Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Proefrit gemaakt in zafira OPC !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2010 om 21:26 #17218151
Na een lange tijd overwegen vandaag toch maar eens een proefrit gemaakt in een zafira OPC. Waar ik al bang voor was is gebeurd: het vermogen is per direct verslavend :wors
In de 4e en 5e versnelling viel het toch wat tegen: is wel wat feller dan onze gts 2.2, maar niet wat ik verwacht had. (een bezoek aan de tunings specialist maakt dat wel in orde :P ) Kon ook niet te gek doen, was erg druk. Achteraf maar goed ook, hoorde later dat ze daar stonden te controleren, dus de eventuele bekeuring gaat niet hoger dan 150 waar ik 120 mocht :P.
De auto: vol leer, auto-airco, 7 stoelen, stoelverwarming. Nieuwe turbo+airco compressor, 97.000 km+autopas. Dus leek allemaal mooi. Maar ik kreeg de auto met heel veel moeite in zijn 1 (via de 2) en de 3 was ook lastig te vinden. tevens was de OPC rondom overspoelt met gebruikskrassen, net of hij dagelijks door een heg gereden is. Paaltje geschamt langs de zijkant, etc. De verkoper was er niet, dus via monteur sleutels gekregen. Verkoper zou terug bellen om een eventuele prijs voor mijn vectra te maken, niets meer van gehoord? Is de automarkt weer behoorlijk aangetrokken dat ze het zich kunnen veroorlofen om niets meer te laten horen?Al met al een fijne auto (niet deze) en zeker de moeite waard om een eventuele zoektocht voort te zetten :thumbup
2 maart 2010 om 21:44 #17623600Ja rijdt lekker he, en een vermogenskuurtje doet nog wonderen in de 4 en 5 !!! :thumbup
3 maart 2010 om 10:50 #17623601origineel gepost door 2000
Na een lange tijd overwegen vandaag toch maar eens een proefrit gemaakt in een zafira OPC. Waar ik al bang voor was is gebeurd: het vermogen is per direct verslavend :wors
In de 4e en 5e versnelling viel het toch wat tegen: is wel wat feller dan onze gts 2.2, maar niet wat ik verwacht had. (een bezoek aan de tunings specialist maakt dat wel in orde :P ) Kon ook niet te gek doen, was erg druk. Achteraf maar goed ook, hoorde later dat ze daar stonden te controleren, dus de eventuele bekeuring gaat niet hoger dan 150 waar ik 120 mocht :P.
De auto: vol leer, auto-airco, 7 stoelen, stoelverwarming. Nieuwe turbo+airco compressor, 97.000 km+autopas. Dus leek allemaal mooi. Maar ik kreeg de auto met heel veel moeite in zijn 1 (via de 2) en de 3 was ook lastig te vinden. tevens was de OPC rondom overspoelt met gebruikskrassen, net of hij dagelijks door een heg gereden is. Paaltje geschamt langs de zijkant, etc. De verkoper was er niet, dus via monteur sleutels gekregen. Verkoper zou terug bellen om een eventuele prijs voor mijn vectra te maken, niets meer van gehoord? Is de automarkt weer behoorlijk aangetrokken dat ze het zich kunnen veroorlofen om niets meer te laten horen?Al met al een fijne auto (niet deze) en zeker de moeite waard om een eventuele zoektocht voort te zetten :thumbup
Hé 2000 hoe lang ben je nu al bezig met een zafira OPC, je hebt zelfs nog even gereageerd op de mijne maar je wilde geen ingevoerde en wilde de hoofdprijs voor je GTS. Dit is niet lullig bedoelt ofzo maar indien je een mooie en vooral dikke OPC zoekt zul je toch een aardig bedrag bij moeten leggen.
Ps de mijne rijd dus nu ook in Beverwijk rond dus zul je hem wel tegenkomen.
Succes met je zoektocht en een goede OPC moet gewoon in alle versnellingen goed kunnen doortrekken en zou zowieso voor de vernieuwde 200 pk versie gaan.
Mvg GB3 maart 2010 om 15:16 #17623602rij zelf sinds 14 augustus 2009 een zafira OPC maar het rijdt heerlijk.
En tot op heden weinig problemen op een olie retourpakking na dan.
En dat deze slecht schakelt tja doorlopen verder kijken. Niet aan beginnen, moet goed zijn en anders niet.
En dan nog eens wat is er mis met import? Als je het zelf gaat doen is het net alsof je een auto koopt in NL hoor. Is alleen iets verder rijden en er zit een RDW keuring + douane aan vast maar voor de rest hartstikke makkelijk.
3 maart 2010 om 18:03 #17623603Heb de mijne ook zelf ingevoerd uit zwitserland
eerste eigenaar geweest niks mis mee:P
en rijd super die 200pkgr dion
3 maart 2010 om 18:36 #17623604mijne komt uit Duitsland en heeft alle opties zo’n beetje…….
Heeeeeeeeeeeeeel blij mee!!!:):):)
3 maart 2010 om 18:39 #17623605Mijne komt bij een bedrijf uit Arnhem vandaan.
Die heeft hem uit Duitsland gehaald dus ook volop opties.
Heb hem al 14 maanden en nog steeds niks te klagen
Heb er 30.000 km mee gereden dus kan wel zeggen dat die bevalt
Denk ook niet dat je van een OPC bezitter zal horen dat die niet bevalt ;)3 maart 2010 om 18:43 #17623606Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
3 maart 2010 om 19:26 #17623607origineel gepost door ron1978
Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
Zit meer dan alleen het verschil in PK’s nl Leder interieur, Xenon, wit rode achterlichten, climatecontrole, alu pedalen, en volgnes mij ook PDC, en ja de sproeiers zijn zo in kleur gespoten en staat super. Was zelf althans zeer tevreden over de mijne met 200 PK tjes.
Dus als er iemand een OPC zoekt zou ik toch voor de 200 PK gaan zoveel prijsverschil zit er niet in.4 maart 2010 om 14:52 #17623608origineel gepost door GB
Hé 2000 hoe lang ben je nu al bezig met een zafira OPC, je hebt zelfs nog even gereageerd op de mijne maar je wilde geen ingevoerde en wilde de hoofdprijs voor je GTS.Ps de mijne rijd dus nu ook in Beverwijk rond dus zul je hem wel tegenkomen.
Succes met je zoektocht en een goede OPC moet gewoon in alle versnellingen goed kunnen doortrekken en zou zowieso voor de vernieuwde 200 pk versie gaan.
Mvg GBIk ben niet een tijd bezig, ik twijfel al geruime tijd omdat we al een prachtige wagen hebben. Ik mis gewoon vermogen. Ik reed voor de GTS een 2000, en dat ervaarde ik toch totaal anders. Mijn vrouw is bijna net zo’n auto gek als ik, dus die doet eigenlijk nooit moeilijk. Het lastige voor mij is dat we een prachtige GTS hebben, en als de zafira toch niet zou bevallen (je zit hoog, heeft niet zo’n luxe uitstraling als de GTS, etc) dan vind ik nooit zo’n GTS terug, in die staat, km’s en dan vooral de kleur. Ben niet zo’n eenheids worst. Als het al een OPC zou worden dan wordt het een knal blauwe :thumbup
Het wordt dan zowiezo het gerestylde type,xenon, (leer? standaard?) en de hele zomer met de airco knop k@tten om de temp goed te houden lijkt me ook niks :P
Maar het komt (denk ik) wel goed, maar weet niet wanneer.
4 maart 2010 om 15:46 #17623609origineel gepost door GB
origineel gepost door ron1978
Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
Zit meer dan alleen het verschil in PK’s nl Leder interieur, Xenon, wit rode achterlichten, climatecontrole, alu pedalen, en volgnes mij ook PDC, en ja de sproeiers zijn zo in kleur gespoten en staat super. Was zelf althans zeer tevreden over de mijne met 200 PK tjes.
Dus als er iemand een OPC zoekt zou ik toch voor de 200 PK gaan zoveel prijsverschil zit er niet in.Leer, wit rode achterlichten, climatecontrole en xenon kun je met een ingevoerde ook hebben hoor. Afhankelijk bouwjaar en wat de eerste eigenaar wilde.
Veel laten hem toch chippen dus maakt helemaal niets uit die 192 of 200. Motor is helemaal hetzelfde. 200 pk versie is wat jonger.
Heb zelf een ingevoerde met vol leder en een aantal paardjes meer ondertussen. :)4 maart 2010 om 19:09 #17623610origineel gepost door 2000
origineel gepost door GB
Hé 2000 hoe lang ben je nu al bezig met een zafira OPC, je hebt zelfs nog even gereageerd op de mijne maar je wilde geen ingevoerde en wilde de hoofdprijs voor je GTS.Ps de mijne rijd dus nu ook in Beverwijk rond dus zul je hem wel tegenkomen.
Succes met je zoektocht en een goede OPC moet gewoon in alle versnellingen goed kunnen doortrekken en zou zowieso voor de vernieuwde 200 pk versie gaan.
Mvg GBIk ben niet een tijd bezig, ik twijfel al geruime tijd omdat we al een prachtige wagen hebben. Ik mis gewoon vermogen. Ik reed voor de GTS een 2000, en dat ervaarde ik toch totaal anders. Mijn vrouw is bijna net zo’n auto gek als ik, dus die doet eigenlijk nooit moeilijk. Het lastige voor mij is dat we een prachtige GTS hebben, en als de zafira toch niet zou bevallen (je zit hoog, heeft niet zo’n luxe uitstraling als de GTS, etc) dan vind ik nooit zo’n GTS terug, in die staat, km’s en dan vooral de kleur. Ben niet zo’n eenheids worst. Als het al een OPC zou worden dan wordt het een knal blauwe :thumbup
Het wordt dan zowiezo het gerestylde type,xenon, (leer? standaard?) en de hele zomer met de airco knop k@tten om de temp goed te houden lijkt me ook niks :P
Oftewel jij rijd zomers met bv 25 tot 30 graden zonder airco aan, dan ben je waarschijnlijk de enige in Ned. En sorry je was toch de eerste die op mijn auto reageerde toen ik zo’n beetje oktober 2009 polshoogte ging nemen ivm de verkoop van mijn OPC vandaar de opmerking van mij.
Er staan genoeg gts en te koop in Ned met een redelijke km stand en in een mooie staat dus dat zal wel loslopen denk ik, het is maar net wat je zelf wil succes met je beslissing.Maar het komt (denk ik) wel goed, maar weet niet wanneer.
4 maart 2010 om 19:16 #17623611origineel gepost door ron1978
origineel gepost door GB
origineel gepost door ron1978
Een ingevoerde hoeft echt geen probleem te zijin hoor. En de 192 pk is ook goed, enigste verschil is de software. Ga je hem chippen haal je precies hetzelfde uit een 192 pk dan uit een 200 pk.
Heb wel gezien dat je bij de “nieuwere modellen” kolampsproeiers ( xenon )hebt, vind dit niet mooi staan bij een Zafira, maar smaken verschillen he.Oh ja, en een onderhoudshistorie erbij wil niet altijd wat zeggen. Weet je wel dat ie de beurten gehad heeft, maar er kan evengoed mee getrapt zijn. En dan heb je nog een probleemauto.
Zit meer dan alleen het verschil in PK’s nl Leder interieur, Xenon, wit rode achterlichten, climatecontrole, alu pedalen, en volgnes mij ook PDC, en ja de sproeiers zijn zo in kleur gespoten en staat super. Was zelf althans zeer tevreden over de mijne met 200 PK tjes.
Dus als er iemand een OPC zoekt zou ik toch voor de 200 PK gaan zoveel prijsverschil zit er niet in.Leer, wit rode achterlichten, climatecontrole en xenon kun je met een ingevoerde ook hebben hoor. Afhankelijk bouwjaar en wat de eerste eigenaar wilde.
Veel laten hem toch chippen dus maakt helemaal niets uit die 192 of 200. Motor is helemaal hetzelfde. 200 pk versie is wat jonger.
Heb zelf een ingevoerde met vol leder en een aantal paardjes meer ondertussen. :)Tuurlijk kun je dat ook hebben enkel is het zoeken naar een naald in een hooiberg terwijl het bij een 200 pk versie standaard is dus waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, maar dat is aan iedr weer anders. Ik had nl ook een ingevoerde met 200 Pk in het zilver van nov 2003 met alle opties van navigatie, elek dak, volleder, 19 inch opc Y spaak, 4pijps remus demper, climate controle, chroom omrande telers, dakspoiler, xenon, alu pedalen, PDC, etc etc en een nieuwe Turbo.
4 maart 2010 om 19:53 #17623612Ik heb trouwens niet eens zo’n probleem met ingevoerde auto’s, alleen ben ik bang dat ik óf een schadebak, of één met een terug gedraaide teller koop.
Ik zou het wel willen, maar dan voer ik ‘m zelf in. En dan komt het probleem: ik wil mijn vectra inruilen, en das in duitsland wat lastig ;)@ GB: volgens mij staat jpuw ex. OPC vaak bij mijn werk. Is toch elke keer weer een beetje kwijlen:thumbup
4 maart 2010 om 22:16 #17623613origineel gepost door 2000
Ik heb trouwens niet eens zo’n probleem met ingevoerde auto’s, alleen ben ik bang dat ik óf een schadebak, of één met een terug gedraaide teller koop.
Ik zou het wel willen, maar dan voer ik ‘m zelf in. En dan komt het probleem: ik wil mijn vectra inruilen, en das in duitsland wat lastig ;)@ GB: volgens mij staat jpuw ex. OPC vaak bij mijn werk. Is toch elke keer weer een beetje kwijlen:thumbup
Yep zou kunnen als het goed is heeft de nieuwe eigenaar een timmerbedrijf in Beverwijk. Het kenteken is 15-TL-KT.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.