Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Prop in je band.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2012 om 10:57 #18001541
@custom wrote:
Volledig eens met Arjontje… de VACO raad ook ten sterkste af een prop te “schieten”. niet zozeer voor het loskomen van de prop maar wle omdat er kans is op karkasbreuk aan de binnenzijde van de band, dit zie je langs buiten niet.
karkas breuk ?? en met een paraplu niet zeker.
25 maart 2012 om 11:25 #18001542ik rijd al een jaar en een half met een prop en zelfs de banden lossen niet.
als ze degelijk gestoken zijn op het dikste van je rubber dan zie ik het probleem niet.
zelfs niet met de staaldraad die zich in het rubber bevindt.
want in het staal gaan ze niet besparen er zouden teveel processen van komen.
als ze op iets sparen dan is het, het rubber. vraag maar eens aan staaldraad gigant bekaert in belgie.vraagje hoe kan de prop nu naar binnen schieten naar de velg met minimum 1.6bar? ….
26 maart 2012 om 05:51 #18001543@Vannos wrote:
@custom wrote:
Volledig eens met Arjontje… de VACO raad ook ten sterkste af een prop te “schieten”. niet zozeer voor het loskomen van de prop maar wle omdat er kans is op karkasbreuk aan de binnenzijde van de band, dit zie je langs buiten niet.
karkas breuk ?? en met een paraplu niet zeker.
Nee bij een paraplu niet nee. Omdat je de band van de velg haalt en de binnen kant controleert.
En de wond wordt verzorgt, Mocht er karkas breuk ontstaan bij de inrijding dan is het niet goed gedaan.26 maart 2012 om 10:29 #18001544Bij elke reparatie aan een band is het toch zoiezo voor eigen risico. Zelfs bij een reparatie van binnenuit.
Een rep van binnen uit iets niets anders als een grote plakker met een rubber steeltje. Met vulcanisatielijm wordt het er in geplakt.
En zelfs dat kan verkeerd gaan, dat de hechting niet goed is en vervolgens weer een lekke band.
Met alle gevolgen van dien.Prop of plu…allebei niets mis mee, maar wel voor eigen risico bij eventuele schades/
4 april 2012 om 11:03 #18001545mag 3 keer en mag niet in de buurt zitten je moet de band dellen door 4 en dan mag in iedere kwart van de band eentje zitten dit zeg rema tip top
wij doen het ook alle bij maar die prop is niets is echt voor noot meer niet
die andere zijn echt goed laat ook niet meer losJa das leuk als je op een chopper rijd oid dan zou het mij ook niet boeien, daar rij je ook niet harder mee dan 100 ofzo..
Maar niet op een buikschuiver..4 april 2012 om 11:17 #18001546je kan toch ook niet zomaar elke band laten maken.
geloof dat je bij pirreli banden het zoiezo niet mag.. en nog een paar merken..
4 april 2012 om 11:34 #18001547@dion87 wrote:
je kan toch ook niet zomaar elke band laten maken.
geloof dat je bij pirreli banden het zoiezo niet mag.. en nog een paar merken..
pirelli slijt wel rap op mijn astra doe ik dus nooit meer :p
4 april 2012 om 12:01 #18001548Ik heb sinds gister ook een prop in mijn rechter voorband, stond met een lekke band bij de mac omdat ze daar schroeven hebben liggen van de bouwvakkers die na het verbouwen van de mac hun spullen niet fatsoenlijk hebben opgeruimd :-S
Heb er ook een in mijn rechterachterband paar weken geleden gebeurt, opel dealer heeft hem van buiten af gepropt tot nu toe geen problemen gehad.
Volgens de ANWB die gisteren de prop plaatste kun je makkelijk doorrijden zonder problemen, onder de voorwaarden dat je maar een klein stukje hebt doorgereden met je slappe band. Een vriend van me werkt bij de Ford garage ook daar doen ze het gewoon.
Gezien het dit keer in mijn rechtervoorband is ga ik er toch maar andere banden onder plaatsen, meningen zijn erg verdeeld en veiligheid gaat voor in mijn ogen.
Groeten,
ASTRA GREEN
Z1.6SE 8V Pearl.27 juni 2012 om 08:51 #18001549Mensen Laat AUB je banden normaal en veilig repareren met een Paraplu en niet met
die troep wat ze propjes/koortjes noemen, je speelt met je eigen veiligheid .
Altijd de band demonteren en bekijken van binnen en buiten en van binnenuit repareren.Door dat een band opgepompt wordt kan een prop eruit vliegen door de druk en omdat ze zonder lijm
erin geschoten worden… en de paraplu kan niet uit de band schieten omdat hij van binnen uit gemonteerd zit.In een ander topic worden de goedkope chineese banden afgezeken omdat het geen
veilige banden zijn e.d, maar als het op reparatie van banden aankomt laat men er propjes in steken. :thumbdown27 juni 2012 om 10:25 #18001550Wat een onzin.
Als die er uit vliegt dan heb je het gat te groot gemaakt, of je hebt hem geen kwartslag gedraaid nadat je de prop er in gestoken hebt.
Het zijn vulcaniserende koortjes. LIJM IS NIET NODIG.
Maar ik snap jou wel, jij verkoopt natuurlijk liever een nieuwe band omdat je daar meer winst op kan makenIk plaats die zooi nu al zeker wel jaar of 10, al vanaf dat ik begon met mn handen smerig te maken in de werkplaats.
Het is mij nooit fout gegaan, propjes blijven gewoon zitten.
Ik ga geen propjes plaatsen in gladde banden, of op de zijkant van het profiel (richting wang) want dat gaat niet goed.
Normaal in het loopvlak is er niets aan de hand.27 juni 2012 om 13:48 #18001551@Fearless wrote:
Wat een onzin.
Als die er uit vliegt dan heb je het gat te groot gemaakt, of je hebt hem geen kwartslag gedraaid nadat je de prop er in gestoken hebt.
Het zijn vulcaniserende koortjes. LIJM IS NIET NODIG.
Maar ik snap jou wel, jij verkoopt natuurlijk liever een nieuwe band omdat je daar meer winst op kan makenIk plaats die zooi nu al zeker wel jaar of 10, al vanaf dat ik begon met mn handen smerig te maken in de werkplaats.
Het is mij nooit fout gegaan, propjes blijven gewoon zitten.
Ik ga geen propjes plaatsen in gladde banden, of op de zijkant van het profiel (richting wang) want dat gaat niet goed.
Normaal in het loopvlak is er niets aan de hand.Haal jij Dan ook altijd de band van de velg?
Er kan aan de buiten kant geen schade zijn. Maar binnen in de band wel!!Ik blijf erbij, proppen is de grootste rotzooi wat er is.
27 juni 2012 om 17:51 #18001552@arjontje wrote:
Ik blijf erbij, proppen is de grootste rotzooi wat er is.
:thumbup :thumbup :thumbup
@ Fearless, wat voel jij je aangesproken zeg…… :jerry
Ik help liever iemand met de juiste materialen dan dat ik met die koortjes gaat repareren,
als ik niet anders had, ja dan verkoop ik liever een nieuwe band…. :thumb27 juni 2012 om 18:45 #18001553proppen en pluutjes zijn beide een lapmiddel, een voorlopig redmiddel.
heb pas met iemand staan praten, en zei dit.
mij werd verteld dat een nieuwe band het beste is, maar 1 nieuwe band ga je ook niet kopen als de ander half is.
dan zijn 2 nieuwe het beste, maar kost ook weer meer.
het mag en is goedkoop, en geef allne maar toe, daar zijn wij voor.groeten.
27 juni 2012 om 19:22 #18001554@arjontje wrote:
@Fearless wrote:
Wat een onzin.
Als die er uit vliegt dan heb je het gat te groot gemaakt, of je hebt hem geen kwartslag gedraaid nadat je de prop er in gestoken hebt.
Het zijn vulcaniserende koortjes. LIJM IS NIET NODIG.
Maar ik snap jou wel, jij verkoopt natuurlijk liever een nieuwe band omdat je daar meer winst op kan makenIk plaats die zooi nu al zeker wel jaar of 10, al vanaf dat ik begon met mn handen smerig te maken in de werkplaats.
Het is mij nooit fout gegaan, propjes blijven gewoon zitten.
Ik ga geen propjes plaatsen in gladde banden, of op de zijkant van het profiel (richting wang) want dat gaat niet goed.
Normaal in het loopvlak is er niets aan de hand.Haal jij Dan ook altijd de band van de velg?
Er kan aan de buiten kant geen schade zijn. Maar binnen in de band wel!!Ik blijf erbij, proppen is de grootste rotzooi wat er is.
Dat ligt er maar net aan wat je er uit trekt. Een kromme schroef/spijker kan de wang beschadigd hebben, ja dan gaat ie er wel eventjes af. Net zoals bij een band waar ze duidelijk op doorgereden hebben zonder lucht er in.
Zoveel extra werk is dat niet.
Maar trek ik een kort schroefje of een doorntje uit het profiel dan ga ik geen onnodige extra kosten maken. (want je moet dan ook weer opnieuw balanceren, en als je dan toch bezig bent druk je er ook een nieuw ventiel doorheen, allemaal extra kosten)Ik voel me niet zozeer aangesproken of iets. Ik vind het alleen zeer jammer dat er heel veel mensen bedonderd worden waar ze bij staan.
Dat ze (bijvoorbeeld) met een schroef in een band bij een bedrijf aan komen en vervolgens met 4 nieuwe banden weer terug de weg op gaan. Omdat het zogenaamd zeer onveilig is om een band te repareren.27 juni 2012 om 20:50 #18001555@Fearless wrote:
@arjontje wrote:
@Fearless wrote:
Wat een onzin.
Als die er uit vliegt dan heb je het gat te groot gemaakt, of je hebt hem geen kwartslag gedraaid nadat je de prop er in gestoken hebt.
Het zijn vulcaniserende koortjes. LIJM IS NIET NODIG.
Maar ik snap jou wel, jij verkoopt natuurlijk liever een nieuwe band omdat je daar meer winst op kan makenIk plaats die zooi nu al zeker wel jaar of 10, al vanaf dat ik begon met mn handen smerig te maken in de werkplaats.
Het is mij nooit fout gegaan, propjes blijven gewoon zitten.
Ik ga geen propjes plaatsen in gladde banden, of op de zijkant van het profiel (richting wang) want dat gaat niet goed.
Normaal in het loopvlak is er niets aan de hand.Haal jij Dan ook altijd de band van de velg?
Er kan aan de buiten kant geen schade zijn. Maar binnen in de band wel!!Ik blijf erbij, proppen is de grootste rotzooi wat er is.
Dat ligt er maar net aan wat je er uit trekt. Een kromme schroef/spijker kan de wang beschadigd hebben, ja dan gaat ie er wel eventjes af. Net zoals bij een band waar ze duidelijk op doorgereden hebben zonder lucht er in.
Zoveel extra werk is dat niet.
Maar trek ik een kort schroefje of een doorntje uit het profiel dan ga ik geen onnodige extra kosten maken. (want je moet dan ook weer opnieuw balanceren, en als je dan toch bezig bent druk je er ook een nieuw ventiel doorheen, allemaal extra kosten)Ik voel me niet zozeer aangesproken of iets. Ik vind het alleen zeer jammer dat er heel veel mensen bedonderd worden waar ze bij staan.
Dat ze (bijvoorbeeld) met een schroef in een band bij een bedrijf aan komen en vervolgens met 4 nieuwe banden weer terug de weg op gaan. Omdat het zogenaamd zeer onveilig is om een band te repareren.Dat zal bij mij niet gebeuren als een band te plakken is dan doe ik dat. Maar met de paraplu.
Het klopt dat als je de band er af haalt de kosten hoger zijn. Maar ik heb in mijn korte bestaan als monteur toch vaak dingen tegen gekomen waar bij ik eerst dacht dat kan ik makkelijk plakken. Maar na demontage het echt niet meer kon.Als ik dan tegen de klant uitleg waarom ik een band demonteer. Neemt 99% de hogere kosten voorlief. Waarbij ik ook een voorbeeld kan laten zien. namelijk een reinforced michelin e3a(195/65-15) waar een korte schroef in zat. Aan de buitenkant punt gaaf. Maar aan de binnen kant verbrand rubber.
27 juni 2012 om 21:07 #18001556verbrand rubber ruik je direct, je kan het meestal goed zien aan de wang van de band die is wat zwarter dan de rest van de band.
Ik zet alleen een prop wanneer de band nog hard staat en de band niet kelk leeg is geweest, daar aan kan je ook zien of de band al plat gestaan heeft.
is de wang wat donkerder gaat ie er af en dan een nieuwe band op. Paraplu,s zetten we wel vaker nu bij wat dikkere spijkers en schroeven30 juni 2012 om 11:53 #18001557@Vannos wrote:
verbrand rubber ruik je direct, je kan het meestal goed zien aan de wang van de band die is wat zwarter dan de rest van de band.
Ik zet alleen een prop wanneer de band nog hard staat en de band niet kelk leeg is geweest, daar aan kan je ook zien of de band al plat gestaan heeft.
is de wang wat donkerder gaat ie er af en dan een nieuwe band op. Paraplu,s zetten we wel vaker nu bij wat dikkere spijkers en schroeven2, een prop is goed genoeg als het gat waar het voorwerp door de band zit niet te groot is. enigste nadeel, je kent de situatie aan de binnenkant van de band niet.
Een prop is zeker niet slecht en vult ook terug de draden meer op dan een pleister of paddestoel.
Bij een pleister of paddestoel is er meer kans dat water of vocht de draden in de karkas berijkt en er zo een karkasbreuk kan ontstaan.
Bij een prop moet de band er niet af en moet je niet balanceren. goedkope en goede herstelling naar mijn mening en zeker als de mensen door willen blijven op zo goed als kale banden.
Bij een pleister of paddestoel moet de band er wel af en moet na montage terug gebalanceerd worden. dure herstelling maar ook goed, alleen als de band zo goed als kaal is, heeft deze optie voor te herstellen dan wel zin ??30 juni 2012 om 11:56 #18001558@marco_tds wrote:
@Vannos wrote:
verbrand rubber ruik je direct, je kan het meestal goed zien aan de wang van de band die is wat zwarter dan de rest van de band.
Ik zet alleen een prop wanneer de band nog hard staat en de band niet kelk leeg is geweest, daar aan kan je ook zien of de band al plat gestaan heeft.
is de wang wat donkerder gaat ie er af en dan een nieuwe band op. Paraplu,s zetten we wel vaker nu bij wat dikkere spijkers en schroeven2, een prop is goed genoeg als het gat waar het voorwerp door de band zit niet te groot is. enigste nadeel, je kent de situatie aan de binnenkant van de band niet.
Een prop is zeker niet slecht en vult ook terug de draden meer op dan een pleister of paddestoel.
Bij een pleister of paddestoel is er meer kans dat water of vocht de draden in de karkas berijkt en er zo een karkasbreuk kan ontstaan.
Bij een prop moet de band er niet af en moet je niet balanceren. goedkope en goede herstelling naar mijn mening en zeker als de mensen door willen blijven op zo goed als kale banden.
Bij een pleister of paddestoel moet de band er wel af en moet na montage terug gebalanceerd worden. dure herstelling maar ook goed, alleen als de band zo goed als kaal is, heeft deze optie voor te herstellen dan wel zin ??Bij een paraplu kan er geen vocht in de band komen.
Door te gaan rijden vulkaniseert de plug zich aan de band vast.Hoe veel argumenten er ook komen dat een prop ook goed is, kan je mij niet overtuigen.
Ik heb al teveel gezien met proppen, waardoor ik vind dat het de grootste rotzooi is.1 juli 2012 om 22:14 #18001559Ik plaats op verzoek ook Proppen, Ik heb nog niemand terug gezien voordat deze terug kwam met Versleten banden, ik ga ook niet zeggen dat het goed is, maar ik heb er bij mij in 1 band ook een zitten nu omdat die klojo’s bij het schadebedrijf, mijn auto echt als een sloper behandeld hebben, zo de voorbumper erafgerukt, om de schade te bekijken, en daarna de auto over de schroeven heen gedrukt, zitten alleen wel 4 nieuwe Michelins onder…
Projpe zit er nu een goeie 3000km in, en de band is verder nog niks afgelopen.
heeft een kort dun schroefje in gezeten..
Ik wil hiermee alleen mijn ervaring delen…
Willem
5 juli 2012 om 17:28 #18001560Ik blijf erbij… Ik rij, rag, race, burn, doe nog geen 15k met een set voorbanden.
Propje doet t perfect.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.