Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Pulsatiedemper?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2010 om 19:06 #17222589
Sinds ik mijn C20NE in mijn Vectra heb gebouwd (oorspronkelijk C18NZ) loopt deze niet lekker stationair. Hij blijft gewoon niet strak stationair lopen.
Ik heb toendertijd gelijk mijn injectoren laten testen/reinigen. Deze waren volgens Bosch testrapport in orde.
Ik heb toen ook van een soortgelijke goedlopende motor alle sensoren omgebouwd om deze een voor een te testen. Geen resultaat.
Nu was ik net een beetje op internet aan het rondzoeken en kwam ik op h-base tegen dat de C20NE een pulsatiedemper tussen de benzine aanvoerleiding heeft zitten.
Aangezien ik mijn brandstofpomp in de tank heb gewisseld voor een uit een Astra GSI en niet voor zo’n onder de auto hangende heb ik dus ook die pulsatiedemper niet. Iemand ervaring met wat er gebeurd als die ertussen uit blijft?
Nu kan ik natuurlijk op de sloop zo’n ding halen en ertussen schroeven.
Maar waar kan ik dat het beste doen. Meteen na de pomp, of gewoon net voor de brandstofrail?MVG,
Jeroen17 juni 2010 om 19:30 #17689187is niet nodig..
dingen lopen ook super zonder.Ik haalde die klere dingen er altijd gelijk uit omdat ze af en toe kapot gingen…
niet lekker stationair lopen zou eerder duiden op een slechte lambda sonde, versmeerde lfr of valse lucht…
Pak eens een andere lfr op te beginnen.
en zitten er nieuwe bougies in?Bougies haal ik orgineel opel.
Lopen ze het best opKijk ook eens naar de rotor en verdelerkap.. hierdoor lopen ze ook nog wel eens een beetje beroerd…
17 juni 2010 om 19:44 #17689188Nou, die lfr heb ik al gewisseld gehad, geen effect.
Valse lucht… heb met een bus remmenreiniger ongeveer mn hele motor ingespoten, maar hij blijft lopen zoals die loopt.
Lambda sonde slecht, hoe controleer ik dat het beste? Heb van een college een lambdasondetester gekregen, maar die is erg onnauwkeurig, geeft aan met 3 LED’s lambda 1. En hij blijft hier op zn gemakje op en neer knipperen.
Bougie’s, toen ik die motor kocht zaten er vrij nieuwe originele in, deze al 2x door andere vervangen maar ook dat geeft geen effect.
En weet je wat het grootste probleem is ;) normaal boeit t me ammel niet zoveel, maaaaaaaaaaar kga dit jaar op vakantie naar Italië, met de auto. Dus nu heb ik toch de draad weer opgepakt om dat onrustig lopen op te sporen.17 juni 2010 om 20:03 #17689189hang dat ding gewoon eens achter de tech.
Met lopende motor zie je dan wat er gebeurt en waarom die steeds bijregeld.Heb je de rotor en verdelerkap ook al vervangen???
Waardes van lambda, temp en de lmm zijn via de tech te zien met lopende motor dus misschien dat ze daar wat ik kunnen zien…
Owh ja en wat is onrustig, mijne liep ook altijd wel een beetje tussen de 850 en 1000 te hobbelen…
17 juni 2010 om 20:12 #17689190Zijn er van die zelf uitlees dingen te krijgen waarmee ik ‘m zelf kan uitlezen???
Kan eens kijken of ik ergens een andere lambda vanaf kan toveren om te testen, dat heb ik idd nog niet geprobeerd ;)Rotor en verderkap zijn al vervangen, net als de bougiekabels.
Nou onrustig, zo erg als wanneer ik hem stationair laat filerijden dat ie dusdanig bijregelt dat de hele wagen begint te bokken. En aangezien ik nog nooit op vakantie ben geweest zonder in de file te staan ;)
17 juni 2010 om 20:21 #17689191owh dat is wel extreem.
dat heb ik nog niet meegemaakt.Verder is het een orginele motor??
Zelf uitlees dingen heb ik nog nooit gezien.
gewoon ff een dealer zoeken die er op een zaterdagochtend even tijd voor heeft,Die heb je hier gelukkig nog wel en dan kost het ook nog niets.. :angel
17 juni 2010 om 20:29 #17689192Nou, ik heb die motor gekocht als zijnde een gereviseerd C20NE uit het opel-ruilsysteem. Dit verhaal klopt naar mijn mening wel. Aangezien er ipv een ingeslagen nr. op het blok een typeplaatje op gelijmd zit.
Nu was die gast aan het vertellen dat het zou kunnen zijn dat ik het onderblok van een SEH zou kunnen hebben en dan meer pk’s zou hebben. Bij dat verhaal had ik zoiets van ok… het zal allemaal wel. Verder zat er alles netjes bij kwa aanbouw delen voor een C20NE (lambda).
En dat het om een gereviseerd blok ging, dat was eigenlijk ook wel te zien, ik heb voor inbouw pakkingen van de carterpan en kleppendeksel vervangen. Alles wat ik kon zien in de motor was gewoon helemaal schoon, nergens zwarte aanslag. Door het bougiegat waren nog heel duidelijk hoonsporen enzo te zien. zuigers waren van onderaf gezien helemaal schoon. Vandaar dat ik wel durf aan te nemen dat het ruilblok verhaal wel klopt.17 juni 2010 om 22:17 #17689193Maar een slechte lambda sensor, als de motor koud is, dan moet de sensor nog opwarmen en registreert deze nog niets, en ook dan al loopt mn auto beroerd stationair.
Zou het dan toch nog kunnen dat door het SEH onderblok de compressieverhouding hoger ligt? En dat hij hierdoor moeite heeft met stationair lopen?17 juni 2010 om 22:21 #17689194Heb je niet gewoon rottige bougiekabels?
Heb het ook wel eens meegemaakt, de motor liep af en toe gewoon gigantisch slecht. En later weer fatsoenlijk….
Bleek dat de bougiekabels doorsloegen. Waren immitatie dingen.
Ik meet zelf altijd lambda sensoren met de multimeter.
Bij een koude sensor zal die 0.45 volt aangeven…dat is zijn tussenwaarde.
Als ie op temp is zal die schommelen van 0.1 naar 0.9V
Als ie dat doet werkt ie, blijft ie altijd staan op 1 waarde, of komt ie niet helemaal op zn waardes…dan is ie slecht.18 juni 2010 om 05:21 #17689195Originally posted by lemmuh
Maar een slechte lambda sensor, als de motor koud is, dan moet de sensor nog opwarmen en registreert deze nog niets, en ook dan al loopt mn auto beroerd stationair.
Zou het dan toch nog kunnen dat door het SEH onderblok de compressieverhouding hoger ligt? En dat hij hierdoor moeite heeft met stationair lopen?nee door seh zuigers gaat hij echt niet slecht lopen..
18 juni 2010 om 08:07 #17689196valse lucht hoeft hij niet rond de moter te trekken,
ik had hier eerst ook last van, bij mij zat er een lek in een van de tank ontluchtings slangen.
voor het linker achter wiel…
18 juni 2010 om 09:02 #17689197Dat is een goede tip, controleer de tank ontluchting slang van je gasklep naar de solonoid eens.
Als hij daar valse lucht trekt dan gaat hij ook beroerd stationair lopen.
18 juni 2010 om 09:39 #17689198gewoon afkoppelen.. ding heb ik nog nooit aangesloten.
ellende ding18 juni 2010 om 09:41 #17689199Tank ontluchtingsslang ligt los onder de motorkap…
Maar dat zwarte kastje waar die normaal heen gaat heb ik afgestopt? Of is dit niet goed?Jeroen
18 juni 2010 om 17:00 #17689200kun je gewoon af doppen,loopt gewoon het zelvde.
heb het er zelfs tussen uit gelaten en afgedopt bij mij zelf.18 juni 2010 om 17:02 #17689201zwarte klepje de uitgang niet afdoppen..
inkomende deel gewoon aansluiten op de motor.
Uitgaande ding gewoon los laten liggen en netjes de stekker aansluiten…21 juni 2010 om 08:51 #17689202Ik heb ook dat losgehaald, nog geen verbetering.
Nu weet ik dat er 2 typen gasklephuizen zijn, een met een gewone potmeter en een waarbij er een schakelaar inzit. Hoe kom ik erachter welke computer ik heb? Is dit te achterhalen via de code van de ECU of misschien aan de penbezetting van de connector?jeroen
23 juni 2010 om 11:40 #17689203geloof dat de connector daarvan anders is…
maar je hebt het oud type ne, en nieuwe.
oud is met luchtweger(groot alu blok)
nieuw is met lmm(klein ronde zwarte luchtmassameter)
als ik me niet vegis heeft oud type de klik versie.
en nieuw type de potmeter
23 juni 2010 om 21:28 #17689204oude type heeft schakelaar EN potmeter gebruikt ligt er aan welke ecu op de kabelboom hangt.
ml4.1 sowieso schakelaar.
m1.5 kan beide, ligt aan leeftijd, via je motronic nummer kom je er wel achter op google.m1.5.2 is altijd potmeter (de astra gsi met LMM versie ipv LHM)
24 juni 2010 om 09:46 #17689205Ohw ok… ja ik heb me van ellende een goedlopende calibra gekocht, hiervan ga ik alle sensoren incl. kabelboom omzetten. Kijken of het dan wel goed is. ;)
Heb het er namelijk een beetje mee gehad met het zoeken. En aangezien ik over 2 weken naar Italië op vakantie ga, had ik het toch wel graag in orde :pJeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.