Project: Opel Vectra C GTS 3.2 V6

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Project: Opel Vectra C GTS 3.2 V6

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272417
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo allemaal,

      Eerst even een korte voorstellingsronde. Mijn naam is Marcel en ik woon in de omgeving van Breda. Mijn eerste wagen was een Renault Megane Coupe 1.6 16V type 1 phase 2 uit 2001. Na heel veel fijne kilometers met die auto wilde ik na 2 jaar een stap hogerop. Na verschillende auto’s en ook type auto’s bekeken te hebben kwam ik uit bij de auto die ik nu heb. Het gaat om een Opel Vectra C GTS uit 2005 met een 3.2 V6 motor en automaatbak.

      Ik heb de auto sinds 24-12-2014 in mijn bezit, en ondanks alle kwaaltjes die deze auto heeft (doffe koplampen, lekke klepdekselpakkingen, cruise control problemen, verstopte afvoer onder het interieurfilter en een deur die knakt) heb ik er enorm veel plezier van.

      Ik heb al wat project pagina’s bekeken en daarom heb ik besloten om ook een project pagina te starten. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ik hoop van jullie kennis gebruik te kunnen maken als ik een probleem tegen kom.

      Mijn wish list:
      – De problemen bij aankoop maken: Cruise Control, Klepdekselpakkingen vervangen, Knakkende deur, Koplampen polijsten
      – Ramen tinten
      – Dak en spoiler wrappen
      – Remklauwen lakken
      – Standaard radio vervangen voor de Zendai V41.
      – Velgen plastidippen
      – Auto plastidippen
      – Xenon verlichting plaatsen
      – Achterlichten vervangen
      – Magnaflow einddempers plaatsen

      Hieronder vindt je foto’s van de auto bij aankoop:

      Ik zal proberen om bij elke update een foto plaatsen van het eindresultaat. Verder zijn tips en opmerkingen over bepaalde werkzaamheden aan de auto altijd welkom!

      #18287896
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Update 1:

        In Maart 2015 had ik met mijn vriendin een weekend naar Düsseldorf in Duitsland gepland. Dit was niet alleen prettig omdat het een weekendje lekker weg was, maar ik kon mijn auto ook meteen even testen op de autobahn.

        Zodra het bord in zicht kwam dat de snelheidslimiet ophield ging het gas erop, maar ik kwam alleen niet verder dan 220km/h. Dat was niet alleen omdat het telkens korte stukken waren maar ook omdat de auto na de 180km/h niet meer lekker doortrok. Vervolgens wel heel het weekend heuvel op heuvel af en snelweg gereden zonder problemen.

        Toen op de terugweg begon het lampje te branden van het oliepeil. Gek, omdat in Januari de volledige auto is nagekeken, de automaatbak en motor gespoeld zijn en de oliën en filters zijn ververst. De motor leek toen ergens behoorlijk te zweten alleen dat was verder niet zorgwekkend.

        Na de olie bijgevuld te hebben terug gereden en die week naar mijn nieuwe monteur geweest en die zou even een dag uittrekken voor mijn auto om alles na te checken. Had ik dat maar eerder gedaan. In de middag volgde de volgende foto’s:

        De 2 cilinders linksachter zaten vol met olie omdat de pakkingen op waren. Daarbij ook meteen achter gekomen, dat ondanks de auto OPC Dealer is onderhouden, men het niet de moeite vond om de bougies tijdig te vervangen want die waren ook al een tijdje op. Dit is nu wel gedaan door bougies van Bosch en is de motor schoongemaakt en zitten er nieuwe pakkingen op.

        Het resultaat was geen wereld van verschil. De auto trilt stationair niet meer maar verder rijd de auto net zo goed als dat die daarvoor deed. Ik zal de auto
        zo snel mogelijk testen in Duitsland. Het probleem van de lekke kleppendekselpakkingen is in ieder geval opgelost!

        Houd de pagina in de gaten voor nieuwe updates!

        #18287897
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Update 2:

          Tijd om geld aan de auto uit te geven waar je het verschil wel van ziet. In Maart 2015 een afspraak gemaakt bij http://www.wrapaholic.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; om mijn dak en spoiler te laten wrappen en om mijn ramen te laten tinten. Glanszwart moest de wrap worden. Omdat ik naast een Vectra fan ook een BMW M en Mercedes AMG fan ben, wil ik de uiterlijke aanpassingen wat vergelijkingen laten vertonen met 1 van die auto’s. Voor mijn Opel Vectra C GTS heb ik de Mercedes C63 AMG gekozen.

          Om maar meteen een voorbeeld te tonen: Deze kwam ik in het weekend Düsseldorf tegen:

          With that in mind wilde ik het dak, de spoiler en de ramen laten wrappen en tinten. Hieronder het resultaat na een middag hard werken door de mannen van Wrapaholic!
          Voor:

          Na:

          Ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat! Het geeft de auto een nette maar vooral zeer sportieve uitstraling!

          Het volgende wat ik wil aanpakken is de grill, dus binnenkort snel weer een update!

          #18287898
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Update 3:

            Kleine update. Het volgende wat moest gebeuren is de grill. Ik vind de standaard grill prima dus wilde ik die zwart spuiten. Zo gezegd zo gedaan.

            Voor:

            Na:

            Ik vond het hem goed staan, alleen zat ik met het probleem dat ik niet wist hoe ik het chrome gedeelte zwart moest houden. Daar waar het afbladderde heb ik meerdere keren bijgespoten alleen dit werkte natuurlijk niet, dus moest er een nieuwe zwarte grill komen. Ik ben op Ebay gaan zoeken en ik vond deze prima passen.

            Voor:

            Na:

            Nadat ik de embleemloze grill binnenkreeg heb ik hem bewerkt en mooi glanszwart gespoten. De voorkant oogt een stuk sportiever nu!

            Stay tuned for more updates!

            #18287899
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Update 4:

              In Mei 2015 was het tijd om weer iets aan de auto te doen. Ik vond dat de remklauwen wel een mooi kleurtje konden gebruiken, dus heb ik bij http://www.foliatec.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; remklauwlak gehaald. Omdat dit in zijn tijd de snelste Opel was, wilde ik een kleine link leggen naar OPC. Gelukkig ben ik ook weg van de OPC kleur dus heb ik de remklauwen in de volgende kleur gespoten!

              Ik krijg helaas geen goede foto van afstand waarbij je de klauwen ziet, dus hier moeten we het maar even mee doen.

              Ik heb de klemmen zwart gespoten voor het contrast, alleen dat zie je niet heel goed op de foto maar ik vind het geweldig staan, En jullie?

              Update 5 volgt snel!

              #18287900
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Update 5:

                Nu is het de beurt aan de achterlichten. Ondanks dat ik vind dat de Vectra C GTS al zeer mooie achterlicht units van zichzelf hebben, wilde ik ook dit personaliseren.

                Zonder er een kermis attractie van te maken heb ik voor het volgende gekozen.

                Voor:

                Na:

                Wat vinden jullie ervan?!

                Hierbij wil ik meteen een vraag stellen. Iemand enig idee hoe ik de zwarte kunststof kapjes waar de mistlichten in uitkomen, de grill die in de bumper zit en de diffusor aan de achterkant waar de uitlaten komen kan demonteren zonder iets te slopen? Ze zitten geklemd dat weet ik maar wel zo vast dat mijn geduld al op is voordat ik begonnen ben.

                Ik hoor het graag en in de tussentijd enjoy the pics!

                #18287901
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Afgelopen maand in Juni ben ik er helaas te laat achter gekomen na een wasbeurt dat de afvoer onder mijn interieurfilter verstopt zat. Nadat ik alles uit elkaar heb gehaald achter het dashboard kastje bleek dat de weerstand helemaal kapot gecorrodeerd was.

                  Gelukkig bleek de kachelmotor nog gewoon te werken dus heb ik bij http://www.mijnautoonderdelen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; voor iets meer dan 100,- een nieuwe weerstand gehaald. Ik heb voor de lol nog even naar de dealer gebeld om te vragen hoeveel het daar kostte. Hetzelfde onderdeel van hetzelfde merk was daar 386,-. Zo zie je maar. De nieuwe er weer op gemonteerd.

                  Dat is dus ook weer gemaakt.

                  #18287902
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Een tijd terug de auto even een goede schoonmaakbeurt gegeven.

                    Enjoy! :thumb

                    #18287903
                    kadett-supreme
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      netjes!

                      overigens is de knak in de deur heel makkelijk te verhelpen zonder nieuwe onderdelen te bestellen. hoe lang het dan goed gaat weet ik niet, maar bij mij is het alweer een aantal maanden “knakloos”.

                      #18287904
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        @kadett-supreme wrote:

                        netjes!

                        overigens is de knak in de deur heel makkelijk te verhelpen zonder nieuwe onderdelen te bestellen. hoe lang het dan goed gaat weet ik niet, maar bij mij is het alweer een aantal maanden “knakloos”.

                        oke, stuur mij even een pm met de oplossing als je zou willen! Toevallig ook een goedkopere oplossing om een kapotte cruise control ecu te maken? Ik zat heel toevallig vanmiddag nog jou signum project te bekijken. Mooie auto man! Zou je misschien ook een pm willen sturen waar jij je auto allemaal mee hebt gedetailed?

                        #18287905
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Mooi project :wub :kewlpics

                          Over de cruise control. Die valt soms uit?
                          Hendel kan je simpel loshalen door het rubber stukje terug te trekken. En met een paperclip langs de onderkant van de hendel. Zo kun je die makkelijk loshalen. Te proberen is. Om kleine boletjes tin op de contactpunten te maken. Zodat die weer contact maken met de cim. Als dat niet werkt een andere hendel zoeken

                          #18287906
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Ziet er allemaal keurig uit, maar hoe is het inmiddels motorisch gezien??? Want daar draait het allemaal om natuurlijk!

                            #18287907
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @Helmer opelfan wrote:

                              Mooi project :wub :kewlpics

                              Over de cruise control. Die valt soms uit?
                              Hendel kan je simpel loshalen door het rubber stukje terug te trekken. En met een paperclip langs de onderkant van de hendel. Zo kun je die makkelijk loshalen. Te proberen is. Om kleine boletjes tin op de contactpunten te maken. Zodat die weer contact maken met de cim. Als dat niet werkt een andere hendel zoeken

                              Dat heb ik inderdaad al een keer geprobeerd, alleen na het uitlezen van de auto bleek dat de ECU van de cruise control een permanente storing heeft. Dat kastje kost 368,- dus vroeg ik me af of zoiets gewoon te repareren valt, want dat vind ik toch best duur! Maar toch bedankt voor het meedenken en de tip!

                              #18287908
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @pixels66 wrote:

                                Ziet er allemaal keurig uit, maar hoe is het inmiddels motorisch gezien??? Want daar draait het allemaal om natuurlijk!

                                Motorisch is de auto nog helemaal standaard. Ik twijfel enorm over een ander luchtfilter, of dit nu een open, gesloten systeem of een vervangend filter is, en ik weet nog niet bij wie ik de chiptuning wil laten uitvoeren. En ik twijfel ook nog over een ander uitlaatsysteem. Ik weet namelijk niet in hoeverre je de uitlaat kan aanpassen zonder gedoe te krijgen bij een APK en alleen andere einddempers levert niet bepaald extra vermogen op lijkt mij.

                                #18287909
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Bij een goed bedrijf die rvs uitlaten op maat maakt. Weten precies wat wel en niet apk waardig is. Daar hangt wel een prijskaartje aan. Wel heb je vaak levens lange garantie. Mist de auto niet van eigenaar wisselt. En natuurlijk nooit meer last van rotte uitlaat delen en ben je daar ook vanaf

                                  #18287910
                                  kadett-supreme
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 July 2004

                                    de knak ik de deur los je snel op door:

                                    -draai de deurvanger aan de kant van de carrosserie los. de boutjes in de deur laat je nog vast zitten
                                    -met een goeie tang pak je de deurvanger vast en je draait deze om zijn as 180 graden
                                    -dan draai je de deurvanger aan de deurkant los en manoeuvreer weer in zijn geheel 180 graden terug. daarbij moet je de deurvanger een klein stukje in de deur laten gaan en een beetje op gevoel schuin houden, dan moet het lukken. je trekt ‘m weer uit de deur zodat de draadeindjes weer door de gaatjes van de deur vallen en draai ‘m weer vast.
                                    -nu staat de deurvanger weer in de oorspronkelijke stand maar 180 graden gedraaid en kan je de de vanger weer aan de carrosserie vastmaken. nog geen 10 minuten werk en je deurpanelen hoeven er niet af.

                                    de deurvanger heeft nl 2 rollen waarbij er maar 1 wordt belast. op deze manier wordt de versleten rol niet meer gebruikt en wordt nu de andere belast.

                                    #18287911
                                    ivartje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 December 2010

                                      zoiezo nooit een open luchtfilter monteren dan is het al goed :thumb zou dan voor een vervangend inlegfilter gaan (minste werk) of voor een cold air intake (mooi geluidje en ziet er wreed uit)

                                      #18287912
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Hallo allemaal!

                                        Deze week volgen weer meer updates, reviews van bepaalde onderdelen of bedrijven waar ik iets gekocht heb en zal ik weer foto’s plaatsen van de upgrades!

                                        #18287913
                                        Opeltje17
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 January 2012

                                          Knappe monteur dan, uitlezen met de op-com of een tech-2, welke regio kom je? Er zijn vast forum leden die je kunnen helpen.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.