Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Raadsel, Voor de echte kenners.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2012 om 19:21 #17252333
Raadsel, Voor de echte kenners.
Ik heb een manta a met een 19l motor en een 2.0l injectie van een gsi, A uitlaat en nieuwe injectie pomp met 8 millimeter brandstof leiding .
Maar nu komt i , als hij in zijn vrij staat doet alles het perfect maar dan ook echt perfect, oppakken als je gas geeft, stationeer loop als een zonnetje ,geen probleem zou je denken, maar als ik ga rijden en vraag vermogen door gas te geven, valt hij weg als of hij geen benzine krijgt. Bouw ik het gas heel langzaam op in een lage versnelling dan versneld hij tot ik over schakel en iets gas moet geven valt hij weer weg.
Al gedaan : computer, lucht massameter, stappenmotor, vervangen. Bekabeling vanaf de computer richting motor door gemeten, multimeter geeft aan wat hij aan moet geven. Compressie op de cilinders is 9.6 op alle 4
Heeft iemand dit al eens gehad ? of een idee17 september 2012 om 20:06 #18066922blijft d vlinderklep in je lmm niet hangen?
17 september 2012 om 20:48 #18066923hoe is je benzinedruk? misschien is je drukregelaar niet goed meer.
17 september 2012 om 20:52 #18066924nee die blijft niet hangen en ook al met een andere die goed is geprobeerd en als het aan de benzinedruk zou liggen dan moet hij er toch ook last van hebben als hij vrij loopt ? toch ?
17 september 2012 om 21:00 #18066925:hmmz heb je al je vacuumslangen ook gecontroleerd?
18 september 2012 om 04:58 #18066926ja is ook goed
18 september 2012 om 06:37 #18066927@theo A wrote:
nee die blijft niet hangen en ook al met een andere die goed is geprobeerd en als het aan de benzinedruk zou liggen dan moet hij er toch ook last van hebben als hij vrij loopt ? toch ?
Benzinedruk zou kunnen, onbelast vraagt de motor niet veel brandstof, belast daarentegen wel
18 september 2012 om 07:10 #18066928Injectors ook even (laten) testen en reinigen.
18 september 2012 om 16:39 #18066929Als ik de motor start met maar 3 bougies spuit de benzine er uit , op alle 4 de cilinders dan mag ik toch aan nemen dat hij genoeg benzine krijgt , plus mijn nieuwe benzine pomp levert 3.5 bar .
Volgens mij heb ik dat allemaal goed gecontroleerd, mijn vraag is meer kan er iets met de motor zelf niet goed zijn, waar door hij dit doet ?Gr Theo
18 september 2012 om 17:51 #18066930controleer je gasklepschakelaar eens. Die dient er voor als je gasklep gesloten is en afremt op motor
je geen inspuiting krijgt tot je je leegloop bereikt hebt. Verder dient die ook voor de vollastverrijking.
Als je snel volgas geeft kan je lmm eventjes niet volgen en zou je in een gat vallen. Daar neemt de
gasklepschakelaar het even over en deze stuurt signaal naar je stuureenheid die dan meer benzine in spuit.
Dat is dat zwarte doosje net naast je gasklep. Sommige kan je afstellen door dit doosje te verdraaien op
de as van je gasklep, maar met al die injecties en merken weet ik niet direct hoe het weer was voor een GSI.
Kan het wel even opzoeken, je laat maar iets weten!18 september 2012 om 20:38 #1806693127 september 2012 om 18:53 #18066932Mocht je electronische ontsteking hebben, dan moet je de weerstandsdraad die van contactslot naar de bobine loopt doorverbinden.
Ook word de fout wel eens gemaakt dat bij het verwisselen van injectie de toevooer en retour leiding omgedraait word.
en zitten er gele injectoren in?
Ook kan het brandstoffilter verstopt zijn
als je hard optrekt en helemaal als je een bocht met hoge snelheid neemt kan het ook zijn dat hij lucht aanzuigt, teminste als er geen GT/E tank onder zit en de tank bijna leeg is.2 oktober 2012 om 17:28 #18066933Heb je ook een injectie tank?????
Zoniet zit daar je probleem en al zeker als je tank bijna leeg is..
2 oktober 2012 om 19:02 #18066934Het lijkt toch wel op een vacuumprobleem.Ik heb dezelfde verschijnselen gehad en toen had ik ook alles open liggen totdat ik met mijn hand toevallig eigenlijk ” per ongeluk” de vacuumslang na de lmm en inlaat aanraakte en verdraaide.Dit was niet te zien aan de buitenkant,het was net of-tie nog vast zat,dus de klem aangedraaid en gassen weer!
7 oktober 2012 om 14:55 #18066921:???: je retour leiding zit dicht geslipt.
1 mei 2013 om 18:22 #18066936Is het niet gewoon je bobine?
1 mei 2013 om 20:30 #18066935heb je een zeef tussen brandstoftank en brandstofpomp zitten? en als je die hebt, zit hij niet verstopt? als je die niet hebt, moet die er tussen. als brandstofpomp ook maar een klein vuiltje opzuigt dan slaat hij al vast.
zit er rotzooi in je tank? ik verdenk brandstofprobleem. dus check eerst deze dingen. kost niks, maar je kan al wel uitlsuiten. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.