Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Project D Kadett berlina (vanaf pagina 10)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2013 om 16:37 #18155927
@KadAstra-EF wrote:
@Tech 1 wrote:
Leuk dat je een d kadett gaat opknappen :thumb
Doet me weer denken aan de tijd dat ik met mijn eigen D berlinetta op lpg reed/bezig was.
Ik had nog wel een paar herinneringen bewaard, voordat ik hem met 340.000 km naar de sloop deed ;)340.000 :shock: :thumb
Mooie spullen heb je nog als aandenken :)
Rik ;)
Ik kreeg van iedereen horen dat die 13S zo slecht waren op LPG,ik heb maar 1x de koppakking hoeven te vervangen al die tijd.
Er wel een ree onder gehad,maar werd netjes opgevangen door de eigenbouw “koeienvanger” alleen 1 mistlamp kapot en een kapje van de verstraler.
Rond de 180.000km uit moeten wijken voor een tegenligger die in een bocht op mijn weghelft zat(doorgereden),helaas de 1e slip teveel gecorrigeerd en met de 2e slip dwars de vangrail op geschoven tot aan de brugleuning.
Met een boer met trekker/voorlader aan de trekhaak en publiek tillend aan de koeienvanger weer van de vangrail afgekregen ;)
Resultaat deuk in het achterportier van een reflectorpaaltje,remleiding doormidden en deuken in de bodem(wel makkelijk weer uit te deuken).
Later heeft m’n vader (verblind door de zon) er een lantaarnpaal mee omvergereden die midden op een P plaats stond,toen zat de bumper en koeienvanger wel in elkaar,maar de radiateur was net niet beschadigd.
Weinig roest, al had hij wel een professionele enamel tectyl behandeling gehad, als je iets los haalde plakte en kleefde het helemaal. :???:
Kortom veel meegemaakt,alleen normale slijtage delen vervangen en 1x koppakking en heeft me eigenlijk nooit laten staan!!! :thumb
Eigenlijk mijn beste Opel geweest met de minste problemen tot nu aan toe ,als ik er op terug kijk :shock:30 juni 2013 om 20:16 #18155928Zou die gas maar binnenkort eruit halen.. :jerry
Maar ziet er leuk uit.. Is weer wat anders als een Fje wat je van binnen tot buiten uit je hoofd kent.
30 juni 2013 om 20:22 #18155929waarom zou ik dat gas er uit halen?
is de regel al defenitief dan? volgens mij niet.
zolang er niks bekend is rijd ik mooi door op gas, kan er nu nog ff snel van gaan genieten dit jaar.en ja, zeker een verschil wat betreft de de f, de f kan ik bijna de schroefjes dromen hahaha.
maar wel een voordeel, de d heeft er stukken minder ;)
ff uit mijn hoofd hoor..
de kadett..
1 schroef aan de zijkant (bijde kanten uiteraard) 2 schroefjes bij de kilometer teller en zo.
1 schroefje er onder.
3 schroefjes voor het dashboard kastje.
2 voor het asbak deel.
2 voor de schakelaar deel.
dan nog 1 helemaal onder aan.
en dan 2 moertjes onder het dashboard zelf.
en het stuur uiteraard.
kachelschuifjes kun je laten zitten, daarmee bespaar je al heel wat tijd.foto’s komen morgen, staan al wel op de pc, maar denk dat ik nu eerst me bedje maar eens ga zoeken haha.
30 juni 2013 om 20:27 #18155930Wel voor 99%. Maar inderdaad scheelt nu wel aan de pomp he.. Had ik ook met de dodge.. 120liter voor 60,- ben je toch koning als je gaat afrekening.
Beniewd naar de fotos.
1 juli 2013 om 05:58 #18155931oke ff een vrachtje foto’s dan maar.
hoef vast niet bij elke foto wat te zeggen, dus hier komen ze gewoon ff op volgorde aan ;)
klepje op het stuur zit er inmiddels ook op en de kabels onder het dash zijn ook netjes weg gewerkt nu ;)maar nu het mooiste..
dit is mijn radio aansluiting.
mooi bij elkaar gezocht zooitje in ieder geval haha, maar dat word met de tijd nog wel anders.verder heb ik nog ff een paar samen met de astra gemaakt ;)
en nu eens zien als jullie wat opmerken aan deze foto, het is namelijk niet iets heel opvallends.
1 juli 2013 om 10:55 #18155932Dat je niet kan parkeren?
1 juli 2013 om 11:45 #18155933niet?
ik sta toch zeker netjes in het vak hoor.
kijk maar naar de peugeut op de achtergrond, staat ook zo ver in de goot als ik.
dus ALS je denk commentaar te geven, doe het dan ff op een terechte manier :jerry :jerry1 juli 2013 om 13:34 #18155934Je staat op de met 2 auto’s half op de stoep… Dus ja heel terecht.
1 juli 2013 om 13:36 #18155935:!: Mensen, het gaat hier om een Kadett en niet om parkeerkunsten. En aangezien het topic niet in “Slap Geouwhoer” staat mag iedereen hier mooi ontopic blijven. :!:
1 juli 2013 om 14:44 #18155936ik had het over de laatste foto ;)
maar ja. ontopic maar weer.
kadett is nu nog weer verder zilver.
kans is dat dta ook een defenitieve kleur word, foto’s volgen nog.1 juli 2013 om 14:52 #18155937Ik zie geen verschil :wtf :hmmz
Maar je hebt je weer geamuseerd… Soms mis ik het wel aan me Dodge altijd sleutelen zodra ik een uurtje vrij had.
1 juli 2013 om 14:59 #18155938grill ook maar ff gespoten, en het logo.
had al verwacht dat het op de foto niet erg zou opvallen1 juli 2013 om 15:04 #18155939AnoniemLid sinds:
1 January 1970Topictitel aangepast omdat dit niet alleen over het dash meer gaat. Graag titel niet constant wijzigen.
1 juli 2013 om 15:29 #18155940De laatste foto:
Er is een speigel zilver gekliederd en de rechter niet !
Is dat een proefopstelling ?
En dat dashboard is zwart lijkt het, de oude was bruin toch ?
Maar netjes gedaan en een nuttige dag zo :thumb :thumbRik :D
1 juli 2013 om 16:30 #18155941@Senatorman wrote:
Topictitel aangepast omdat dit niet alleen over het dash meer gaat. Graag titel niet constant wijzigen.
raar, bij mijn astra topic pas ik ook altijd de titel aan na een update..
dus ik zal het erg op prijs stellen dat je mijn topic titel laat zo als ie is, die pas ik na iedere update aan.
dat er hier en daar wat af gedwaald word oke, maar dat daarom mijn topic titel aangepast gaat worden?bij de volgende update word mijn topic titel ook geupdate ;)
rik..
neuh, iemand wou mij met een wit busje laten spelen, heb ik daar maar ff op gedaan, maar hij is weer zwart ;)1 juli 2013 om 17:24 #18155942@Senatorman wrote:
Topictitel aangepast omdat dit niet alleen over het dash meer gaat. Graag titel niet constant wijzigen.
@Stender wrote:
:!: Mensen, het gaat hier om een Kadett en niet om parkeerkunsten. En aangezien het topic niet in “Slap Geouwhoer” staat mag iedereen hier mooi ontopic blijven. :!:
aangezien er niet 2 berichtjes over iets anders mogen staan en omdat ik zelf mijn topic titel niet mag wijzigen na een update heb ik besloten dit topic niet verder up to date te houden.
mag dan ook een slotje op van mij ;)1 juli 2013 om 19:15 #18155943Op verzoek weer geopend.
12 juli 2013 om 10:00 #18155944@soepkiepe wrote:
zo..
omdat er toch wel wat mensen zijn die dit topic vaak bekijken na een update toch maar besloten om het topic een beetje in leven te houden.1e post staat dus ook in kleine lijnen dit zelfde verhaal.
de astra is momenteel weinig mee gebeurd.
de dett daar in tegen is al aardig veranderd.
ik ga er ook niet te veel woorden aan vuil maken, foto’s zeggen meer dan woorden lijkt me.
kan zijn dat er een enkele niet helemaal in volgorde staat, maar dit is wel hoe hij in grote lijnen is veranderd.
we beginnen maar eens even hoe hij was ;)
de wielen zijn voor beide auto’s een verbetering is mijn mening ;)
oja…
alles is gespoten met spuitbusjes van de action, totaal 5 geloof ik.
de bovenkant moet nog maar ff wachten hahaen laatst nog ff een vouwwagen gehaald, ding is van 1977, leek me wel ene mooie ouderwetse foto haha.
14 juli 2013 om 18:06 #18155945Barrel, denkt het toch niet! Prachtige auto’s!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
19 juli 2013 om 07:29 #18155946Leuk, dat je weer een D-tje van de sloop redt. Het lijkt het zusje van de mijne wel (zelfde kleur Hazelnootbruin en interieur), alleen heb ik een 3 deurs en met een 1.2n blokje. En heb ik er een week of twee geleden hem voor het eerst over de ton gereden (ik heb hem gekocht met 63.000 echte Km’s) toendertijd. Ik heb hem alweer een jaar of 4, en nooit enige problemen meegehad. Altijd probleemloos door de keuring. Ik vind je “nieuwe” velgen (van een Rekord E1 Berlina ?) een stuk beter dan de vorige. Ik heb er SR velgen onderliggen.
19 juli 2013 om 08:39 #18155947wielen zaten onder de astra bij aanschaf.
durf het haast niet te zeggen,maar het zijn bmw wielen :angel
heb inmiddels al een kleurtje voor de dett in gedachten, een lekker fris maar opvallend kleurtje ;)wielen zijn trouwens te breed eigenlijk.
als ik over een drempel ga dan schuurt ie aan, hoef ik niet eens heel gek voor te doen.19 juli 2013 om 11:10 #18155948pas maar op, een klapband heb je zo als je banden tegen de wielkastrand komen.
BMW hoort ook niet onder een Opel :pukeRik ;)
19 juli 2013 om 14:08 #18155949Ziet er :thumbup uit
kontje misschien wat ophogen tegen het aanlopen?19 juli 2013 om 19:53 #18155950t past anders prima Rik :P
goed bezig, soepkip
:thumb19 juli 2013 om 20:19 #18155951@trashmetal wrote:
Ziet er :thumbup uit
kontje misschien wat ophogen tegen het aanlopen?laat liever de voorkant iets zakken haha.
rik. ze schuren alleen aan als ik ff iets te hard over een drempel ga.
alleen dat “iets te hard” is nu al heel snel, al helemaal als er iets of iemand achterin ligt/zitgewoon ff rekening mee houden dan komt dat wel goed.
tot nu toe 1 dorpel gevonden met een scheur/gat van goed 10 cm, onder de vloermatten iets oppervlakkige roest en onder de achterbank ook aan beide kanten een beetje.
maar als dat alles ie teken ik er voor ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.