Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Project D Kadett berlina (vanaf pagina 10)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2014 om 11:18 #18156078
ik heb de nieuwe naam voor de kadett ook gevonden :)
ik ga eens overwegen wat raadzaam is..
door gaan met de kadett..
of onderdelen verkopen en kas naar oud ijzer en het geld voor de astra gebruiken.7 februari 2014 om 11:22 #18156080Waarom kijk je niet voor een andere d kadett, als deze zo slecht is, staan er zat te koop voor niet al te gekke prijzen
7 februari 2014 om 11:35 #18156081idd ik zou hier geen geld in steken voor niet al te veel heb je al een leuke betere 3 deurs oid
7 februari 2014 om 12:01 #18156082ja, dan koop ik een andere, en dan zul je zien dat die onderhuids net zo is als deze :P
ik weet niet.. beetje een principe kwestie dat ik deze graag wil houden.
jaren lang gezegd dat ik er 1 wou hebben.. uit eindelijk heb ik er 1 komt die kut regering eerst eens roet in het eten gooien, vervolgens zit er meer werk aan dan verwacht.
en nog wel meer kleine dingetjes..tis wel zo, als ik hem klaar heb weet ik wel dat ik een auto heb die een x aantal jaar mee kan.
ik wil hem zelf graag zo snel mogelijk weer op de weg hebben, maar eigenlijk is er geen haast, ding vreet geen brood.
zal van de week de voorschermen er eens af halen en zien hoe hij daar is.7 februari 2014 om 12:31 #18156083zondag eens kijken bij een 3 deurs kadett.. helaas op gas maar ja, ook dat kan er af.
kijken kan altijd, dan maar zien als het ook wat worden gaat
vind het best leuk om met een auto bezig te wezen, maar ben bang dat het steeds meer gaat worden.7 februari 2014 om 12:54 #18156084Of je geeft bij de aanschaf iets meer uit, dan bespaar je dat uiteindelijk weer op (achterstallig) onderhoud en restauratie.
7 februari 2014 om 13:08 #18156047moet je wel “iets meer” hebben ;)
7 februari 2014 om 13:43 #18156085AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik begrijp Uw dilemma wel, je zit met twijfels of al dan niet doorgaan met dit “D’tje”….Maar indien je zover staat al intussen- je weet ondertussen wat er vervangen aka gelast moet worden etc.- dan zou ik (puur persoonlijke mening natuurlijk) doorgaan met deze auto. Stel U koopt een “op zich” beter ogende Kadett, wellicht ook nog niet zo goedkoop meer….wat als hij/zij dan bv in nog slechtere staat onderhuids verkeerd? Goedkoop kan verdomd duurkoop worden, dat ondervond ik jaren geleden, bij de restauratie van een oude Chevrolet Bel air coupe. Ik kocht er toen ééntje – in redelijke staat noemt men dat zo mooi…tot ik er aan begon( meer gaatjes dan kaas…),dus dacht ik…weg ermee en via een Amerikaanse kennis tikte ik een veel beter exemplaar op de kop….ja ja, prachtig en al grotendeels gerestaureerd! Tot…….de container thuis afgeleverd werd….. :cry . Hopeloos naar de Fillestijen bleek dat (rot)ding. Ben er in totaal 7 jaar aan bezig geweest om het terug deftig te maken. Meermaals met de handen in het haar gezeten van ellende.
Moraal van het verhaal:
Bezin eer je begint….wat je hebt weet je…wat je koopt inplaats van….ra ra.7 februari 2014 om 13:46 #18156086ja en daar ben ik het dus ook mee eens.. ik weet nu wat ik heb.
maar daardoor weet ik ook waar ik op wil letten bij de andere kadett als ik ga kijken.
kijken is natuurlijk niet kopen ;)
zoals ik eerder aangaf, om princiepe redenenen hou ik deze ook het liefst.
die andere zal sowieso werk aan zitten, zit als het goed is geen apk meer op en ook zit er nog gas op wat er af moet.7 februari 2014 om 17:07 #18156087Als je echt een mooie wilt hebben dan zal je er misschien beter voor kunnen gaan sparen.
Mijn ervaring is dat als je iets serieus wilt gaan restaureren dan ben je meer geld kwijt als wanneer je een mooie koopt.Toen ik een Dtje zocht heb ik een gezocht advertentie op MP gezet dat ik een super nette Kadett zocht. Kreeg een hoop redelijke aangeboden en maar 1 hele nette maar wel voor een hoge prijs….
7 februari 2014 om 17:12 #18156088das ook een leuk projectje hoor ik had niet soveel laswerk maar dit komt ook weer goed
8 februari 2014 om 09:54 #18156089Heej dat gaat al goed vooruit.. :thumb
Ik zou eerst eens deze gehele wagen goed na kijken om te zien hoeveel werk er pressies in gaat zitten.
Je bent nu met deze al goed onderweg.. en wat ik tot nu toe gezien heb valt het nog wel mee.
en een andere is maar de vraag wat je dan hebt/koopt. ( en uiteindelijk misschien wel meer werk aan hebt. )groeten
8 februari 2014 om 12:06 #18156090Sow, da’s een bak werk, maar als je die klaar hebt kun je er wel trots op zijn.
Dit omdat je het zelf gedaan hebt :thumbleuke naam, tikkels :jerry
10 februari 2014 om 18:17 #18156091van…
naar…
denk dat ik best trots op mij zelf mag wezen haha.
10 februari 2014 om 20:22 #18156092Dat ziet er inderdaad goed uit :thumb
10 februari 2014 om 21:23 #18156093ziet er al een stuk beter uit :thumbup
Het mooie is dat je het zelf kunt, als je het moet laten doen is het een heel ander verhaal en je leert er ook nog weer wat van, deze Kadett heeft een verhaal en dat moet weer doorgaan toch?
Bij elke restauratie of verbouwing zit wel een punt dat je het eventjes niet ziet zitten, komop kop d’r veur
Ook bij mijn Dettje Bieber hebben ze er nieuwe drempels ingelast, maar dat mag ook voor een auto van 32 jaar oud, je moet niet vergeten dat het blank metaal was bij de naden en daar kruipt vroeg of laat roest tussen, ook als er al nieuwe drempels in zijn gezet.
Ik zou inderdaad eerst eens de spatborden voor er af halen en ook de spatbordranden achter goed bekijken.
Bij deze auto weet je wat je hebt, ik bedoel motorisch maar ook wat wielophanging remmerij ed, als je een ander koopt is het altijd maar weer afwachten, een ander doet hem vaak ook niet altijd zonder rede weg.succes
24 februari 2014 om 21:35 #18156094wat lees ik nu, word hij misschien toch gesloopt?
24 februari 2014 om 21:48 #18156095vind je het het erg dat ik het bij een “zeer waarschijnlijk” laat?
laatst namelijk al genoeg commentaar gehad toen ik in het topic over mijn astra had aangegeven dat die te koop was, dus ik ga me er niet te veel over uit laten nu.3 maart 2014 om 06:49 #18156079helaas.. door dat ik de ruimte nodig ben, en ook het geld ff beter kan gebruiken is toch maar besloten om er mee te stoppen.
eerlijk is eerlijk, ook de zin is er niet echt meer, toch wat te veel werk voor een 1e keer.casco gaat de cross in.
zat onderdelen zijn al weg, maar heb nog steeds veel te veel onderdelen liggen ;)3 maart 2014 om 07:28 #18156096Toch wel jammer, je ziet ze steeds minder
hoop wel dat ie een ander motortje krijgt
zo’n 1.2 is niet ideaal in de cross :D3 maart 2014 om 07:59 #181560972.0 16v als het goed is.
motor is al verkocht haha3 maart 2014 om 20:57 #18156098Toch respect voor je beslissing hoor.
Je hebt de D een serieuze kans gegeven maar helaas moeten constateren dat het onbegonnen werk was :(Rik :thumbup
3 maart 2014 om 22:20 #18156099vind t een knappe keuse Harjan.
je was dr zo wijs mee…
je begon zo goed..helaas mocht het niet baten :cry
laten we de hoop vestigen op andere tijden kerel.
;) :thumb3 maart 2014 om 22:42 #18156100je hebt je best gedaan om er toch weer iets van te maken en ik denk als de oldtimerregeling was blijven bestaan het nog wel zinvol was geweest hem op de weg te houden, voordeel is wel dat de prijzen ook gezakt zijn voor het geval er een ander Dettje komt ;)
3 maart 2014 om 22:51 #18156101@Ghanz wrote:
vind t een knappe keuse Harjan.
je was dr zo wijs mee…
je begon zo goed..helaas mocht het niet baten :cry
laten we de hoop vestigen op andere tijden kerel.
;) :thumbben er nog steeds wijs mee hans, maar soms moet je keuzes maken, valt niet altijd mee.
wanneer hij de straat uit rijd ga ik ook zeer zeker ff een paar keer moeten slikken.
maar ja, vroeg of laat komt er weer een oildtimer terug.. hoop dat ik het kan redden om er 1 te kopen met de aandrijving achteraan.. maar ja, de d kadetjes zijn wel zo beetje de goedkoopste oldtimers van opel.
we zullen zien ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.