Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project topic Rens_Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2010 om 15:37 #17457616
Net gepost….
31 oktober 2010 om 10:26 #17457617nou hou ik het allemaal niet meer bij.. dus ik zie hier 4 corsa’s
2x van jou zelf
1x van jeroen
1x van je buddy.:afro
31 oktober 2010 om 10:47 #17457618Ik heb een Corsa A3 C20XE en een A2 C13N
Hans heeft een A1 C20XE (moet nog opgebouwd worden)
Jeroen heeft een A1 C20XE (is ook nog niet helemaal af)
En Buddy heeft een A2 en daar komt een C20NE (uit die calibra die geswapt gaat worden)dus 5 :afro
Ik was genoodzaakt om afgelopen weken met de Celica te rijden,omdat bij m’n andere Corsa de motor uit ligt,en omdat ik m’n daily (Alfa 156) had verkocht.
Maar aangezien de Celica weer gebreken heeft en ik geen geld meer uit wil geven aan dat ding,heb ik die A2 GT gekocht.
Dit is dus vanaf nu m’n dagelijks vervoer,omdat ik die Celica weer geschorst heb staan.
Totdat ik het geld bij elkaar heb gespaard voor een Silvia S14.3 november 2010 om 17:56 #17457619Vandaag 03-11-2010 de eerste paar kleine dingetjes gedaan aan de Corsa A2 GT.
Zo waren er een paar vaciumslangen gescheurd,waardoor hij 2000 toeren stagionair draaide.
Even de onsteking opnieuw afgesteld en hij loopt stagionair weer 100%.
En ik heb hem even op de brug gehad,en alvast gecontroleerd voor de komende APK.
Het enige wat er aan moet gebeuren is R.A een nieuw wiellagertje :D
Voor de rest,was het fijn om te zien hoe hij er van onder uitzag…Nu even wat tips van jullie gevraagd,want ik wil aan het uiterlijk nog wat gaan doen…
Zit er aan te denken om de stootstrips eraf te halen inclusief de rode striping op de bumpers,maar de GT stickers laten zitten.
Setje staal 15 Inch eronder met de bekende Astra G doppen.
Zowiezo te verlagen.Dus wat zeggen jullie :)
In orginele staat houden,of doen wat ik eerder opnoemde??
Verder nog iemand iedeen qua wielen/velgen,of wat misschien leuk is om aan het uiterlijk te veranderen??3 november 2010 om 19:19 #17457620setje brock b5 14″ erop (heb nog een nieuwe set liggen;))
verlagen 60-40
en verder origineel
3 november 2010 om 19:43 #17457621Eventueel de motor opwaarderen naar een 13S, de C13N heeft al S zuigers en de kop met de D vormige poorten. Injectie er af en een spruitstuk met de dubbele Varajet caburateur van een Kadett 13S erop, kat er onder weg. origineel 13S corsa A uitlaat susteem eronder. geeft je ongeveer 75pk met de originele nokkenas.
Alles kan dan terug gebouwd worden.Uiteraard met een F10/5 of F13/5 bak.
Ik heb ooit een nieuwe A2 gehad met een 13S, 70pk reed best fijn.
NIETS aan striping en dergelijke verwijderen, hoogstens je velgen wisselen.
Zuinig op zijn, heb in al de afgelopen jaren er zelden één gezien.5 november 2010 om 22:07 #17457622zit er toch aan te denken de stootstrips eraf te halen… :hmmz
8 november 2010 om 19:25 #17457623hoe doe je dat toch elke keer dat ombouwen?
steeds een ombouw setje van m-tech kopen?
of zijn er ook andere manieren.8 november 2010 om 20:15 #17457624Hoe ik dat doe?? uit verveling :D
Jeroen (shogun) heeft een motorsteun bij M-tech gehaald.
Ik heb er 1 laten maken bij kluytmans chassisbouw in Tilburg.
Ben bij dat adres gekomen omdat de vrachtwagen van m’n pa daar toen is voorzien van een autolaadkraan.
Hans heeft er daar toen ook een laten maken.
En voor buddy zal ik er ook wel 1 regelen…
Ik koop dus geen setjes van m-tech maar ritsel het via via.8 november 2010 om 20:43 #17457625Ik lever ook corsa A 2 liter motorsteunen ;)
8 november 2010 om 20:46 #17457626hier freek dus ook al ;) :thumbup
9 november 2010 om 19:05 #17457627ok dat is mij duidenlijk :D
ikzelf ben namenlijk aan het twijfelen om een c20xe in mijn corsa b te leggen.
maar vind de ombouwsets van m-tech nogal prijzig.de c20xe motor is geen probleem, daar hebben we er hier thuis 5 van liggen ivm racerij van mijn vader.:P
15 november 2010 om 17:32 #17457628Vandaag telefonisch contact gehad met een gast die nog Astra G sportvelgen had liggen.
Gekocht,en deze morgen ophalen :DPlatte sloffen erop en onder de GT knallen
Toch ga ik de stootstrips eraf halen (laat GT staan)
En nog een paar verlagingsveertjes eronder cm of 617 november 2010 om 17:26 #1745762917 november 2010 om 19:02 #17457630ook nog foto’s van dat ie op de grond staat?
17 november 2010 om 20:44 #17457631zal ik morgen doen…
18 november 2010 om 19:26 #1745763218 november 2010 om 19:33 #174576334×4 status :o
mooie velgen hoor,zal hem goed doen de verlaging ;)
18 november 2010 om 19:54 #17457634Idd
Hij staat voor veelste hoog,en valt meer op met deze velgen,dan met de standaard wieltjes…18 november 2010 om 20:23 #17457635idd :P
vindt uw a3 mooi met die stalen velgen met astra g wieldoppen ;)
18 november 2010 om 20:37 #17457636Op een corsa b staat het echt netjes, maar ik moet toegeven op de hoogte na ziet dit er ook wel leuk uit hoor :thumbup
22 november 2010 om 14:57 #17457637he kudt , heb mezelf hier ook maar fkes ingelogd,
kan niet wachten tot we aan de c20ne gaan beginnen, want die gietijzeren rakker is echt niet vooruit te branden hahaa:thumbdown22 november 2010 om 17:30 #17457638maar die houden we wel die gietijzere rakker
kunnen we ooit nog een skeltert bouwen22 november 2010 om 22:04 #17457639haha en dan 3 maanden ziektewet na de eerste proefrit hahaha
22 november 2010 om 22:53 #17457640dan hebben we 3 maanden de tijd om na te denken over het volgende… :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.