Forumindex › Forums › Modellen › Manta › project manta turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2008 om 11:13 #17385979
heb niet heel de topic gevolgd, maar wat voor sproeiers heb je erin gedaan ?
6 december 2008 om 23:19 #17385980hoi
oliesproeiers voor
de zuigers
zijn er door vmax(duitsland) ingezet! dus zou in principe in orde moeten zijn!geert aanzuigbuis te dun zou ie het ook moeten hebben bij koude motor
denk ik ??dan is olie nog dikker! dus!7 december 2008 om 08:37 #17385981Ik zou ook zoeken naar een kleine lekkage aan de druk kant. Er schiet me nog niet echt wat te binnen, waar je moet kijken. Mocht dit alsnog gebeuren dan post ik dat alsnog.
7 december 2008 om 11:20 #17385982dacht ook al aan de turbo
omdat het een kogelgelagerde is
maar heb ik gecheckt zit een restrictror in de aansluitflens specaal voor kogelgelagerde met een gatje van meschien maar 1mm! aansluiting voor de voeding oilie aan turbo
dus is het ook niet! maar dan moest ie het dus ook hebben als ie koud wasga morgen de krukas terug uitbouwen en opmeten!
7 december 2008 om 11:49 #17385983AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mantaevo
hoioliesproeiers voor
de zuigers
zijn er door vmax(duitsland) ingezet! dus zou in principe in orde moeten zijn!geert aanzuigbuis te dun zou ie het ook moeten hebben bij koude motor
denk ik ??dan is olie nog dikker! dus!vreemd ik dacht dat je die zuigerbodum koeling sproeiers der zelf ingezet had???
gezien deze post:
nee ben nog bezig met de mal op de freesbank!
voor de oiliezuigerbodem koeling!
de mal moet onder een bepaalde hoek geboord worden,en dan verharde bussen erin zodat ik ze meermaals kan herbruiken!
zodat de olieinjectors onder de juiste hoek tegen de zuigers aansproeienhoef je niet iedere keer je blok kompleet uiteen ander te bouwen!alleen onderblok los en klaar! de mal erop schroeven
en de sproeiers boren
hou je wel op de hoogte ben er nog volop mee bezig alles op zijne tijd!maar dan moet je mischien nog eens met vmax contact opnemen
of daar mogelijk n fout zit????7 december 2008 om 12:01 #17385984Ja maar is iets met die buis, dat weet ik zeker .vraag maar aan die jonge van vmax.
Ansaugleitung oelpumpe,ik kan het nergens meer vinden
Op een duits forum ook een keer voorbij gekomen,oliepomp origineel trouwens???
7 december 2008 om 13:03 #17385985hee louwe
de zuigerbodemkoeling heb ik inderdaad laten zetten door vmax
omdat het me te lang duurde voor ik de stiften terug had voor de mal! waar ik door moest boren voor de zuigerkoeling! deze moesten gehard worden!
en ik wou toen naar de meetings motor moest klaar!
maar ja nu zit ik nog met hetzelfde probleem
zal nog wat zoeken worden!21 december 2008 om 21:08 #17385986eindelijk
jongens bedankt voor het meedenken ;)
maar heb het gevonden
maat van me heeft specaal produkt meegebracht voor de krukas te controleren op scheuren,
dacht eerst ook da kan toch niet maar ja! de krukas heeft dus een scheurtje!
bij de eerste laager ! deze was ook het ergste ingelopen na de tests nu
heb er maar gelijk ook een andere gecontroleerd voor ik deze terug liet balanceren ,weet ik zeer dat ie goed is want da balanceren is ook niet goedkoop!
eerst rood ingespoten ! laten intrekken dan afvegen!
en dan het wit erover! als het rood terug erdoor komt ! is er een scheur
en kan je het eventueel nog eens afvegen en herhalen
ja hoor
heb een andere krukas laten balanceren bij v max!
gisteren teruggehaalt
volgende week het zootje terug in mekaar bouwen! en eindelijk terug de test bank op!
21 december 2008 om 22:09 #17385987AnoniemLid sinds:
1 January 1970sjezus ja dat bedenk je toch niet:o
maar mooi dat je n oorzaak hebt gevonden:thumbup
22 december 2008 om 08:28 #17385988idd lange werken beloond.
maar wil wel wat bijleren, waar precies op die witte moet ik dat scheurtje zien? weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen…gl
22 december 2008 om 09:41 #17385989ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat !!!
26 december 2008 om 20:12 #17385990ja koen
ben ook benieuwd hoe ie gaat lopenmaandag alles terug in elkaar bouwen ! heb
een andere krukas laten balanceren nu nog terug inbouwen18 januari 2009 om 18:51 #17385991en ??????????????????
18 januari 2009 om 19:13 #17385992ja ben ook erg benieuwd
21 januari 2009 om 12:04 #17385993hoi
heb er even druk ingezeten
manta is klaar hij loopt eindelijk!
oliedruk is prima nu 5kg op 1000t/min als ie warm is
als ie koud is zelfs 6 tot 6.5 kg bij 1000/min!
nu nog even afspreken voor op de test bank te zetten,
hoop binnen dit en 2 weken!
ben in tussentijd ook bezig met eps in te bouwen !:thumbup
electric power steering
stuurde een beetje zwaar met het korte stuurhuis daarmee!
:D21 januari 2009 om 12:40 #17385994zalig de aanhouder wint
22 januari 2009 om 18:57 #17385995hopelijk is nu alles ok op de testbank:wub
22 januari 2009 om 19:22 #17385996hey andy das eindelijk goed nieuws toppie kerel :thumbup:thumbup
5 maart 2009 om 09:07 #17385997ik heb er de zaterdag ingezeten
jammy:wors
ben verliefd
hahahaha
:jerrywil ook turbo
5 maart 2009 om 09:18 #17385998als ik ooit verstandiger ben (….) :P
ga ik me er ook aan wagen :agent
ooit :P
klinkt allemaal super!! :thumbup :wors
8 maart 2009 om 20:25 #17385999hier nog een foto van de eps
heb ik al aangepast voor in de manta!
heb er al mee gereden werkt prima!
en dan de fotos van de test bank
hij is begrenst nu voor het inrijden!5000 t min
nu een 1500km inrijden
en dan gaat hij terug de testbank op! voor alles tot 8000t min af te stellen
had nu al 180 kw op de achteras gemeten bij 5000 t min en nog maar 0.6 bar turbodruk!
8 maart 2009 om 21:05 #17386000geen woorden voor… :wub
9 maart 2009 om 19:11 #17386001ben er stil van geworden knap hoor
sinds kort worden de manta b 400 motorkap afgekeurd op de autokeuring pfff
of is dit enkel bij de polyester motorkappen :argue9 maart 2009 om 20:43 #17386002mooi systeem dan eps is dat zelfbouw? of komt dit uit amerikaanse versies?:wtf
9 maart 2009 om 22:46 #17386003kun es geen filmpje posten, wil dit beest wel eens horen en of zien rijden…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.