Forumindex › Forums › Modellen › Manta › project manta turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2008 om 18:12 #17385929
wat is eigenlijk het nut van die dubbele panhardstang?
en krijg je met die gigantische interkoeler niet een enorm turbogat?
13 juni 2008 om 18:18 #17385930ja, ziet er goed uit , ik kan nie wachten om hem live te zien :thumbup
13 juni 2008 om 18:21 #17385931AnoniemLid sinds:
1 January 1970door die dubbele panhard stang
blijft de achter as altijd recht onder de autobij n standaard panhard stang
zal bij inveren of verlagen de as iets opzij gedrukt wordenvandaar ook dat er verstelbare panhardstangen bestaan
dan kun je je auto na verlaging zeg maar toch weer precies recht boven de achteras zetten;)of je door die intercooler n groter turbo gat krijgt?????
lijkt mij niet
maar 100% cker weten doe ik dat niet13 juni 2008 om 18:24 #17385932ja bijzonder mooi allemaal.
louwe:is er al iets bekend over die man in belgie die windsplitters zou maken,maar nog even over het materiaal zat te tobbe?
13 juni 2008 om 18:35 #17385933AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb der nog geen nieuws over gehoord
weet wel dat er 3 verschillende personen mee bezig zijn
maar zo ver ik weet is er nog geen bevredigend resultaat
:thumbdownen ook ik heb nog steeds niet de juiste splitters kunnen bemachtigen:(:(
13 juni 2008 om 18:53 #17385934hee koen hoop otu meeting 28juni!
maar ga niets forceren! alles moet goed zijn !anders wordt het de vivaro!hihiinderdaad louwe! deze panhard houd de as dus mooi in het midden door het scharnierend punt! in plaats de vaste panhardstang! kon het niet beter uitleggen:thumbup
intercooler is goed!
turbo moet meschien nog aangepast worden! deze is redelijk groot!
dus proberen en afwachten op hoeveel ie opslaat! want te laat is ook niets!13 juni 2008 om 20:46 #17385935Mijn reactie wat de achteras betreft,
Eigenlijk heb ik een tijdje (veel te lang) met het zelfde principe gereden, maar dan zonder die binnenste zelfgemaakt reactiestangen. Die lijken mij een beetje overbodig.
Ook de stabilisatorstang is overbodig want de as is op deze manier al behoorlijk star / afhankelijk.
Wel leuk voor het driftwerk.Nadat ik mijn 2e M3 heb gebouwd met 4link, heb de ander ook maar gelijk van 4link voorzien. Verschil is goed merkbaar. Had ik veel eerder moeten doen.
13 juni 2008 om 21:10 #17385936tja jo
een beetje driften hou ik wel van!
nu ik zeg je moet de voordelen met de nadelen nemen!
wou mijn achterzetel en bodemplaat liefst orgineel laten! daarmee! heb ik ze zo omgebouwd!
ook eventueel voor keuring later nog!
orgineel achteras en motor ,alles past er terug zo in!
alleen alles is doorgelast en versterkt natuurlijk!
en met 400 450pk moet je toch een beetje grip hebben
dus het is allemaal nog proberen! wat dat gaat geven !
als je helemaal niet van de plaats komt! is ook niets!
we zien wel anders weten we wat we volgende winter weer kunnen veranderen!
zo blijven we bezig! :P;)dus jij denkt dat je de stabilisatorstang weg mag laten!
dit wist ik niet zeker! kan niet alles weten!
daarmee heb ik ze er terug opgeschroeft! :thumbup18 juni 2008 om 09:09 #17385937Hey Andy,
Super knap werk!! Ik ben zelf ook bezig met een manta turbo project (rond de 320pk), maar het gaat iets trager vooruit dan bij jou.Paar (vele) vraagjes:
Waar heb je de adapter plaat voor de 265 op het 1.8s huis gevonden? Of zelf gemaakt, en zoja, verkoop je niet zo eentje?
Ik zou de carosserie voor de achteras bij mij ook liefst origineel houden. Ikzelf heb een Jaguar-as, maar er zouden dus ook schotels op gelast moeten worden of eventueel rekord D armen eronder. Ik was van plan om dan korte armen te gebruiken voor de bovenste. Maar ik zie dat de hulp stangen bij jou praktisch gelijk lopen met de hoofdstangen. Ik dacht dat bij een 4link de hulpstangen altijd boven de hoofdstangen moesten lopen, denk je dat jouw setup stabiel genoeg is?
Wat heb je als waterkoeler gebruikt? en welke intercooler?
Heb jij ook de voorste motorsteun moeten aanpassen?
Is een hydrolische koppeling aangewezen bij zoveel pks of denk je dat mechanisch ook wel zal gaan?
Groeten,
KrisPS: We hebben elkaar gesproken op de manta meeting in de ardennen….Je mag ook mailen.
18 juni 2008 om 15:16 #17385938hoi kris!
tuurlijk ken ik je nog!de adapterplaat kan ik je nog bezorgen moet er nog leveren dus!
175 euro met de laser uitgesneden! als er nog zijn!u2u even!ja heb dus mijn systeem van de achteras zo gemaakt dat ik er altijd nog een orginele as onder kan zetten!
is dus geen 4link e kris!
dan heb je 4 trekstangen!
dat ging niet aan de bovenkant! omdat ik dan in de bodem moest!
en dan geen achterbank kon zetten! heb ik het zo opgelost!
stabiel is het zeker genoeg en sterk ook ,moet alleen afwachten wat de wegligging gaat doen(grip):hmmz
maar als je nog even wacht met je ombouw! dan laat ik het weten!
als het niet goed moest zijn wordt het volgend jaar in de winter een 4link systeem!
waterkoeler is van een nissan skyline! setup uit usa
intercooler ook usa! 77x30x8 ging net tussen het chasis van voor!!:)
motorsteunen heb ik niet aangepast! wel versterkte !meer gestabiliseert,met andere woorden hardere
alleen de motor iets rechter gelegd,
met uitvulring!
voor meer plaats te hebben met de turbo langs rempomp
heb inderdaad hydraulische koppeling! omdat ik versterkte druk groep heb en sinterplaat koppeling!fotos staan er ook al op van de ombouw naar hydraulische koppeling!als je nog vragen hebt! help jullie graag!
groetjes andy18 juni 2008 om 15:38 #17385939Ik heb hiernet nog eens de onderkant van de manta zitten bestuderen en k denk dat het mogelijk moet zijn om 4-link te maken zonder aan de carosserie te raken. Systeem zoals bij de 400 met korte hulpstangen.
Die adapterplaat zou ik graag willen ja. Voor mij mag je er eentje bestellen!!
9 juli 2008 om 17:03 #17385940hey hier nog wat fotos!
hij is zogoed als klaar!
alleen de ontsteking moet nog wat aan gesleuteld worden!(heeft momenteel geen vonk!
:(
:hmmz komt wel :wors:worshttp://s248.photobucket.com/albums/gg197/mantaevo/?action=view¤t=M4110020.jpg
motor klaar voor erin te leggen
als ie vonk heeft volgen de pics van de testbank!
9 juli 2008 om 17:06 #17385941ziet er al vree proper uit :) hopelijk geraak je er tegen hageland :)
Greets,
Alex9 juli 2008 om 17:18 #17385942wil er toch ook mee naar sevenum!
23 en 24 augustus!
dus ik hoop ook zeker dat alles een beetje meevalt als
de motor draait! ;)anders wordt ik stilaan gek hier!
zomer om en nog geen meter gereden!
sleutelen is ook wel mooi maar dat doe je normaal in de winter! ((inlaat gaat er ook nog terug af voor te polieren ! in de winter! ))
grtze9 juli 2008 om 17:20 #17385943hele mooie manta moeten we een keer int echt zien,kzie je schokbrekerkommen,(kom even niet op de naam,maar slim verstevigd zo,moet bij mij ook nog gebeuren
9 juli 2008 om 17:26 #17385944hey
jazeker alles is doorgelast!
met zo een motor ook wel nodig!
maar heb ze specaal vanboven opgelast! onderin gaat natuurlijk ook!
omdat er nog een versteviging van rechts naar links! komt,over de motor heen! de gaten zijn geboort!
als de motor goed loopt komt deze steun versteviging ertussen geschroeft! in edelstaal! gepoliert! natuurlijk!9 juli 2008 om 17:40 #17385945je precies,en goede manier om het te verstevigen,mijne gaat over enkele weken volledig uit elkaar, wordt ook een jaren plannen waarschijnlijk maar ja is ff niet anders
9 juli 2008 om 17:55 #17385946waaaaawwww
echt e vet dink e
hoop da het nu inorde is na je ontsteking
dan je kunt gaan toeren met hemda je get terug hebt van al die uren sleutelen
22 juli 2008 om 18:36 #17385947zeeeer goei,maaaaar wa kost dat allemaal wa nie.Schat dat je nie beneden de 15 mille blijft…..:hmmz
Maar even goed een super project…..:thumbup22 juli 2008 om 19:09 #17385948AnoniemLid sinds:
1 January 1970he zeilmakerij ook weer terug
hoe ist met jou project????24 juli 2008 om 10:12 #17385949origineel gepost door zeilmakerij
zeeeer goei,maaaaar wa kost dat allemaal wa nie.Schat dat je nie beneden de 15 mille blijft…..:hmmzMoest dat dan?
Of had jij liever een nieuwe astra / meriva / safira gehad??24 juli 2008 om 11:50 #17385950hoe kom ik aan zo’n dubbele panhardstang??
24 juli 2008 om 18:08 #17385951heel mooi project! en geen half werk! ga zo door! wordt alleen een beetje gek van de uitroeptekens!!!!!!!:D
24 juli 2008 om 21:38 #17385952is zeker mooi ding
om ff terug te komen op dat blauw getint glas ik ahd een witte gsi gekocht die is nadehand naar kurt gegaan en die had ook blauw getint glas had het ook nog nooit eerder gezien maar het is er wel denk gewoon dat het een optie was om groen bruin of blauw getint glas te nemen vraag maar aan kurt die heeft als goed is de ramen nog liggen en die waren blauw getint…
groetjes Ferrie
25 juli 2008 om 15:24 #17385953hei ferrie
die waren niet blauw
was gewoon bruin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.