Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › "Project blues"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2012 om 11:56 #18038202
Zo zie je maar dat er daadwerkelijk liefde voor auto’s bestaat. En net zoals in de ‘echte’ liefde, zijn blues onvermijdelijk. Je krijgt ze en ze gaan weer weg. Maar maken de hobby juist weer heel bijzonder. Aan het einde heb je daar het eindresultaat, waarvan je dan nog meer geniet als je beseft dat je je door de blues heen gevochten hebt. En anders kies je voor een andere liefde (lees: auto) en begint het weer van voren af aan.
Heel poëtisch, maar waar. The way of the world.
1 juli 2012 om 12:32 #18038203Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word…. aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.
Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.
Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?
1 juli 2012 om 13:18 #18038204Het is ook totaal afhankelijk van de taxateur.
Want de een is helemaal gek van een origineel gerestaureerde auto en de ander van een compleet verbouwde auto heb beide namelijk al mee gemaakt.2 juli 2012 om 09:41 #18038205@InjectTheVenom wrote:
Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word…. aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.
Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.
Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?
Volgens mij ligt die lijn dicht bij het origineel.
Het moet eigenlijk een voortborduursel zijn op de gedachtegang van de ontwerper van het origineel.
Daarom kies ik het liefst voor Irmscher,zij blijven erg dicht bij wat de ontwerper bedoelde.3 juli 2012 om 16:22 #18038206mijn project blues op dit moment….
Bijna vakantie hebben, maar door de vele dingen die ik moet gaan doen nauwelijks geen tijd hebben voor de Rekord. :(
27 juli 2012 om 18:52 #18038207De project blues van vandaag… ik weet dat ik goed bezig ben met de verslaglegging maar kunnen jullie (behalve een complete en overzichtelijke lijst rekeningen) nog tips geven wat ik absoluut in het verslag zou moeten verwerken?
Ik ben op zoek naar van die “misschien is het handig als”-jes of “heb je daar al aan gedacht”-jes, je weet wel van die fijne kneepjes die alleen de vakmensen weten.
Daarnaast zou het een interessante discussie zijn wat een taxateur graag wil zien en hoe hij zou willen hebben dat alles gedaan is.19 augustus 2012 om 09:56 #18038208Bump voor bovenstaande vraag :vertag
Nog een ander belangrijk punt wat betreft project blues, wat is belangrijker wat betreft onderdelen authenticiteit of het OEM nummer op de zak? Ik heb namelijk via een Duitse dealer nieuwe brandstofslangen besteld maar eentje daarvan is duidelijk anders. Zou een taxateur tevreden zijn met het OEM nummer of ziet hij liever dat ik de poreuze slang die nu op de motor zit exact na heb laten maken bij een leidingen bedrijf?
19 augustus 2012 om 17:39 #18038209Gaat zon taxateur elk slangetje nakijken dan?
die kijkt toch alleen naar de algehele staat van het voertuig?19 augustus 2012 om 17:55 #18038210Hij gaat natuurlijk ook kijken naar wat er precies aan de auto gebeurd is om hem in die staat te krijgen vandaar mijn vraag :vertag
10 januari 2013 om 15:23 #18038211Blergh iemand nog tips om de periode door te komen dat je werkelijk geen fluit aan de auto kunt doen behalve wachten tot het spuitwerk klaar is :cry
10 januari 2013 om 19:56 #18038212Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis
10 januari 2013 om 22:15 #18038213@teungts wrote:
Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis
Dat is een goeie, heb ik ook gedaan!
Ben lekker gaan fitnessen, ff de kop leeg trainen, daar door veel meer zin om aan m’n kadett te werken!15 januari 2013 om 16:26 #18038214@teungts wrote:
Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis
Ik ben op een heel gevaarlijke site gestuit waar mensen zelf de meest gedetailleerde grote schaalmodellen maken, met de nadruk op ZELF aan de hand van tekeningen en materiaalkennis :mrgreen:
Een andere vraag, stel je hebt je gespoten body terug van de spuiter waar begin je vervolgens met de opbouw? Eerst de grote delen aan de buitenkant als bumpers en lampen of eerst de binnenkant?
15 januari 2013 om 16:31 #18038215ik zou van binnen naar buiten werken. risco op beschadigen minder in mijn ogen met het opbouwen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.