Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2012 om 08:48 #17991245
Met andere woorden je bevestigt gedeeltelijk het punt dat ik zojuist gemaakt heb tenzij we als groepje Opel rijders zorgen dat we ons aansluiten bij die grote oldtimerclus. Ja sorry ik ben er gewoon eentje van de knalharde discussies, heeft niets met ademhalen te maken :jerry
@Kano wrote:
@trashmetal wrote:
Weet je wat ik een beetje vreemd vind
Je wilt betalen, en hoe het rijk het geld uitgeeft laat je aan hun
als je geld te veel hebt, dan heb ik nog wel een paar rekeningen voor je :jerryHaha, die rekeningen mag je houden. :swear ;)
@InjectTheVenom wrote:
Sorry hoor maar dit is voor mij olie op het vuur, je zult verder best een geschikt iemand zijn maar ik weet nu al absoluut zeker dat er GEEN ENE SODEMIETER uit dit topic voort gaat komen met zo’n houding dus kan het maar beter meteen gesloten worden.
En kom vooral niet aan ouwehoeren dat ik te fel van leer trek want dit is de knalharde realiteit die ik gewoon onder ogenndurf te zien.
Adem in, adem uit.
Een groepje Opel-rijders gaat ook niks voor elkaar krijgen. Je kunt je hoop beter vestigen op de grote oldtimerclubs.2 november 2012 om 08:56 #17991246:thumb
2 november 2012 om 09:18 #17991247Rotterdamse ouders he dus dat is geen woorden maar daden :angel
2 november 2012 om 15:34 #17991248juist wel ademhalen ander word je blauw of paars :kewlpics
2 november 2012 om 16:39 #17991249AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah ik ben er uiteraard ook niet blij mee
buiten dat het weer de nodige extra kostten met zich meebrengt
heb je ook nog t feit dat de waarde van de auto,s weer daalteen belastingvrije auto is /was gewilder dan een oud ding wat niet belasting vrij was/is
was met afschaffing van grijskenteken al zo
en nu weerzelf heb ik 3 “oldtimers” waarvan 1 daily driver
maar heb er ook altijd minimaal 1 bijgehad waar ik wel belasting voor betaald hebtjah om mij n prfiteur te noemen??
tjah mischien welmaar zonder dit voordeel is n 2e auto op de weg als daily
mij ook te duur dus uiteindelijk zal er niet meer geld binnenkomen voor onze regeringt kromste vind ik nog wel
dat er nu nieuwe kleine zogenaamde schone kut auto,tjes wel belasting vrij zijnen de auto,s waar al minimaal 25 jaar voorbetaald is(import zooi ff er buiten gelaten)
moeten weer gaan betalennee daar help je de economie echt mee :wors :wors :fy1
ach ik verzin er wel wat op
m,n daily rijd dagelijks 30 km en is n dieseltjeach gooi der wel n benzine tor in dan valt de belasting wel mee
en t verbruik ook welm,n ascona gaat er niet om weg ding is al zo,n 10jaar geschorst
en kan die ook wel blijven
mocht het ding rijdbaar zijn dan maar geen kenteken der op en alleen maar circuit werk
ipv cicuit werk en openbare wegenkel m,n range rover classic tjah dat wordt n duur beest
om te gaan houden om n enkele keer een paardenkar of autoambulance te trekkendus die gaat waarschijnlijk wel weg als dit definitief doorgaat
eventueel in delen als dat meer opbrengtdan maar de vectra tzt weg en daar een iets sterkere voor terug
maar een actie naar denhaag zie ik er niet van komen hiero
veel te veel geblaat en te weinig wol
bovendien zal dat onze regering ook geen zak uitmaken
stelletje zakken vullers
langzaam aan gaat het hele land naar de klote
en mag je voor je zelf niets meer ter ontspanning
want in die tijd kun je ook gewoon werken
dan ben je tegen je 65,ste wel kapot/dood en kunnen de pensioen fondsen alle betaalde premie,s ook lekker besteden aan leukere dingen
ipv pensioenen betalen aan de gene die t verdient hebben :argue :fy1 :pukezo m,n hart is weer gelucht
fijn weekend allemaal :jerry :jerry :jerry2 november 2012 om 17:09 #17991250Het leuke is…..al die mensen die zon nieuwe zuinige wagen kopen die wisten niet dat ze volgend jaar (of was het 2014?) weer gewoon belasting betalen. En niemand die dat witst :jerry,terwijl dat gewoon bekent was.
nou zal dat niet zo veel zijn want veel van die auto’s wegen ook niets. echte stadskarretjes.2 november 2012 om 19:31 #17991251@Fearless wrote:
Het leuke is…..al die mensen die zon nieuwe zuinige wagen kopen die wisten niet dat ze volgend jaar (of was het 2014?) weer gewoon belasting betalen. En niemand die dat witst :jerry, .
Mijn vriendin heeft in januari een nieuwe corsa gekocht, belastingvrij.
De opel verkoper heeft het er wel bij verteld dat regeling afliep en niet bekend was wat er mee ging gebeuren.IK ben het ook niet met belastingvrij nieuwe auto’s eens, maar had zoiets van waarom niet gebruik maken zolang het kan. Ik rijd woon werk enz in een bmw 330d ,volgens mij betaal ik wel genoeg. vriendin in de corsa ( die betaald nu even niet, maar als het moet doen we het). Manta en rekord zijn puur hobby, als ik daar ook voor moet betalen kom ik volgens mij op iets van 750 euro in de maand. Dat gaat volgens mij niet lukken met alle nieuwe regelingen
2 november 2012 om 19:41 #17991252toch weer ff spieken hier, zie nog niks over een eventuele staking, allen over eigen ervaringen en suggesties wat er gedaan word als het er wel af gaat.
zoals ik al eerder zei, dit begint op dat andere topic te lijken3 november 2012 om 07:49 #17991253Aan de ene kant heb je gelijk
maar aan de andere kant toon je zelf ook weinig initiatief ;)normaal ben ik altijd wel in voor wat actie
maar als de politie me nu uit de corsa trekt
zit ik nog veeel langer gebonden aan mn vietss :(
kut medische dienst van het CBR :puke :swear3 november 2012 om 07:58 #17991254en jij denkt dat wanneer je een stuk of 1000 autos die (als dat haalbaar is) daar staan te staken de politie je er wel ff uittrekt?
ik zie de kans groter dat er zat agenten zijn die ff een dagje vrij neemt om mee te staken hahaen nee ik toon zelf geen initiatief, heb al eens wat geprobeerd met die brandstofprijzen, veel mensen die de wafel los hadden die er wat wat in zagen, oen werd er een woordvoerder gezocht, er was iemand bereid om dat te doen, toen ineen was er niemand meer die echt zoiets had van kom, we gaan nu ook door zetten!!
dus nee, heb geen zin meer om zoiets te proberen, lijkt er op dat wanneer puntje bij paaltje komt veel mensen ineens in hun broek poepen of zo ;)
maar als er wel iets gaat komen wat op een staking gaat lijken, en het is voor mij haalbaar om er aan mee te doen ben ik er zeker wel bij ja :)3 november 2012 om 08:21 #17991255Ik ga het risico toch niet nemen
Mocht de stoet langs tilburg komen fiets ik gerust een stuk mee op de snelweg haha
Niet te hard rijden dan he :jerry3 november 2012 om 08:24 #17991256nee en dat is dus typisch nederlands wist je dat wel?
iedereen klaagt, iedereen heeft een grote bek, iedereen heeft commentaar.
maar niemand durft wat te ondernemen, en die fijne lui in den haag weten dat maar al te goed, en blijven op die manier dus lekker door gaan om dat die “domme” nederlanders alles toch wel pikken.
gooi er eens 1x een groot schalige actie in en den haag zit met de handen in het haar omdat ze niet weten wat hun over komt.3 november 2012 om 08:37 #17991257Democratie is dat je mag kiezen door wie je genaaid wilt worden
Dictatuur is dat er voor je bepaald word door wie je word genaaidHoe dan ook, je word altijd genaaid :jerry
3 november 2012 om 08:58 #17991258dat is waar, liegen doen ze altijd wel, tot als ze aan de “macht” zijn, dan vallen veel beloftes wel weg, vandaar dat er ook veel rutte stemmers al hebben gezegd dat die niet weer op hem stemmen als hij zo gaat doen;)
maar dan nog, wanneer je eens gaat staken zal het misschien niet gelijk de 1e keer wat veranderd worden, maar ik denk wel dat het zin gaat hebben.
en weet ook vrijwel zeker dat er meer zijn die dat denken.vraag jij voor de gein eens rond in je vrienden/kennis/werk omgeving hoe hun over de zorgverzekering denken, misschien dat er een enkele niet klaagt, maar denk dat 9 van de 10 zeggen dat het onwijs duur is en nergens op slaat.
begin daar eens een landelijke staking mee, moet jij opletten hoeveel aanhang je krijgt ;)
het jammere is dat veel voortijdig zeggen dat het toch geen zin heeft en dus niet komen, maar als je ook die groep kan overtuigen weet ik zeker dat je heel wat mensen hebt staan ;)
en ik denk dat wanneer bijvoorbeeld al die mensen een half jaar hun premie niet gaan betalen, dat de verzekeraars met de hande in het haar zitten, en ook die wel even contact op gaan nemen met hogere hand dat er toch wel iets moet gaan gebeuren.
ik mag aan nemen dat de mensen dan wel zo slim zijn om het bedrag dan apart te zetten zodat ze dat na het halve jaar gewoon alsnog wel kunnen betalen, anders krijgen de deurwaarders het ook nog druk :Pje kan wel beginnen met het staken tegen de oldtimer wet die ze willen aanpassen, maar dat is maar een klein deel van nl die mee zal doen.
als je eens begint met het staken waar een groot deel aan mee doet maakt dat zeker indruk, dan kun je later nog een keer een staking doen over de oldtimers.ik zie er wel wat in ;)
zo hey, zo ineens zijn we weer ontopic, alleen jammer dat het een discussie van maar 2 man is ;)
maar ik denk wel dat ganz het topic voor zoiets als dit bedoelde, en niet waar de andere pagina’s mee gevuld zijn ;)3 november 2012 om 10:02 #17991259ik denk dat als alle groepen een front maken dat de kans van slagen nog groter is
beroeps brandweer lieden bijvoorbeeld zijn ook over de pis
als ze op de kazerne verblijven krijgen ze niet meer betaald als voorheen
:wtf die mensen zijn toch van huis en staan dan toch ter beschikking, betalen verdomme!!3 november 2012 om 10:29 #17991260ik heb in het leger gezeten,
jammer dak geen bom heb meegenomen,
dan hak die hele regering plat gekregen.3 november 2012 om 11:44 #17991261@soepkiepe wrote:
toch weer ff spieken hier, zie nog niks over een eventuele staking, allen over eigen ervaringen en suggesties wat er gedaan word als het er wel af gaat.
zoals ik al eerder zei, dit begint op dat andere topic te lijkenDit is PRECIES waar die klootjes in Den Haag op rekenen snapt iedereen het nou eens een keer of zijn we massaal geen knip voor de neus waard???
3 november 2012 om 11:46 #17991262@trashmetal wrote:
Democratie is dat je mag kiezen door wie je genaaid wilt worden
Dictatuur is dat er voor je bepaald word door wie je word genaaidHoe dan ook, je word altijd genaaid :jerry
Precies maarja ondertussen zijn we nog steeds te lam om uit onze ogen te kijken :jerry
3 november 2012 om 11:50 #17991263@soepkiepe wrote:
nee en dat is dus typisch nederlands wist je dat wel?
iedereen klaagt, iedereen heeft een grote bek, iedereen heeft commentaar.
maar niemand durft wat te ondernemen, en die fijne lui in den haag weten dat maar al te goed, en blijven op die manier dus lekker door gaan om dat die “domme” nederlanders alles toch wel pikken.
gooi er eens 1x een groot schalige actie in en den haag zit met de handen in het haar omdat ze niet weten wat hun over komt.HEHE eindelijk iemand waar ik mee kan praten :thumb ! We zijn met z’n allen een gigantisch stel kneusjes maar verdommen het om dit onder ogen te zien, je hoeft alleen maar bovenstaand en mijn eigen betoog te lezen om het tot je door te laten dringen.
3 november 2012 om 12:00 #17991264Hoho en ik dan :jerry
Wat je hieronder zegt is inderdaad een gedegen plan. Als losse enkele groepen klagers van individuele probleenpunten zal de kans van slagen niet bepaald groot zijn maar neem je contact op met allerlei organisaties en beroepsgroepen dan voelt iedereen zich onderling gehoord en komt de saamhorigheidsfactor pas echt van de grond evenals (hopelijk) de actiebereidheid. Want als we dit gewoon maar door laten gaan zonder slag of stoot dan zijn we het ademhalen gewoon niet waard omdat we toch nergens voor staan en alles alleen maar slikken.
@soepkiepe wrote:
dat is waar, liegen doen ze altijd wel, tot als ze aan de “macht” zijn, dan vallen veel beloftes wel weg, vandaar dat er ook veel rutte stemmers al hebben gezegd dat die niet weer op hem stemmen als hij zo gaat doen;)
maar dan nog, wanneer je eens gaat staken zal het misschien niet gelijk de 1e keer wat veranderd worden, maar ik denk wel dat het zin gaat hebben.
en weet ook vrijwel zeker dat er meer zijn die dat denken.vraag jij voor de gein eens rond in je vrienden/kennis/werk omgeving hoe hun over de zorgverzekering denken, misschien dat er een enkele niet klaagt, maar denk dat 9 van de 10 zeggen dat het onwijs duur is en nergens op slaat.
begin daar eens een landelijke staking mee, moet jij opletten hoeveel aanhang je krijgt ;)
het jammere is dat veel voortijdig zeggen dat het toch geen zin heeft en dus niet komen, maar als je ook die groep kan overtuigen weet ik zeker dat je heel wat mensen hebt staan ;)
en ik denk dat wanneer bijvoorbeeld al die mensen een half jaar hun premie niet gaan betalen, dat de verzekeraars met de hande in het haar zitten, en ook die wel even contact op gaan nemen met hogere hand dat er toch wel iets moet gaan gebeuren.
ik mag aan nemen dat de mensen dan wel zo slim zijn om het bedrag dan apart te zetten zodat ze dat na het halve jaar gewoon alsnog wel kunnen betalen, anders krijgen de deurwaarders het ook nog druk :Pje kan wel beginnen met het staken tegen de oldtimer wet die ze willen aanpassen, maar dat is maar een klein deel van nl die mee zal doen.
als je eens begint met het staken waar een groot deel aan mee doet maakt dat zeker indruk, dan kun je later nog een keer een staking doen over de oldtimers.ik zie er wel wat in ;)
zo hey, zo ineens zijn we weer ontopic, alleen jammer dat het een discussie van maar 2 man is ;)
maar ik denk wel dat ganz het topic voor zoiets als dit bedoelde, en niet waar de andere pagina’s mee gevuld zijn ;)3 november 2012 om 12:47 #17991265@InjectTheVenom wrote:
Hoho en ik dan :jerry
Wat je hieronder zegt is inderdaad een gedegen plan. Als losse enkele groepen klagers van individuele probleenpunten zal de kans van slagen niet bepaald groot zijn maar neem je contact op met allerlei organisaties en beroepsgroepen dan voelt iedereen zich onderling gehoord en komt de saamhorigheidsfactor pas echt van de grond evenals (hopelijk) de actiebereidheid. Want als we dit gewoon maar door laten gaan zonder slag of stoot dan zijn we het ademhalen gewoon niet waard omdat we toch nergens voor staan en alles alleen maar slikken.
@soepkiepe wrote:
dat is waar, liegen doen ze altijd wel, tot als ze aan de “macht” zijn, dan vallen veel beloftes wel weg, vandaar dat er ook veel rutte stemmers al hebben gezegd dat die niet weer op hem stemmen als hij zo gaat doen;)
maar ik denk wel dat ganz het topic voor zoiets als dit bedoelde, en niet waar de andere pagina’s mee gevuld zijn ;)ja, dan zijn we het ademhalen misschien nog niet eens waard, maar ff een andere vraag, misschien dat ie wat raar en gemeen over komt, als je dat vind, ten 1e, dat is niet mijn bedoeling, ten 2e, dan moet je de vraag nog eens lezen.
heb je je eingelijk wel eens afgevraagd in wat voor wereld je je kinder neer zet? (als je kinder hebt natuurlijk)
als je een kinderwens hebt, vraag je zelf eens af, tuurlijk, voor je zelf is het een godsgeschenk, maar denk eensna wat je zo kind aan doet, dan in de zin wanneer de kids boven de 18 zijn.
WIJ betalen ons al scheel, wat denk je dat de kids straks gaan doen?
denk eens aan de pensioenen, die mensen die er mee gekort worden hebben geen ene ivloed gehad in het verleden over waar ze nu voor moeten betalen, die betalen dus voor wat een ander veroorzaakt heeft, hoe krom?
ook pensioenen en de woa leeftijd is dus een punt wat een staking mogelijk zal maken.
al word zo staking na mijn idee niet zo snel een succes, omdat punt 1, de ouderen niet meer de zin er in hebben, aangezien de leeftijd.
pun 2, ik denk dat veel jongen het zien als “een zorg voor later”ik zelf denk dat een staking over de zorgverzekering wel zijn vruchten af kan werpen ALS er genoeg mee doen, EN er op een goeie doeltreffende manier word gestaakt.
dat wat ik eerder aangaf om bijvoorbeeld een half jaar niet te betalen gaat niet werken, veel van de mensen die zeggen er aan mee te doen zullen toch gaan betalen om problemen te voorkomen.4 november 2012 om 07:16 #17991266Ik zie hier nu een paar goeie reacties. Ja, het is waar, we klagen allemaal, maar we doen niks. De saamhorigheid die er in de jaren ’70 en ’80 nog was is helemaal weg. Zoals ik al eerder zei, de mensen kruipen in hun schulp en steken hun kop in het zand. Grote stakingen zoals in Griekenland zul je hier niet snel krijgen. Maar het kan wel, je hebt alleen maar een persoon nodig die zijn kop boven het maaiveld durft te steken en alle Nederlanders mobiliseerd. Wij zijn een volk van kudde dieren die achter een ander aanlopen. Er is op dit moment niemand die iedereen wil volgen. Een persoon die op de barrikaden springt en zegt nu is het genoeg, we pikken dit niet langer. Zo iemand heb je nodig wil je wat bereiken.
4 november 2012 om 09:42 #17991267@Kano wrote:
Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.:jerry
ook als je een opel blitz brandweerbus koestert van 2800kg die nog geen 500km p jaar rijdt? denk es na kerel…
4 november 2012 om 09:47 #17991268nah mensen… datumpje prikken voor aankomend jaar. neem ik er een dag voor vrij. (dit jaar zijn me dagen al op). tijd en verzameladres plannen en gaan. geen woorden, maar daden…
5 november 2012 om 16:10 #17991269ganz.. had van jou inmiddels ook wel weer een reactie verwacht, je hebt een topic geopend, dus neem aan dat jij zelf ook wel wat van plan bent als je een goeie aanhang hebt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.