ps3 aansluiten op samsung

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer ps3 aansluiten op samsung

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    2slow
    Deelnemer

origineel gepost door koekwous

origineel gepost door 2slow
      Nadeel met veel tv’s is dat de aansluitingen direct op het moederboord zit. En die is uiterst kwetsbaar. Een aantal keer in en uit pluggen of wat spanning op de kabels kan je HDMI aansluiting om zeep helpen. Nu willen veel HDMI kabels ook wel stuk, vooral bij de connector zelf.

lekker dan! Komt er dan toch op neer dat het allemaal pruts is…?

Kan je zo stellen….

Kan wel beter hoor, meerdere (gescheiden) printen (duurdere productie) Dus duurdere toestellen…. en allicht minder plat.

Anoniem

waarschijnlijk heb je handshake problemen met hdmi

de bose en andere dvd spelers werken meestal wel, maar omdat de ps3 een wat “geavanceerder” apparaat is kan het zijn dat het mis gaat.

ligt niet aan de kabels of aansluitingen meestal, maar aan de handshake van de 2 apparaten.

probeer de software van de tv en de ps3 te updaten, misschien dat dat helpt.
        het kan misschien ook zijn dat het moederboard van de tv geen EDID software heeft ingeladen en daardoor zijn HDCP keys niet of niet goed geinstalleerd heeft.

ben niet zo bekend met Samsung, wel met enkele andere grote merken die we repareren.

Kijk inderdaad even met de service van Samsung (CE Repair?) of je eruit kunt komen, wij hebben iig een test PS3 op het werk waardoor we dit soort problemen kunnen testen, want een kapotte ps3 hebben we wel eens gehad.

heb in het verleden ook meegemaakt dat er verschil zit in de “oudere” versies van de ps3 en de nieuwere en de slimline’s. de oudere werkten probleemloos en de nieuwere hadden hdmi problemen op sommige toestellen.

vraag of ze evt een moederboard even over kunnen zetten om te testen of het daarmee opgelost is, zo niet dan is de kans klein dat ze er iets aan kunnen doen. zelf software in de gaten houden is een optie.

de fabrikanten van tv’s en randapparatuur werken niet zo nauw samen, HDMI is de standaard van de toekomst maar helaas zit hier nogal wat speelruimte in het protocol waardoor iedere fabrikant er gedeeltelijk zijn eigen draai aan kan geven.

ik zie het wel wat de uitkomst van de reparatie is.

Anoniem

origineel gepost door Kdebruijn
          ze komen persoonlijk langs? :wors Dat is zeldzaam, normaal is het van.. stuur hem maar op via de winkel waar je hem gekocht hebt

de meeste merken hebben vanaf 32″ (80cm) beelddiagonaal thuisservice, enkele hanteren 37″ (90cm) als minimum maat.

Anoniem

origineel gepost door fast cow
            heb samsung een mail gestuurd en krijg nu binnen 2 wekr dagen bericht terug, van andere berichten heb ik al begrepen dat er een nieuw moederbord in moet, lekker is dat met een nieuwe tv…

nogmaals een klein quot’je:

doorgaans is de regel dat men binnen 2 weken het toestel kan omruilen bij de handelaar, deze kan hem dan als DOA (dead on arrival) aanmelden bij de fabrikant.
            elke winkel en merk hanteerd hier zijn eigen regels in, dus het kan verschillen per handelaar en merk maar doorgaans is dit wel het geval.

Anoniem

en al vorderingen?

fast cow
              Deelnemer

er zijn onder tussen 3 nieuwe tv’s heir geweest. samsung nl belde me dat ze het betreffende onderdeel waarvan ze dachten dat het kapot zou zijn (dit wisten ze zonder de tv ook maar gezien te hebben:hmmz) niet aan konden komen en dat ik een nieuwe zou krijgen. de winkel waar de tv gekocht was kwam de nieuwe tv brengen. ik sluit hem aan en wat denk je… een dikke blauwe streep over het beeld… dus ik bellen en ik kreeg binnen 2 weken een nieuwe. aansluiten dat ding doen gvd weer de hdmi ingangen het niet………….. nu is er een monteur van samaung langs weest en die heeft er een compleet nieuw moederbord ingezet en nu werkt hij wel goed. volgens de monteur was het een bekend probleem en is het goed koper om er een nieuw moederbord in te zetten dan het moederbord eruit tehalen op te sturen naar de fabriek, onder tussen een leen toestel bij de klant te zetten. als vervolgens het gerepareerde moederbord weer terug is weer naar de klant gaan en hem weer in de tv te doen. nu was hij binnen 10 min klaar en heeft er gelijk nieuwe software ingezet.

SRLandgraaf
                Deelnemer

tis wat met samsung he :sleeping

fast cow
                  Deelnemer

ach ja, hij werkt nu helemaal naar behoren.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.