moet je dat niet cm ters heen en weer kunnen bewegen . mechaniek is een los onderdeel .

zou is even op http://www.onderdelenlijn.nl kijken

Bert

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.