Raadsel, Voor de echte kenners.

Forumindex Forums Techniek Cih Raadsel, Voor de echte kenners.

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    theo A

Raadsel, Voor de echte kenners.
      Ik heb een manta a met een 19l motor en een 2.0l injectie van een gsi, A uitlaat en nieuwe injectie pomp met 8 millimeter brandstof leiding .
      Maar nu komt i , als hij in zijn vrij staat doet alles het perfect maar dan ook echt perfect, oppakken als je gas geeft, stationeer loop als een zonnetje ,geen probleem zou je denken, maar als ik ga rijden en vraag vermogen door gas te geven, valt hij weg als of hij geen benzine krijgt. Bouw ik het gas heel langzaam op in een lage versnelling dan versneld hij tot ik over schakel en iets gas moet geven valt hij weer weg.
      Al gedaan : computer, lucht massameter, stappenmotor, vervangen. Bekabeling vanaf de computer richting motor door gemeten, multimeter geeft aan wat hij aan moet geven. Compressie op de cilinders is 9.6 op alle 4
      Heeft iemand dit al eens gehad ? of een idee

fluks
      Deelnemer

blijft d vlinderklep in je lmm niet hangen?

keesjanvanzanten
        Deelnemer

hoe is je benzinedruk? misschien is je drukregelaar niet goed meer.

theo A

nee die blijft niet hangen en ook al met een andere die goed is geprobeerd en als het aan de benzinedruk zou liggen dan moet hij er toch ook last van hebben als hij vrij loopt ? toch ?

keesjanvanzanten
            Deelnemer

:hmmz heb je al je vacuumslangen ook gecontroleerd?

theo A

ja is ook goed

youngtimer

@theo A wrote:

nee die blijft niet hangen en ook al met een andere die goed is geprobeerd en als het aan de benzinedruk zou liggen dan moet hij er toch ook last van hebben als hij vrij loopt ? toch ?

Benzinedruk zou kunnen, onbelast vraagt de motor niet veel brandstof, belast daarentegen wel

lenn0
                  Deelnemer

Injectors ook even (laten) testen en reinigen.

theo A

Als ik de motor start met maar 3 bougies spuit de benzine er uit , op alle 4 de cilinders dan mag ik toch aan nemen dat hij genoeg benzine krijgt , plus mijn nieuwe benzine pomp levert 3.5 bar .
                      Volgens mij heb ik dat allemaal goed gecontroleerd, mijn vraag is meer kan er iets met de motor zelf niet goed zijn, waar door hij dit doet ?

Gr Theo

H-400
                      Deelnemer

controleer je gasklepschakelaar eens. Die dient er voor als je gasklep gesloten is en afremt op motor
                        je geen inspuiting krijgt tot je je leegloop bereikt hebt. Verder dient die ook voor de vollastverrijking.
                        Als je snel volgas geeft kan je lmm eventjes niet volgen en zou je in een gat vallen. Daar neemt de
                        gasklepschakelaar het even over en deze stuurt signaal naar je stuureenheid die dan meer benzine in spuit.
                        Dat is dat zwarte doosje net naast je gasklep. Sommige kan je afstellen door dit doosje te verdraaien op
                        de as van je gasklep, maar met al die injecties en merken weet ik niet direct hoe het weer was voor een GSI.
                        Kan het wel even opzoeken, je laat maar iets weten!

keesjanvanzanten
                        Deelnemer

anoniem

Mocht je electronische ontsteking hebben, dan moet je de weerstandsdraad die van contactslot naar de bobine loopt doorverbinden.
                            Ook word de fout wel eens gemaakt dat bij het verwisselen van injectie de toevooer en retour leiding omgedraait word.
                            en zitten er gele injectoren in?
                            Ook kan het brandstoffilter verstopt zijn
                            als je hard optrekt en helemaal als je een bocht met hoge snelheid neemt kan het ook zijn dat hij lucht aanzuigt, teminste als er geen GT/E tank onder zit en de tank bijna leeg is.

GSE
                            Deelnemer

Heb je ook een injectie tank?????

Zoniet zit daar je probleem en al zeker als je tank bijna leeg is..

agezet

Het lijkt toch wel op een vacuumprobleem.Ik heb dezelfde verschijnselen gehad en toen had ik ook alles open liggen totdat ik met mijn hand toevallig eigenlijk ” per ongeluk” de vacuumslang na de lmm en inlaat aanraakte en verdraaide.Dit was niet te zien aan de buitenkant,het was net of-tie nog vast zat,dus de klem aangedraaid en gassen weer!

boyanka
                                Deelnemer

:???: je retour leiding zit dicht geslipt.

Gerritje gas

Is het niet gewoon je bobine?

bettus accu
                                    Deelnemer

heb je een zeef tussen brandstoftank en brandstofpomp zitten? en als je die hebt, zit hij niet verstopt? als je die niet hebt, moet die er tussen. als brandstofpomp ook maar een klein vuiltje opzuigt dan slaat hij al vast.

zit er rotzooi in je tank? ik verdenk brandstofprobleem. dus check eerst deze dingen. kost niks, maar je kan al wel uitlsuiten. :thumb

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.