Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Project: Manta B1 ’77 met foto’s (update 09-04-2012)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2011 om 11:10 #17769833
Weet iemand hier trouwens of het verplicht is bij een auto van mijn bouwjaar dat er gordels achterin moeten zitten? Die grapjas waar ik hem van gekocht heb heeft ze namelijk afgesneden :fy1 Dan nog iets: zijn er nog hemels te koop voor de B1? De mijne is bij het demonteren gescheurd..
9 december 2011 om 11:24 #17769834Nee gordels zijn niet verplicht achterin. Maar, als ze er nog zitten moeten ze om en ook goed werken, dus dan moeten ze eruit.
In mijn Manta heb ik er geen achterin zitten en dat is geen probleem.9 december 2011 om 12:48 #17769835Gordels er idd uit halen als ze er niet in zitten is het goed zijn ze afgesneden zou afkeur zijn
Hemels kun je bestelldn bij jan menderink
9 december 2011 om 13:52 #17769836Uhm, wie is jan menderink?
9 december 2011 om 18:06 #17769837Handelaar u2u pm me voor gegevens ;)
Gordels waren achterin pas verplicht 1989 ;)12 december 2011 om 11:59 #17769838Heb de gordels eruit gehaald vant weekend, Ik heb eigelijk alles al eruit gehaald behalve dashboard, motor/bak en voor- en achteras, haha ;) @icequeen: gegevens J. menderink heb ik reeds van eddepet gehad. Evengoed bedankt! Dan nog iets, ik ga van de week ruitsponningen e.d. ontroesten en wil dan beginnen met schuren. Welke korrel het best te gebruiken??
12 december 2011 om 16:37 #17769839korrel 240 gebruik ik altijd, en dan met zo’n ronddraai schuurmachine :thumbup
12 december 2011 om 18:17 #17769840Tis me toch gelukt om foto’s te plaatsen :D
het dak dat ik onder het vinyl aantrof
ruitsponning voorkant
ruitsponning achterkant incl. speakergaten :(
bodem binnen interieur
zonder voorscherm
accubak
kofferruimte
Dash
12 december 2011 om 19:19 #17769841Ach die sponningen zijn echt nog goed te repareren! Mijne waren vele malen slechter. Andere hoedenplank erin lassen meteen :P
13 december 2011 om 07:16 #17769842Ik kan er natuurlijk niks over zeggen maar de foto’s die ik zie lijkt mij de wagen vrij hard :thumb
13 december 2011 om 09:58 #17769843Ja klopt! Ben tot nogtoe geen heel slechte plekken tegen gekomen :thumb Hopen dat dat zo blijft
13 december 2011 om 16:38 #17769844idd, zie ook geen verontrustende dingen aan de foto`s. succes ermee !
13 december 2011 om 22:09 #17769845Het valt mij ook mee.
Als je maar zorgt dat ECHT AL HET ROEST weg is voordat je begint met afwerken.
Het kleinste pukkeltje roest kan binnen korte tijd weer zorgen voor ellende in je lakwerk.
Het meest verontrustende wat ik zie, is een GSI tellerbak in een Manta B1 :D
13 december 2011 om 22:38 #17769846dat laatste zag ik ook zitten… maar in een B1 komt het vaker voor hoor Postbusmanta.
gt/e heeft het toch ook…?dat witte hok hier, ( iwan) heeft nog zo`n ouderwets standaard klokkenset. mocht de 2200 erinkomen, dan ga ik ook voor een gsi bak, anders blijft het ouwe ding mooi zitten.
het heeft wel wat, en wordt vanzelf schaars haha14 december 2011 om 07:57 #17769847Misschien willen sommige mensen gewoon graag weten hoe zuinig ze rijden met zo’n ECON meter!
14 december 2011 om 08:38 #17769848ja die ECON meter is wel geinig! Toen ik hem op ging halen dacht ik al dat het geen orginele klokkenbak zou zijn. Te ”hip” voor die tijd.. Temp. meter werkt trouwens (nog) niet. Wat betreft die roest wil ik eigenlijk met een komborstel beginnen, is dat wat?? Daarna van dat anti-corossiespul erop.. Of weet iemand iets beters? Hoor het natuurlijk graag :D
14 december 2011 om 10:06 #17769849idd valt ja niet tegen zo
gaat weer helemaal goed komen met deze manta
:thumbup :thumbup :thumbup14 december 2011 om 14:49 #17769850Dit vind ik de beste borstel om roest te verwijderen (het geeft een zandstraal-effect):
Daar zit zo’n element in:
Deze moet je regelmatig slijpen op een slijpsteen (door hem andersom te laten draaien).
Deze op een slijptol doet het ook wel goed:
Ga geen gewone slappe borstels gebruiken, want dan veeg je het oppervlak alleen maar mee dicht (en de werkelijke roest blijft eronder zitten).
14 december 2011 om 15:13 #17769851inderdaad, die laatste gebruik ik ook altijd.
zo’n rotding op de boormachine werkt voor geen meter.
voor hele kleine hoekjes etc heb ik een klein freesje voor in de boormachine.14 december 2011 om 18:41 #17769852@postbusmanta wrote:
Het meest verontrustende wat ik zie, is een GSI tellerbak in een Manta B1 :D
Je bent wel erg snel verontrust! :jerry
14 december 2011 om 20:48 #17769853Die op de laatste foto heb ik liggen, ga binnenkort (als er weer tijd is) beginnen :D
21 december 2011 om 08:09 #17769854Heb weer eens wat tijd gevonden voor m’n project en moest alleen het linkerportier nog verwijderen. Nu zou ik graag willen weten of er een makkelijke manier is om deze te verwijderen. Met die aan de andere kant heb ik me toch een partij lopen kloten :swear Het vervelende is dat als ik die pennen uit de scharnieren wil tikken ik met de bolling van de deur zit en ze er dus niet goed uitkrijg:???: Dus is er een andere manier wellicht??
21 december 2011 om 08:12 #17769855Mocht je die stoelen wegdoen dan hoor ik het wel. Succes er in ieder geval mee!
21 december 2011 om 20:07 #17769856@Paul GSi 16V wrote:
Heb weer eens wat tijd gevonden voor m’n project en moest alleen het linkerportier nog verwijderen. Nu zou ik graag willen weten of er een makkelijke manier is om deze te verwijderen. Met die aan de andere kant heb ik me toch een partij lopen kloten :swear Het vervelende is dat als ik die pennen uit de scharnieren wil tikken ik met de bolling van de deur zit en ze er dus niet goed uitkrijg:???: Dus is er een andere manier wellicht??
Ten eerste moet je het juiste gereedschap gebruiken:
Ten tweede moet je de pennen wel de juiste richting op slaan. (de bovenste scharnierpen moet je naar onderen verwijderen…….en de onderste scharnierpen moet je naar boven verwijderen.
Eerst de deurvanger losmaken!!
De pennen kun je makkelijker verwijderen als de spatschermen zijn gedemonteerd, met gesloten deur.
ENNNNNNNN…………………Gebruik een ECHTE hamer (een moker) en een paar dikke handschoenen……
21 december 2011 om 21:41 #17769857Proficiat, duidelijke foto’s !
Goede tip voor “How To “ -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.