project manta turbo

Forumindex Forums Modellen Manta project manta turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17385954
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      blauw bestaat ook niet origineel

      vermoed dat de ramen uit dit topic gecoat zijn
      heb geen andere verklaring

      mooi is het wel
      en cker byzonder:wors

      #17385955
      larsjeG40
        Lid sinds:
        23 January 2008

        origineel gepost door mantaevo
        hoi kale gek!
        hier de fotos!
        had ik nog op mijn pc staan van de orginele wattlink opel as


        hoop dat je er wat aan hebt! succes verder:wors

        waarvoor is die derde stang die ik op die manta niet zie?

        #17385956
        kurtmanta
          Lid sinds:
          18 November 2005

          ik heb hem al klaar gezien:wors:wors

          beestig ding
          jammer van je tegenslagen, telkens weer een hoop werk erbij, nu ma hopen dat het wel goed is
          en je blok erin kan blijven

          #17385957
          cruez
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2006

            ik wil hem ook zien :(

            enig nieuw beeld / videomateriaal?

            #17385958
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              hoe staat het met deze auto?????

              zijn er al filmpjes van:hmmz;):thumbup:thumbup

              #17385959
              mantaevo
                Lid sinds:
                30 October 2004

                hey

                nee heb het onderblok terug los moeten halen
                dus motor terug eruit
                de verstevigingsplaat die met de hoofdlagers geschroeft zat! was niet goed!
                bij 3000 toeren trilde de motor zo ,kon je hand niet op de inlaatcollector houden

                heb deze verstevigingsplaat volledig terug opgemeten en bijgefreest
                nu zal ie goed moeten zijn volgende week gaat de motor er terug in
                en achter een 2 weken terug de testbank op
                net op tijd gestopt op de testbank,anders was alles naar de haaien
                maar goed dat we het op tijd gemerkt hebben
                lagerschalen terug vervangen nu
                en verstevigings plaat bijgewerkt
                hoop dat ie goed is nu
                hou jullie op de hoogte!
                zal fotos maken op de testbank!

                #17385960
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  ok das minder

                  maar t gaat dus wel goed komen

                  wat was t probleem met die verstevigingsplaat dan
                  liep er iets tegen aan of zo dan???????

                  #17385961
                  mantaevo
                    Lid sinds:
                    30 October 2004

                    hoi louwe

                    nee, de plaat had rondom waar het carter komt te weinig vrije speling
                    zo kreeg ik niet de volle kg op de hoofdlagers
                    als ie rondom aanligt al sje hem op moment aantrekt
                    en je telt de dichtingskit mee
                    deze is 0.4 dik! had hem afgesneden , en met digitale schuifmaat gemeten !
                    en als ik de plaat zo aantrok,zonder kit of iets op het moment
                    had ik maar! 0.05 speling rondom,met dikte maat gemeten
                    dus had niet de volle druk op de hoofdlagers !en dat was eigenlijk het probleem

                    heb ze nu gemonteert met loctite heel fijne dichting kan je aantrekken tot op 0.01 als het moet
                    raakte voor de rest nergens rondom paste goed! en de plaat raakte ook de hoofdlagers goed maar de dichtings kit was te dik

                    ja als je zoiets zet meet alles goed na!
                    hopen dat ie nu goed is achter een 2 weken weten we meer,
                    ben ook de motorsteunen gelijk aan het aanpassen nu de blok ligt er toch uit
                    zet de fotos er deze week nog op
                    van de motorsteunen
                    en gelijk ook inlaatcollector polieren nu
                    heeft proefgedraait en alles is dicht !
                    grtz

                    #17385962
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      ah ok
                      zal der inderdaad omdenken
                      als ik zover ben;):thumbup

                      ga je de motorsteunen uit staal maken???

                      was ik ook al van plan daar de originele alu versie nog wel eens scheuren wil;);)

                      #17385963
                      mantaevo
                        Lid sinds:
                        30 October 2004

                        foto van de motorsteunen

                        zo zijn al gelakt!
                        morgen kan ik weer niets doen
                        dus maandagavond kan motor er terug in!

                        #17385964
                        larsjeG40
                          Lid sinds:
                          23 January 2008

                          nog maar een x

                          weet iemand het nut van die derde stang in het midden van het scharnierpunt ?
                          want sommige watt links hebben deze niet

                          en er wordt ook gezegd dat je met zo’n link geen stabilisatorstang meer nodig hebt is dit waar?

                          mij lijkt namelijk dat dit ding niets met je stabilisatorstang te maken heeft en die dus toch nodig hebt

                          #17385965
                          Manta-aero
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            De middelste stang is gewoon een versteviging voor het draaipunt. Deze wordt afgesteund op de plek waar normaal je panhardstang zit.

                            Stabilisatie stang heb je volgens mij nog wel nodig, aangezien deze voor de rolbeweging is. Dus een axiale draaiing in de lengte richting van de auto.

                            #17385966
                            mantaevo
                              Lid sinds:
                              30 October 2004

                              hoi

                              en wattlink dient inderdaad om de as in het midden onder de wagen te houden
                              en te kunnen regelen ,heel intressant bij verlaagde en brede velgen zodat deze banden, niet aan de rechterkant tegen wielrand gaat raken bij in veren
                              en heeft dus niets met de stabilisator te maken deze moet eronder blijven !
                              tenminste als je goede wegligging wilt behouden :D

                              #17385967
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door mantaevo
                                zeg een vraagje hier op het forem voor de manta
                                liefhebbers

                                ooit gehoord van blauw getint glas !
                                heb ik per toeval op de kop kunnen tikken zit er dus ingebouwd!

                                groen en bruin getint heb ik ook nog op stock !heb het vergeleken met het groen ,maar is dus echt blauw getint!
                                maar dat blauw had ik nog nooit van gehoord!
                                zo het schijnt is het van de manta 400????????????
                                en 1 jaar in de i200 gebouwd geweest
                                weet iemand hier meer over meschien?

                                even terug komen op t blauwe glas

                                ik dacht eerlijk gezegt dat dat van jou gecoat zou zijn
                                omdat in europa blauw glas nooit voorkwam in n manta
                                wel bruin en groen getint

                                maaaarrr
                                ik was deze week bij iemand die n chevrolet……….
                                had staan
                                wat eigenlijk n b ascona is die n manta neus heeft
                                en onafhankelijke achteras ophanging:o:o

                                en die had standaard blauw getint glas
                                dus ja t bestaat wel
                                neem aan dat als t in america dus in zo,n chevrolet…(b ascona) gezeten heeft

                                het dar dus waarschijnlijk ook wel in een chevrolet?????
                                (b manta) geleverd is geweest

                                is wel super zeldzaam
                                wees er dus maar zuinig op
                                je vind er niet gemakkelijk n ander raampje weer bij;);)

                                #17385968
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  verder geen update,s meer ??????????????????

                                  #17385969
                                  Ferrie_manta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    heb hier ook 2 deuren staan lauwe die erin moeten komen met blauw getint glas komt er ook nog in moet alleen dan nog wel de set compleet hebben :P

                                    #17385970
                                    kurtmanta
                                      Lid sinds:
                                      18 November 2005

                                      heb wel al vernomen dat ie er es effe mee gereden heeft
                                      en bij gasgeven dat binnen int huis alle glazen trilden
                                      en dat ie menes zou gaan

                                      meer info heb ik er ook nog niet over, was zen vrouw die me dit heeft verklapt:P

                                      #17385971
                                      mantaevo
                                        Lid sinds:
                                        30 October 2004

                                        hoi manne

                                        voorlopig geen updates!
                                        heb ermee gereden ! maar nog altijd een oliedrukprobleem
                                        als motor koud is perfect 4.5kg bij 1000t/min
                                        motor warm nog net 1kg 1000t/min geef ik gas gaat ie wel onmiddelijk naar 3bar bij 3000t/min

                                        zou het iets te maken hebben met de zuigerbodemkoeling!
                                        moet het weer opnieuw nakijken vertrouw de zaak niet:mad:
                                        heb er wel weer goesting in nu ik eens een testritje gemaakt heb
                                        dat bolt als de turbo inkomt! :o
                                        niet normaal:D
                                        laat jullie wel iets weten en filmpjes zodra ie op de test bank staat!
                                        (hoop snel) :(

                                        #17385972
                                        Keesjr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2006

                                          Heb je het oliepompdeksel al glad geschuurd of evt een “dikke” oliepomp gemonteerd??

                                          #17385973
                                          mantaevo
                                            Lid sinds:
                                            30 October 2004

                                            hoi
                                            kees

                                            oliepompdeksel glad schuren!
                                            daar zie ik niet echt het problem denk ik,of heb je wat meer uitleg ,alle hulp is welkom natuurlijk!
                                            toch bedankt voor mee te denken!
                                            de oliepomp is splinternieuw
                                            en het is een versterkte!
                                            ale een van de z20let
                                            ben nu bezig met de aanzuigbuis denk dat daar het probleem zit
                                            is nog even zoeken maar waar ik de oliepomp gekocht heb!
                                            hebben ze me een flens meegegeven !nagemaakt!
                                            die ik aan de orginele aanzuigbuis moest lassen!heb dit met tig gedaan is zeker dicht!
                                            nu twijfel ik omdat er dus geen o ring tussen zit ,(hier zit geen uitsparing voor
                                            dus is ie geplaatst met alleen pakkingvervanger!
                                            en denk dat ik daar het probleem mee heb!
                                            als ie warm is zuigt ie volgens mij daar ook vacuum(lucht aan)minim natuurlijk
                                            hoe verklaar je anders dat de oliedruk omhoog gaat bij gasgeven
                                            en als ie koud is de druk goed is!
                                            denk dat ik daar ergens moet gaan zoeken
                                            lagers zijn versterkte glyco’s
                                            en pas vervangen ,omdat het fout liep op de testbank
                                            dus motor maar weer loshalen maar eerst het probleem zoeken nu
                                            hij hangt in de katrol en vooras eronder uit kan ik goed eraan onderkant
                                            zodat ik hem kan starten en warm draaien als de aanzuigbuis verandert is
                                            zodat ik zie dat de druk blijft
                                            als het dat niet is moet alles er terug uit! en moet ik weer alles opmeten
                                            hoop dat het de aanzuigbuis is
                                            morgen andere flens eraan met uitsparing o ring(hoe het hoort en orgineel is
                                            en dan proberen!
                                            grtz

                                            #17385974
                                            mantaevo
                                              Lid sinds:
                                              30 October 2004

                                              is het dus ook niet:( de aanzuigbuis )
                                              maar weer de motor heel uit mekaar

                                              verdomme toch:hmmz

                                              iemand suggesties??????

                                              #17385975
                                              kurtmanta
                                                Lid sinds:
                                                18 November 2005

                                                ow f*ck man
                                                alweer losgooien?

                                                dat je der nog moed in hebt
                                                is toch om zot van te worden

                                                hoop dat je hier nog wat goeie tips krijgt
                                                zoda je eindelijk je testbank op kunt

                                                #17385976
                                                m400
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2004

                                                  welke olie heb je er in?

                                                  #17385977
                                                  mantaevo
                                                    Lid sinds:
                                                    30 October 2004

                                                    ja is ook om zot van te worden
                                                    maar ja zo heb ik er niet veel aan
                                                    e kurt

                                                    er zit nu 10w40 op
                                                    voor in te rijden
                                                    wil achteraf 10w60 erop doen als ie ingereden is achter een 1500km

                                                    maar ja eerst het probleem nog zoeken
                                                    heb oliepomp al los gehad
                                                    ligt het dus niet aan had niet anders verwacht is een nieuwe
                                                    maandag verder zoeken en los gooien
                                                    :hmmz

                                                    #17385978
                                                    geert666
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 December 2004

                                                      Is die aanzuigbuis niet te dun?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 232)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.