Forumindex › Forums › Modellen › Manta › project manta turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2008 om 16:06 #17385954AnoniemLid sinds:
1 January 1970blauw bestaat ook niet origineel
vermoed dat de ramen uit dit topic gecoat zijn
heb geen andere verklaringmooi is het wel
en cker byzonder:wors15 september 2008 om 19:46 #17385955origineel gepost door mantaevo
hoi kale gek!
hier de fotos!
had ik nog op mijn pc staan van de orginele wattlink opel as
hoop dat je er wat aan hebt! succes verder:wors
waarvoor is die derde stang die ik op die manta niet zie?
16 september 2008 om 10:40 #17385956ik heb hem al klaar gezien:wors:wors
beestig ding
jammer van je tegenslagen, telkens weer een hoop werk erbij, nu ma hopen dat het wel goed is
en je blok erin kan blijven16 september 2008 om 11:21 #17385957ik wil hem ook zien :(
enig nieuw beeld / videomateriaal?
30 september 2008 om 11:53 #17385958AnoniemLid sinds:
1 January 1970hoe staat het met deze auto?????
zijn er al filmpjes van:hmmz;):thumbup:thumbup
30 september 2008 om 17:29 #17385959hey
nee heb het onderblok terug los moeten halen
dus motor terug eruit
de verstevigingsplaat die met de hoofdlagers geschroeft zat! was niet goed!
bij 3000 toeren trilde de motor zo ,kon je hand niet op de inlaatcollector houdenheb deze verstevigingsplaat volledig terug opgemeten en bijgefreest
nu zal ie goed moeten zijn volgende week gaat de motor er terug in
en achter een 2 weken terug de testbank op
net op tijd gestopt op de testbank,anders was alles naar de haaien
maar goed dat we het op tijd gemerkt hebben
lagerschalen terug vervangen nu
en verstevigings plaat bijgewerkt
hoop dat ie goed is nu
hou jullie op de hoogte!
zal fotos maken op de testbank!30 september 2008 om 19:46 #17385960AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok das minder
maar t gaat dus wel goed komen
wat was t probleem met die verstevigingsplaat dan
liep er iets tegen aan of zo dan???????1 oktober 2008 om 20:01 #17385961hoi louwe
nee, de plaat had rondom waar het carter komt te weinig vrije speling
zo kreeg ik niet de volle kg op de hoofdlagers
als ie rondom aanligt al sje hem op moment aantrekt
en je telt de dichtingskit mee
deze is 0.4 dik! had hem afgesneden , en met digitale schuifmaat gemeten !
en als ik de plaat zo aantrok,zonder kit of iets op het moment
had ik maar! 0.05 speling rondom,met dikte maat gemeten
dus had niet de volle druk op de hoofdlagers !en dat was eigenlijk het probleemheb ze nu gemonteert met loctite heel fijne dichting kan je aantrekken tot op 0.01 als het moet
raakte voor de rest nergens rondom paste goed! en de plaat raakte ook de hoofdlagers goed maar de dichtings kit was te dikja als je zoiets zet meet alles goed na!
hopen dat ie nu goed is achter een 2 weken weten we meer,
ben ook de motorsteunen gelijk aan het aanpassen nu de blok ligt er toch uit
zet de fotos er deze week nog op
van de motorsteunen
en gelijk ook inlaatcollector polieren nu
heeft proefgedraait en alles is dicht !
grtz1 oktober 2008 om 20:20 #17385962AnoniemLid sinds:
1 January 1970ah ok
zal der inderdaad omdenken
als ik zover ben;):thumbupga je de motorsteunen uit staal maken???
was ik ook al van plan daar de originele alu versie nog wel eens scheuren wil;);)
3 oktober 2008 om 19:07 #17385963foto van de motorsteunen
zo zijn al gelakt!
morgen kan ik weer niets doen
dus maandagavond kan motor er terug in!4 oktober 2008 om 18:02 #17385964nog maar een x
weet iemand het nut van die derde stang in het midden van het scharnierpunt ?
want sommige watt links hebben deze nieten er wordt ook gezegd dat je met zo’n link geen stabilisatorstang meer nodig hebt is dit waar?
mij lijkt namelijk dat dit ding niets met je stabilisatorstang te maken heeft en die dus toch nodig hebt
4 oktober 2008 om 18:26 #17385965De middelste stang is gewoon een versteviging voor het draaipunt. Deze wordt afgesteund op de plek waar normaal je panhardstang zit.
Stabilisatie stang heb je volgens mij nog wel nodig, aangezien deze voor de rolbeweging is. Dus een axiale draaiing in de lengte richting van de auto.
5 oktober 2008 om 09:37 #17385966hoi
en wattlink dient inderdaad om de as in het midden onder de wagen te houden
en te kunnen regelen ,heel intressant bij verlaagde en brede velgen zodat deze banden, niet aan de rechterkant tegen wielrand gaat raken bij in veren
en heeft dus niets met de stabilisator te maken deze moet eronder blijven !
tenminste als je goede wegligging wilt behouden :D1 november 2008 om 20:08 #17385967AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mantaevo
zeg een vraagje hier op het forem voor de manta
liefhebbersooit gehoord van blauw getint glas !
heb ik per toeval op de kop kunnen tikken zit er dus ingebouwd!groen en bruin getint heb ik ook nog op stock !heb het vergeleken met het groen ,maar is dus echt blauw getint!
maar dat blauw had ik nog nooit van gehoord!
zo het schijnt is het van de manta 400????????????
en 1 jaar in de i200 gebouwd geweest
weet iemand hier meer over meschien?even terug komen op t blauwe glas
ik dacht eerlijk gezegt dat dat van jou gecoat zou zijn
omdat in europa blauw glas nooit voorkwam in n manta
wel bruin en groen getintmaaaarrr
ik was deze week bij iemand die n chevrolet……….
had staan
wat eigenlijk n b ascona is die n manta neus heeft
en onafhankelijke achteras ophanging:o:oen die had standaard blauw getint glas
dus ja t bestaat wel
neem aan dat als t in america dus in zo,n chevrolet…(b ascona) gezeten heefthet dar dus waarschijnlijk ook wel in een chevrolet?????
(b manta) geleverd is geweestis wel super zeldzaam
wees er dus maar zuinig op
je vind er niet gemakkelijk n ander raampje weer bij;);)11 november 2008 om 19:48 #17385968AnoniemLid sinds:
1 January 1970verder geen update,s meer ??????????????????
12 november 2008 om 17:53 #17385969heb hier ook 2 deuren staan lauwe die erin moeten komen met blauw getint glas komt er ook nog in moet alleen dan nog wel de set compleet hebben :P
12 november 2008 om 18:12 #17385970heb wel al vernomen dat ie er es effe mee gereden heeft
en bij gasgeven dat binnen int huis alle glazen trilden
en dat ie menes zou gaanmeer info heb ik er ook nog niet over, was zen vrouw die me dit heeft verklapt:P
1 december 2008 om 17:05 #17385971hoi manne
voorlopig geen updates!
heb ermee gereden ! maar nog altijd een oliedrukprobleem
als motor koud is perfect 4.5kg bij 1000t/min
motor warm nog net 1kg 1000t/min geef ik gas gaat ie wel onmiddelijk naar 3bar bij 3000t/minzou het iets te maken hebben met de zuigerbodemkoeling!
moet het weer opnieuw nakijken vertrouw de zaak niet:mad:
heb er wel weer goesting in nu ik eens een testritje gemaakt heb
dat bolt als de turbo inkomt! :o
niet normaal:D
laat jullie wel iets weten en filmpjes zodra ie op de test bank staat!
(hoop snel) :(2 december 2008 om 13:37 #17385972Heb je het oliepompdeksel al glad geschuurd of evt een “dikke” oliepomp gemonteerd??
2 december 2008 om 20:49 #17385973hoi
keesoliepompdeksel glad schuren!
daar zie ik niet echt het problem denk ik,of heb je wat meer uitleg ,alle hulp is welkom natuurlijk!
toch bedankt voor mee te denken!
de oliepomp is splinternieuw
en het is een versterkte!
ale een van de z20let
ben nu bezig met de aanzuigbuis denk dat daar het probleem zit
is nog even zoeken maar waar ik de oliepomp gekocht heb!
hebben ze me een flens meegegeven !nagemaakt!
die ik aan de orginele aanzuigbuis moest lassen!heb dit met tig gedaan is zeker dicht!
nu twijfel ik omdat er dus geen o ring tussen zit ,(hier zit geen uitsparing voor
dus is ie geplaatst met alleen pakkingvervanger!
en denk dat ik daar het probleem mee heb!
als ie warm is zuigt ie volgens mij daar ook vacuum(lucht aan)minim natuurlijk
hoe verklaar je anders dat de oliedruk omhoog gaat bij gasgeven
en als ie koud is de druk goed is!
denk dat ik daar ergens moet gaan zoeken
lagers zijn versterkte glyco’s
en pas vervangen ,omdat het fout liep op de testbank
dus motor maar weer loshalen maar eerst het probleem zoeken nu
hij hangt in de katrol en vooras eronder uit kan ik goed eraan onderkant
zodat ik hem kan starten en warm draaien als de aanzuigbuis verandert is
zodat ik zie dat de druk blijft
als het dat niet is moet alles er terug uit! en moet ik weer alles opmeten
hoop dat het de aanzuigbuis is
morgen andere flens eraan met uitsparing o ring(hoe het hoort en orgineel is
en dan proberen!
grtz5 december 2008 om 18:06 #17385974is het dus ook niet:( de aanzuigbuis )
maar weer de motor heel uit mekaarverdomme toch:hmmz
iemand suggesties??????
5 december 2008 om 18:41 #17385975ow f*ck man
alweer losgooien?dat je der nog moed in hebt
is toch om zot van te wordenhoop dat je hier nog wat goeie tips krijgt
zoda je eindelijk je testbank op kunt5 december 2008 om 20:30 #17385976welke olie heb je er in?
6 december 2008 om 10:29 #17385977ja is ook om zot van te worden
maar ja zo heb ik er niet veel aan
e kurter zit nu 10w40 op
voor in te rijden
wil achteraf 10w60 erop doen als ie ingereden is achter een 1500kmmaar ja eerst het probleem nog zoeken
heb oliepomp al los gehad
ligt het dus niet aan had niet anders verwacht is een nieuwe
maandag verder zoeken en los gooien
:hmmz6 december 2008 om 11:00 #17385978Is die aanzuigbuis niet te dun?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.