Project versnellingspook vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Project versnellingspook vectra c

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    djpauluz
    Deelnemer

Na het vervangen van mijn koppeling en vliegwiel ben ik nu bij de volgende klus aangekomen.
      De vectra c met F23 bak bleef wat zwaar schakelen en de versnellingen zijn wat lastig te vinden. Nu bleek dat de nylon bus onder de pook versleten is waardoor deze alle kanten op kan bewegen. Ik heb inmiddels een revisie setje weten te bemachtigen maar nu komt heb volgende. Toen ik de pookhoes omhoog trok bleek dat het lucht kanaal van de ventilatie achterin in de weg zit waardoor je de bouten van het pook mechanisme niet los kan krijgen.

De vraag is dus zijn hier mensen die al zo’n setje hebben gemonteerd? Zo ja hebben jullie het gewoon in de auto vervangen of hebben jullie het complete middenconsole gedemonteerd om er bij te kunnen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

gwriemersma
      Deelnemer
        Outzy
        Deelnemer

Ik heb de mijne vervangen voor een Astra H pook. Frame is hetzelfde. Torx bouten los draaien was een kleine uitdaging maar te doen, en het frame ertussen uit krijgen paste net. Ik hoefde dus niet het middenconsole te verwijderen.
          Hoop dat je wat met deze informatie kan.

djpauluz
          Deelnemer

het is inmiddels gelukt :good: kon helaas niet het hele frame eruit krijgen vanwege de ventilatiebuis die er min of meer overheen liep dus heb hem in de auto vervangen. Het was een heel gepruts maar het is gelukt en hij schakelt weer mooi strak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.