Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 11:56 #17991195
Mag helaas nog niet meedoen van meneer CBR :puke
anders had ik daar graag een tank benzine voor over
om met 10kmpu naar den haag te rijden :jerry30 oktober 2012 om 12:15 #17991196Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.:jerry
30 oktober 2012 om 12:21 #17991197misschien een of andere oproep doen naar iedereen met oldtimers.
er is vast wel een oldtimerclubje. ons kent ons enzovoort.
beetje lullig als je met 6 autotjes van t plein word geveegd :P30 oktober 2012 om 12:23 #17991198@Kano wrote:
Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.:jerry
dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel
en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook
wat dus btw opbrengsten betekend
mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden
anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km’s maakt30 oktober 2012 om 12:33 #17991199Mooi iniatief :thumbup
Ik doe mee .. al hebben we geen oldtimer,
de zaak opstelten zetten daar ben ik wel voor in :jerry
30 oktober 2012 om 12:50 #17991200@trashmetal wrote:
@Kano wrote:
anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km’s maaktEr is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.
Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?
De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo… (dure onderdelen, banden etc).
Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van ’70’ers en ’80’ers is niks bijzonders aan.
30 oktober 2012 om 13:26 #17991201@ kano
of er wel of niet wat bijzonders aan is is voor ieder persoonlijk denk ik
plus miss gaat er maar 10% van de opbrengste van de wegenbelasting als investering in het wegen net, de rest wordt voor andere te korte gebruikt. en is dat reeel?
25 jaar is meer dan zat ;)
en als het kosten argument van oldies dus onzin is, is ook het argument van kosten voor het wegen net want als je 25 jaar betaald heb heb je vele malen dat aantal jaar aan kosten voor het wegen net betaald ;)
30 oktober 2012 om 13:33 #17991202@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
@ kano
of er wel of niet wat bijzonders aan is is voor ieder persoonlijk denk ik
plus miss gaat er maar 10% van de opbrengste van de wegenbelasting als investering in het wegen net, de rest wordt voor andere te korte gebruikt. en is dat reeel?
25 jaar is meer dan zat ;)
en als het kosten argument van oldies dus onzin is, is ook het argument van kosten voor het wegen net want als je 25 jaar betaald heb heb je vele malen dat aantal jaar aan kosten voor het wegen net betaald ;)
Hoe de regering geld gebruikt laat ik aan hen.
Je laatste punt snap ik niet. Wegen moeten toch elk jaar gerepareerd worden? Ongeacht hoe oud de auto is die er overheen rijdt?
30 oktober 2012 om 14:39 #17991203http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=149&t=20187&p=119679#p119679″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo ff gemeld bij de V44 club wie weet ;)
30 oktober 2012 om 15:25 #17991204ik zeg facebook actie project oldtimer Den Haag.
met een paar honderd oldtimers in Den Haag rond gaan rijden.
mijn b kadett 1973 heb ik al 12jaar 1 jaar mee gereden nog geen 2000km
mijn kadett e lenner 1985 heb ik 1.5jaar 100km mee gereden
mijn e kadett turbo 1989 wegenbelasting € 44 per maand nog geen 1500km per jaarwaarom geen kilometer heffing voor oldtimers
of verplicht een gewone auto als je je oldtimer belasting vrij wil hebben.ik heb net zondag 700km gereden en weinig oldtimers gezien weel een hoop belastingvrije kleine nieuwe auto’s :swear
30 oktober 2012 om 16:14 #17991205@Kano wrote:
! Het meerendeel van ’70’ers en ’80’ers is niks bijzonders aan.
dat vind jij. dat is heel persoonlijk en een smaak kwestie
30 oktober 2012 om 16:21 #17991206en dan zien ze al die mooie oldtimers in groote getale op het binnenhof staan [zoveel dat het zelfs niet past]
en dan kijken de haagse graaiers elkaar aan en denken , dus dit lopen we allemaal mis aan wegenbelasting :hmmz :hmmz :hmmz als we ervan afzien om weer belasting te heffen
ik weet het antwoord al denk ik :puke
30 oktober 2012 om 16:58 #17991207Weekendmeeting op het Malieveld in Den Haag!!! Frietwagentje erbij….
Ik ben zowiezo van de partij! Belachelijk besluit… Moet ik voor auto’s die 1000km per jaar rijden volle mep wegenbelasting betalen??
Ik heb een daily waar ik braaf wegenbelasting voor betaal, is dat niet voldoende? Kan toch niet in 3 auto’s tegelijk rijden?30 oktober 2012 om 18:00 #17991208Hmm, dan wel allemaal op LPG lijkt me. Een 1000tal walmende benzine zuipende sloepen bereikt denk ik niet echt het gewenste resultaat ben ik bang. En alleen Hollandse kentekens :)
30 oktober 2012 om 18:39 #17991209hoezo lpg? corsa a met 1.2s is zuinig genoeg hoor :jerry
30 oktober 2012 om 18:44 #17991210zo hey, wat dwaalt dit topic af zeg, begint al heel erg op het topic te lijken waar in staat dat het belastingvrije er af gaat.
heb ik zeker verkeerd gelezen dat ganz in de begin post zegt dat we de discussie maar in dat topic moeten verder gaan, en hier over het onderwerp van het topic zelf gaan hebben :hmmz :hmmz30 oktober 2012 om 19:01 #17991211en hij vroeg of we met een opel naar den haag willen komen die flink olie verstookt, dus… :jerry
30 oktober 2012 om 19:14 #17991212of langzaam aan aktie op verschillende plekken in het land.
lekker met z’n allen cruisen richting den haag met 60 per uur
heb zelf ook nog een paar motorfietsen a 100 per jaar.
sommigen rijden niet eens in een jaar
john
30 oktober 2012 om 19:26 #17991213@opelforever wrote:
en dan zien ze al die mooie oldtimers in groote getale op het binnenhof staan [zoveel dat het zelfs niet past]
en dan kijken de haagse graaiers elkaar aan en denken , dus dit lopen we allemaal mis aan wegenbelasting :hmmz :hmmz :hmmz als we ervan afzien om weer belasting te heffen
ik weet het antwoord al denk ik :puke
ja, dat zij dan het antwoord wel weten, wat te doen. lijkt mij ook wel duidelijk.
quote=”soepkiepe”]zo hey, wat dwaalt dit topic af zeg, begint al heel erg op het topic te lijken waar in staat dat het belastingvrije er af gaat.
heb ik zeker verkeerd gelezen dat ganz in de begin post zegt dat we de discussie maar in dat topic moeten verder gaan, en hier over het onderwerp van het topic zelf gaan hebben :hmmz :hmmz[/quote]@trashmetal wrote:
en hij vroeg of we met een opel naar den haag willen komen die flink olie verstookt, dus… :jerry
gezien de reactie van opel4ever.. zo zag ik het eingelijk zelf ook.
het maakt niet uit.. met een aantal pracht exemplaren is de gedachtengang..
” als ze het geld hebben om een oude wagen zo op te knappen, kunnen ze de wegenbelasting ook wel betalen.”en met een olie verstokend hok is de gedachtengang:
” kijk, dat is nu slecht voor het milieu, laat ze er maar voor boeten, en gewoon betalen”
hoe je het went of keert… je trekt toch aan het korste eind.
als je het mij vraagt zijn het gewoon geld wolven, en is er domweg niks aan te doen.
of… volkert van de G moet nog wat tijd hebben ;)
inderdaad, soepkiepe.. een discussie wat hier niet mijn idee.. gaan we zo door..
tja dan zal een slotje wel volgen.jammer :agent
30 oktober 2012 om 21:46 #17991214het zou wel is leuk zijn als we is met een meerendeel van de nederlanders in actie komen.
dat we het er niet mee eens zijn wat ze aan het doen zijn in den haag.ik zeg laten we met zijn allen een voorbeeld nemen aan de franse als ze het ergens niet mee eens zijn.
en niet alleen maar praatje maar daden!30 oktober 2012 om 21:52 #17991215en dan komt mevrouw beatrix ff kijken….
30 oktober 2012 om 22:00 #17991216@Kano wrote:
@trashmetal wrote:
@Kano wrote:
anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km’s maaktEr is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.
Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?
De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo… (dure onderdelen, banden etc).
Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van ’70’ers en ’80’ers is niks bijzonders aan.
En ik vind die nieuwe hokken niks aan zoals de jouwe :D
En mijn jaren 80 kadett vind ik wel mooi.
Wat ik bedoel is smaken verschillen ;)30 oktober 2012 om 22:43 #17991217AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoort, zegt het voort !!
De KNAC is een petitie gestart http://www.knac.nl/petitie” onclick=”window.open(this.href);return false; . Momenteel ligt de site plat, waarschijnlijk overbelast
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/21101/knac-bovag-hekelen-opheffing-mrb-vrijstelling” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2012 om 22:53 #17991218“waarschijnlijklijk overbelast”
:thumb
gek he :D
30 oktober 2012 om 22:55 #17991219ik heb zelf een mercedes oldtimer. ik zie veel forums die actie willen laten wij dit doen in samenwerking. Ik zal er zijn met mijn oldtimer als een datum bekend is!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.