Forumindex › Forums › Modellen › Manta › project manta turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2008 om 22:11 #17385879AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok dan:thumbup:thumbup
ga je der n 4 link systeem van maken??
is er voor zo,n as dan wel gemakelijk n sper te vinden???
heb onder mijn ascona project n commodore as geplaatst
en ook uiteindelijk wel n sper gevonden:thumbup
maar viel nog niet mee:oen echt goedkoop was die ook niet
maar ach dat ben ik al bijna weer vergeten:P:P26 februari 2008 om 23:02 #17385880quote]origineel gepost door louwe 16 klepper
ok dan:thumbup:thumbupga je der n 4 link systeem van maken??….[/quote]
Dacht van niet zo te zienorigineel gepost door mantaevo
achteras omgebouwd voor onder de manta volgen van de week nog fotos over de sper inbouw
steekassen ombouwen naar 4×100
26 februari 2008 om 23:06 #17385881AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee leek me ook niet
maar je weet t nooit;):P
te meer omdat er geen staartstuk aan deze as zit;)
27 februari 2008 om 14:46 #17385882Nou, ik ben ergens wel nieuwsgierig of de constructie zo wel kan, of dat er nog een deel bij zit wat nog niet op de foto te zien is.
Ik denk als dit het is, je best een grote kans hebt dat hij een 4-link systeem na gaat doen, alleen niet op een handige manier.
Aangezien verder alle aanpassingen er wel goed uit zien, ben ik dus benieuwd hoe dit afloopt.
27 februari 2008 om 19:51 #17385883origineel gepost door mantaevo
hi krisja ik ken je wel! heb je wel eens gesproken op de manta meeting in ardennen ,duitsland
ik heb ook de brede zander gehad met 24v motor bmw daschbord! enz.. hoe hier al vermeld is vorige bladzijde!grtz!
ik ben een andere kris ;-); ben nooit echt op treffens aanwezig. Vanwaar ben je ergens in België. Heb ook gelezen dat een truetrac van een dana 30 ook moet passen (http://www.turbobricks.com); maar of ze sterk zijn…
groeten,
Kris27 februari 2008 om 20:03 #17385884Hey Andy, ziet er goed uit,:thumbup( ben toen je met die gele bezig was nog eens langs geweest voor 2x 400 uitbouw set), daar was je toen ook super mee bezig:thumbup.
Dit zal ook wel weer super worden.27 februari 2008 om 20:51 #17385885is dit toevallig de turbo van andy ??
daar heb ik mijn 24v remmen gehaald voor mijn manta b coupe :thumbup
toen was hij nog helemaal kaal , schiet op zo te zien :thumbup
ziet er wel dik uit iig :wub
28 februari 2008 om 11:45 #17385886ja is idd van andy
mooi ding28 februari 2008 om 15:52 #17385887hoi de mannen wat een vragen!
gisteren even niet de tijd gehad!
heb mijn deurpanelen terug af kunnen nemen! de centralevergrendeling pompjes zaten fout!
ale ze moesten omgedraait worden voor een externe bediening op stroom deze werkte namelijk maar op 1 manier en kabeltjes wisselen helpte niet!
dus pompjes moeten omdraaien dat heb je als er geen schema bijzit!
maar goed in orde nuhoi louwe
laten we maar zeggen een soort 4 link
onderkant komen de trekstangen die houders zie je een klein beetje op de foto!wou de bodem orgineel laten onderkant en daarmee heb ik het zo gemaakt met de trekstangen aan de onderkant!
zal nog wat fotos maken en zeker als de as eronder hangt kunnen jullie nog eens geilen
en natuurlijk wat iedeen opdoen hihi
de sper is competetie in zweden gehaalt 75% selmer holm 1750euro losse sper dan de lagers enz nog dan weet je het wel!!hey kris de dana 30 kan ik je niet mee verder helpen weet niet of deze sterk zijn
de 10.31 die ik eronder heb houd 600pk en met specale steekassen zelfs
900pk dus is zat genoeg!hey arjan is het niet! jou ken ik ook nog!
en heb je al een 400 klaar! grtzhey eddy bedankt!
ben inderdaad andy !!
vlot jou werk ook een beetje met de cabrio staat die hier ook ergens op het forum
zal straks eens even zoekengroetjes
28 februari 2008 om 18:35 #17385888Hallo Andy,
ziet er geweldig goed uit !!!!
zal hij klaar zijn tegen de meetings ?28 februari 2008 om 18:42 #17385889hoi koen
hoopt het he! dat ie klaar is
probeer voor begin mei!
maar ja als het niet is dan is het niet!
ga me niet jagen kan ook met de vivaro in nood! (van werk)
doe het liever in een keer tegoei! je kent me he
grtz28 februari 2008 om 21:51 #17385890dag andy
ik heb ook een 1031as, maar een truetrac voor een dana 3O zou ook passen in een 1031 as volgens de yankees
28 februari 2008 om 22:32 #17385891AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mantaevo
hoi de mannen wat een vragen!gisteren even niet de tijd gehad!
heb mijn deurpanelen terug af kunnen nemen! de centralevergrendeling pompjes zaten fout!
ale ze moesten omgedraait worden voor een externe bediening op stroom deze werkte namelijk maar op 1 manier en kabeltjes wisselen helpte niet!
dus pompjes moeten omdraaien dat heb je als er geen schema bijzit!
maar goed in orde nuok dus toch iets van n 4 link systeem:thumbup
ben inderdaad wel benieuwd naar de foto,sideen op doen ?tjah mischien voor n volgend project
maar m,n huidige “auto”project
zit de achteras ophanging al onder en die ga ik niet meer wijzigen:P;)dus de sper voor zo,n volvo as is ook niet goedkoop:o
daar voor hoef je dus geen volvo as te nemen;)verder top project:wors
blijf t cker volgen:thumbuphoi louwe
laten we maar zeggen een soort 4 link
onderkant komen de trekstangen die houders zie je een klein beetje op de foto!wou de bodem orgineel laten onderkant en daarmee heb ik het zo gemaakt met de trekstangen aan de onderkant!
zal nog wat fotos maken en zeker als de as eronder hangt kunnen jullie nog eens geilen
en natuurlijk wat iedeen opdoen hihi
de sper is competetie in zweden gehaalt 75% selmer holm 1750euro losse sper dan de lagers enz nog dan weet je het wel!!hey kris de dana 30 kan ik je niet mee verder helpen weet niet of deze sterk zijn
de 10.31 die ik eronder heb houd 600pk en met specale steekassen zelfs
900pk dus is zat genoeg!hey arjan is het niet! jou ken ik ook nog!
en heb je al een 400 klaar! grtzhey eddy bedankt!
ben inderdaad andy !!
vlot jou werk ook een beetje met de cabrio staat die hier ook ergens op het forum
zal straks eens even zoekengroetjes
2 maart 2008 om 18:56 #17385892goei bezig heur
9 maart 2008 om 10:46 #17385893waar blijven de :kewlpics
9 maart 2008 om 10:58 #17385894Ja, ben ik ook wel benieuwd naar.
Heb ook nog even een vraagje over de koppeling. Gaat deze niet erg zwaar?
11 maart 2008 om 10:11 #17385895heb weer even stilgelegen ander werk!
nu weer volle bak eraan!
ondertussen heb ik wel de achterkant gemonteert!
zie foto!
meer heb ik inmiddels niet meer kunne doen helaas
jo
de koppelingspedaal gaat nu heel soepel, het is nog afwachten als de bak ertegen staat en olie erop zit,, ontlucht is! maar heb er een goede kijk op!hou jullie op de hoogte
deze week wordt de achteras! sper ingebouwd,
en de porsche remklauwen gereviseert!heb het matriaal binnen11 maart 2008 om 10:17 #17385896hei, hangt nogal stof op:D
ziet er wel goed uit e man
echt netjesdees week kun je dus weer aardig knutselen
staat de blok ook al terug ineen11 maart 2008 om 10:56 #17385897hoi kurt
nee ben nog bezig met de mal op de freesbank!
voor de oiliezuigerbodem koeling!
de mal moet onder een bepaalde hoek geboord worden,en dan verharde bussen erin zodat ik ze meermaals kan herbruiken!
zodat de olieinjectors onder de juiste hoek tegen de zuigers aansproeienhoef je niet iedere keer je blok kompleet uiteen ander te bouwen!alleen onderblok los en klaar! de mal erop schroeven
en de sproeiers boren :thumbup
hou je wel op de hoogte ben er nog volop mee bezig alles op zijne tijd!11 maart 2008 om 11:35 #17385898ziet er idd toppie uit alles petje af hoop hem op meeting in t echie te zien
11 maart 2008 om 14:24 #17385899eila,
int echt ziet het er nog veel beter uit:thumbup
net even daar geweestseg je interieur ziet er ook menes vet uit he
is echt mooi geworden, maar had niet anders verwacht:agent
nog succes met je sper inbouw12 maart 2008 om 18:09 #17385900hey kurt
bedankt he
:P! lagers op de sper geperst!
nu is de sperblok toch niet dikker van want,voor het kroontandwiel ertegen te schroeven!:swear
! dus moet ik specaal boutjes bestellen 12.9 fijne draad welliswaar in zweden alweer!
omdat de orginele boutjes te kort zijn ,en omdat het een specale sperblok is!is deze dikker als de orginele volvo sperblokken!schit he! +moesten zowiezo nieuwe boutjes in! maar de volvo boutjes zijn dus te kort!
weer een 10 dagen achteruit! voor de as eronder kan!:mad::cry
maar ja fotos volgen
straks nog even de schakelwegverkorting bouwen en de steekassen verder afmaken! zodat ie 4x 100is!
grtz12 maart 2008 om 22:36 #17385901zow..
respect hoor :worshoop dat ik ook nog ooit ergens zoveel ervaring op mag doen..
hoop hem (net als de rest) nog eens te mogen spotten bij een meeting!succes ermee verder!
21 maart 2008 om 20:38 #17385902inlaat collector is afgelast en gevlakt!dus klaar voor tegen blokje te schroeven
steekassen afgedraait en omgebouwd 4x 100
sper de nieuwe lagers al opgepitst
nu nog wachten op die bouten voor het tandwiel vast te zetten!zijn besteld!:hmmz
orgineel diffrentieel is al verwijdert uit de as!
zodra bouten binnen zijn kan alles in mekaar! en afgesteld worden!:cool:
hou julie op de hoogte!grttzz21 maart 2008 om 21:34 #17385903hoe heb je die achterbumper tegen de wagen gemnteerd precies?
Ik zie er wat tussen zitten namelijk, en ik had dat niet en door trillen wat kleine lakschade gekregen na verloop van tijd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.