raam demonteren vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum raam demonteren vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    tommyboy82
    Deelnemer

Kan er iemand mij vertellen hoe ik m’n achterraam los krijg van het mechanisme? Zou graag de raam eruit krijgen voor ze dan te tinten …. Kan ik het rustig op m’n gemak doen in de woonkamer …

jraaf
      Deelnemer

Tommy,

Ik heb hier in mijn Etzold een beschrijving staan. Heb echter geen scanner hier maar zou dit wel a.s. maandag op mijn werk kunnen inscannen.
        Het is niet ff ‘e’en twee drie met tekst uit te leggen zo als ik het hier zie staan.

Mocht je er nu toch aan willen beginnen hier een poging:

Deurverkleding verwijderen:
        Water werende folie deels los halen:
        Mechaniek van de deurontgrendeling los schroeven:
        Vervolgens los halen:
        Dan het raam zover mogelijk naar beneden laten zakken tot dat je een opening synchroon hebt aan een klip onder in het raam.
        Deze klip dien je dan te ontregelen door er een klipje in te drukken:
        Dan het raam helemaal omhoog trekken en er uit.

Verder wordt het dan wat moeilijker omdat Etzold begint over het uitboren van popnagels die je er later weer in moet zetten.
        Ik weet dus niet of je er aan moet beginnen.

Groet jraaf

tommyboy82
        Deelnemer

Heb via TIS dit gevonden

Maar wat is het nu juist dat je moet doen met dat rondje? Schroevendraaier erin steken en ronddraaien tot ie los komt? Want heb het al zeker een keer of 30 rondgedraait maar er gebeurd niets hoor ….

jraaf
          Deelnemer

Yep dat lijkt er sprekend op.
            Volgens m’n Etzold moet je dat met een priem van diameter 4 mm ontregelen door deze er in te prikken en er uit te trekken.
            Het lijkt er op dat je door het rondje heen bij het klipje komt welke je er uit moet halen :hmmz

Maar nogmaals, ik vind ‘t er trikky uit zien en aag me af of je het weer goed in elkaar krijgt.
            Groet jraaf

tommyboy82
            Deelnemer

Dat zijn zorgen voor later :D Heb al met een brede schroevendraaier erin zitten wringen maar ja, weet niet wanneer hij in de juiste stand gedraaid zit voor te trekken :hmmz

tommyboy82
              Deelnemer

Heb het klaar gekregen, heb de revetten losgeboord maar was eigenlijk niet nodig heb ik gemerkt, maar die zetten we sevens wel weer vast met nieuwe. Dat rondje heb ik echter gesloopt van frustratie, heb er 2 uur aan liggen draaien, trekken, wringen, echt alles geprobeerd maar zonder resultaat …. Dan maar de stanley erbij gehaald en op 1 seconde doorgesneden … Nu morgen ofzo een nieuw rondje gaan vragen bij de dealer … Alvast merci, Stanley :thumb

jraaf
                Deelnemer

:thumb Nice! Mooi dat het gelukt is.

Groet jraaf

janneman vectra c

Je moet bij beide ramen dat rondje/blokkeringsgeval vernieuwen, bij mijn GTS viel er tijdens een vakantie(kroatie) een raam naar beneden omdat er zo`n ding was losgetrild.
                    Gelukkig had ik er nog een paar bij en heb ik het terplaatse opgelost.

Jan

tommyboy82
                    Deelnemer

Normaal kan die toch niet zomaar naar beneden vallen, alé, toch niet als hij toe is … Wat nu wel het geval is, is als je de raam naar beneden doet, hij blijft hangen en je hem met de hand verder naar beneden moet duwen maar dat is nu niet zo’n drama … eruitvallen kan hij niet, want zit tussen de geleiders he …

janneman vectra c

@tommyboy82 wrote:

Normaal kan die toch niet zomaar naar beneden vallen, alé, toch niet als hij toe is … Wat nu wel het geval is, is als je de raam naar beneden doet, hij blijft hangen en je hem met de hand verder naar beneden moet duwen maar dat is nu niet zo’n drama … eruitvallen kan hij niet, want zit tussen de geleiders he …

Nee het was anders, hij bleef hangen als je de raam opendeed en als je hem dan weer omhoog wou doen dan kwam de geleider tegen het raam of zoiets.
                        Dat was bij mij ook alweer 4 jaar geleden,ben vergeetachtig aan het worden.

Jan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.