Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › produktie nieuwe Mokka
- Dit onderwerp bevat 287 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 maart 2023om 19:51 door FredJ.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2023 om 06:43 #18506684
Dank voor het delen Bob!
jij bent niet de enige die cynisch geworden is. Door het ontbreken van enige vorm van planning en officiële communicatie van de kant van Opel. Het simpelweg verwijzen naar de dealer die zeker niets weet waardoor wij (de klanten) geen enkel uitzicht op een moment van levering hebben maakt dat, in ieder geval ik, vermoed dat Opel hele grote problemen heeft. Zeker als ik om me heen hoor dat merken als Lync en co en Byd geen chipsproblemen hebben en gewoon nieuwe auto’s leveren.
Al zou Opel maar iets formeel op zijn site communiceren dan zouden ze veel zorgen weg kunnen nemen. Desnoods dat er problemen zijn en wat ze doen om dat op te lossen. Het verbaast me trouwens dat er geen enkel tv-programma, Radar o.i.d., hier in duikt en openlijk vragennstelt aan de auto-industrie.
Mijn Gs line is 5 april besteld en ik reken er inmiddels niet meer op dat ik deze binnen 1 jaar krijg.
Sterkte allemaal en laten we vooral informatie met elkaar blijven delen.
26 januari 2023 om 18:05 #18506762Wellicht kunnen jullie ook contact opnemen met Charlotte van Opel .
Wie weet gaat men wat ondernemen als er steeds meer mensen zich laten horen.26 januari 2023 om 18:13 #18506772Hoi hoi.
Ik heb vanochtend een e-mail gestuurd naar Charlotte als antwoord op de mail die ik van haar heb ontvangen. Ben benieuwd wat ze daarop gaat antwoorden.
Ik zal mijn mail hieronder neerzetten.Hallo,
Bedankt voor het antwoord, maar hier kan ik echt niks mee.
Opel Nederland zou toch op zijn minst meer duidelijkheid kunnen verschaffen over het eventuele batterij pakket die nu geüpgraded wordt?
Waarom weet de ene dealer wel dat de upgrade er komt en de andere dealer niet?
Ook wat de vertraging betreft zou er meer openheid gegeven kunnen worden.
Ik heb het gevoel om steeds maar weer met een andere smoes tevreden gesteld te worden.Mvg Diane
27 januari 2023 om 10:02 #18506907Goedemorgen , net weer even met de dealer gebeld .
Er staat voor die van mij nu “ Aligned for production “ .
Dit heb ik al vier keer eerder meegemaakt en werd dit op het laatste moment weer uit het systeem gehaald , maar laten we hopen dat het dit keer wel wat wordt.
Als het goed is verschijnt dan het Vin nummer in my opel op het moment dat de auto op de band staat27 januari 2023 om 10:15 #1850692427 januari 2023 om 10:23 #18506933Ik heb gistermiddag bericht van de dealer gehad dat in de systemen mijn auto van Opel Mokka e GS line is omgezet naar Opel Mokka electric level 4…. maar nog wel met productiedatum 01-01-2099…. dus er is iets gaande en ik mag er dan van uitgaan dat ik de ge-upgrade versie ga krijgen ergens in 2023. En ik heb (weer) een mail gestuurd naar de klantenservice, ik wacht nog op antwoord maar het zal hetzelfde nietszeggende bericht zijn dat iedereen krijgt van Charlotte Bos….
27 januari 2023 om 10:34 #18506942Goedemorgen Rob, goed nieuws zou ik zeggen. Nu nog de levering . Kun je mij uitleggen hoe je dat doet in my opel? Ik heb de app geinstalleerd ik zag dat je het bestelnummer in de vin moet invullen. Ik kom dan niet verder.
Groet
Bob
27 januari 2023 om 10:36 #18506951<p style=”text-align: left;”>Ik zie trouwens net in de Opel configurator op Opel.nl dat daar nog gewoon de 50 kWh 136 pk versie, maar dan in levels ipv namen, wordt aangeboden. Dus zekerheid of de Mokka 2023 al met het nieuwe accu/motorpakket wordt geleverd is er dus niet.</p>
27 januari 2023 om 10:39 #18506960Geweldig nieuws Rob!
nu maar hopen dat hij ook daadwerkelijk in productie gaat. Maar ben blij voor je.
27 januari 2023 om 12:22 #18506977Net contact gehad met onze dealer, en daarbij heeft hij een leverdatum genoemd.
Dit zou dan over een week of 3 zijn. Maar kan heel erg makkelijk veranderen.
Verder gaat hij er vanuit dat het gewoon nog de bestelde versie is.
Hijzelf verwacht de upgrade pas aankomend jaar! De laatste maanden zijn er ook maar weinig auto’s los gekomen bij Opel, en dan voornamelijk met benzinemotoren en dan ook nog eens van andere modellen.
Afwachten!
27 januari 2023 om 14:29 #18507022Heb inmiddels weer antwoord van Opel Nederland klantenservice.
Lees en huiver:Beste mevrouw Van Braam-Hollander,
Hartelijk dank voor de terugkoppeling.
Ik had graag een ander antwoord gegeven, en ik begrijp uw frustratie. Echter kunnen wij echt niet in uw bestelling kijken en worden wij ook niet geinformeerd over welke batterij u erbij krijgt en of deze geupgrade wordt of niet. Dit behoort allemaal tot de informatie over uw bestelling en die kan alleenn de dealer inzien. Ik raad u toch echt aan contact te houden met de dealer hierover, gezien zij de enige partij zijn die informatie kunnen opvragen.
Met vriendelijke groet,
Charlotte Bos
Klantenservice Opel Nederland
Telefoonnummer 020-654575127 januari 2023 om 14:35 #18507030<p style=”text-align: center;”>Tja, en daar mag je het mee doen… meer van hetzelfde, ga naar je dealer, die is de enige met informatie. Echt bizar hoe dit (niet) werkt binnen zo’n grote organisatie.</p>
27 januari 2023 om 16:21 #18507047En ook ik heb inmiddels antwoord van Charlotte Bos, die zoals verwacht luidt:
Hartelijk dank voor de terugkoppeling.
Zoals eerder al aangegeven, hebben wij bij de klantenservice geen inzicht in uw bestelling, of welke versie u ontvangt.
Ik wil best wel even met de dealer in overleg gaan. Dit zal echter dezelfde informatie zijn als wat u ontvangt van de dealer. Mocht u dit willen, zou u mij dan de naam en locatie van de dealer willen toesturen?
Met vriendelijke groet,
Charlotte Bos
Klantenservice Opel Nederland
Telefoonnummer 020-654575127 januari 2023 om 16:26 #18507055Hoi Bob ,
Volgens de dealer wordt het Vin nummer automatisch gekoppeld aan het my opel account.
Dus zelf kan je dat niet doenGroet Rob
27 januari 2023 om 16:29 #18507064Hoi Diane ,
Bedankt , blijft idd afwachten , ik heb dit al een keer of vier meegemaakt en op het laatste moment was alle info weer verdwenen.
Fingers crossed
https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_yes.gif
27 januari 2023 om 16:31 #18507073Weet je wat de dealer zegt? Hij beweert dat Opel Nederland alle informatie van de fabriek krijgt en die informatie weer in een systeem zet waar de dealers op in kunnen loggen, zodat ze onze bestelling kunnen volgen.
Zo langzamerhand begin ik toch echt te twijfelen aan alles en iedereen bij Opel.27 januari 2023 om 18:23 #18507098Goed om te realiseren dat wij op een Opel website zitten en zij dus op zeker meelezen. Helaas is het beleid kennelijk dat ze zelf niet op onze opmerkingen reageren. Ik neem dus aan dat zij ook van onze tips en informatie aan elkaar weten. Waarom zouden zij anders deze website in het leven hebben geroepen.
Het kan toch niet anders dan dat een order-/productie opdracht in een systeem van Opel wordt geregistreerd en gevolgd minimaal tot het moment van afleveren van de auto bij de dealer. Ieder zichzelf respecterend bedrijf (en dus ook Opel) zal zijn informatie beschermen en zeker niet bij een derde partij, de dealer, neerleggen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat zij niets weten over de status van onze bestellingen.
leek me goed dit toch in de groep te gooien.
27 januari 2023 om 18:53 #18507112@arnold ik kan alleen maar hopen dat er meegelezen wordt, maar als dat werkelijk zo zou zijn dan verwacht je toch geen, op de letter identieke, standaard antwoorden terug op een legitieme vraag aan de klantenservice? Het gaat mij vooral om het volledig ontbreken van enig perspectief op de productieplanning. Ik hoop echt van ganser harte dat @Rob zijn Mokka nu eindelijk in productie gaat maar ik vind het ronduit belachelijk dat de status van de meeste Mokka’s, in elk geval die van mij, al een half jaar op 2099 staat. Dat kan gewoon niet waar zijn, zo’n grote fabriek met zo’n inkoopkracht kan niet zoveel last meer hebben van de onderdelenmarkt. Andere merken leveren wel, zoals al eerder opgemerkt is. Maar het is schijnbaar zoals het is en niemand weet iets…. althans dat wordt gezegd.
27 januari 2023 om 19:11 #18507125@ Johan, ik heb het neergezet om alleen maar duidelijk te maken hoe vreemd dit allemaal is. Maar past wel volledig in ons plaatje dat Opel kennelijk geen behoefte om met ons te communiceren.
Ik zit trouwens in hetzelfde schuitje! Laatste gemelde streefdatum was 21 november en sinds die datum staat “mijn” Mokka ook op onbekend. Ik zou het trouwens hoopgevend vinden zodra iemand van ons kan melden dat de Mokka er is.
27 januari 2023 om 20:58 #18507150<p style=”text-align: left;”>Is het een idee om dit probleem bij radar aan te kaarten? Misschien dat zij meer informatie los kunnen krijgen over de gang van zaken bij Opel over de bestelde auto’s en de verschillende levertijden van de auto’s.</p>
28 januari 2023 om 09:09 #18507216Hoi Diane , wellicht een goed idee om ctc op te nemen met radar.
Ik heb ook gekeken op een Duits forum , daar werden opvallend veel auto’s eind 2022 gekeverd .
Wellicht heeft dit te maken met andere regels mbt subsidie !? (Kent iemand die ?)Dit is de link. https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=478&t=77490&sid=71f8c64150b788fd5d4e4471db54abce&start=60
Groet Rob
29 januari 2023 om 10:33 #18507446Ik heb nog 1 poging gewaagd naar de klantenservice, als hier weer zo’n nietszeggend antwoord op komt is Radar wat mij betreft inderdaad het proberen waard:
Hallo mevrouw Bos,Ik begrijp uit deze reactie dat mijn mail gericht aan Jeroen Maas naar u is doorgezet ter beantwoording. Het is jammer dat u hieruit alleen mijn persoonlijke situatie distilleert en niet het bredere probleem wat ik heb willen uitleggen. Zoals ook al eerder door mij gezegd krijgt de dealer geen enkele informatie vanuit de fabriek, ik ben gisteren weer langs geweest voor een update maar die is, zoals ik in mijn mail al aangaf, al maanden niet aanwezig, behalve een verwachte productiedatum van 31-12-2099. Die status is al vanaf september ongewijzigd. Hier speelt een veel groter probleem dat niet steeds teruggeschoven kan worden naar de dealers, maar wat iedereen bij Opel/Stellantis krampachtig wel steeds volhoudt naar alle klanten die wachten op hun Mokka e.
Dus ik heb niets aan uw oplossing om contact met de dealer te zoeken want dat contact is prima door mij te onderhouden maar ik wil graag een duidelijke reden waarom een fabriek van deze grootte schijnbaar al maanden niet produceert, althans geen Opel Mokka e’s. Er is geen enkele productieplanning, niet eens een richtdatum, en dat al een half jaar! U moet met mij eens zijn dat dat geen normale situatie is, ongeacht de leveringsproblemen van bepaalde onderdelen of het soms stilvallen van transport.
Dat kan in geen enkel geval zolang duren zonder ook maar enig perspectief te hebben, zeker op de schaal waarop Stellantis moet produceren…
Dus ik wacht uw reactie, of die van iemand anders binnen de organisatie, vol verwachting af.29 januari 2023 om 16:22 #18507511Ik heb vandaag ook eens een mailtje naar mijn dealer gestuurd. Ik ben zelf een Belg en heb een Mokka-e Elegance met 11kW interne lader besteld eind juli 2022. Op de computer van de dealer stond toen dat de levering voorzien zou zijn rond februari 2023, dus heel binnenkort. Ben eens benieuwd of de dealer enige informatie heeft betreffende een aankomende levering.
Wat me intussen opgevallen is op de Belgische Opel website, is dat er sinds enkele dagen een vijfde uitvoering beschikbaar is gekomen op het configuratiescherm, namelijk de “Black” editie en dat daar het nieuwe batterij pakket bij vermeld staat en een hoger motor vermogen. Bij de vier andere modellen staat nog steeds de 50kW batterij en 100kW motor vermogen.
Er staat ook bij vermeld dat, indien je hem vandaag zou bestellen, je hem mag verwachten binnen 16 weken. Enkele weken geleden stond die levertermijn nog op 22 weken en die telt geleidelijk af. Ik weet niet of dit overeenkomt met de werkelijke levertermijn, of dat dit maar een “gadget” is.
29 januari 2023 om 18:47 #18507566Probleem wat hier hij ons is, is dat wij de auto geleased hebben. Zodoende hebben wij geen chassisnummer mocht die er komen. Alles gaat volgens mij via de leasemaatschappij
30 januari 2023 om 17:10 #18507740Als antwoord op mijn mail krijg ik welgeteld 1 regel terug:
Dank voor de terugkoppeling, zonder naam en locatie van uw dealer kan ik niets voor u doen.
Charlotte Bos
Ik ga contact zoeken met Radar, nog nooit gedaan maar dat gaat vast lukken. Ik ben die starre houding van de ‘klantenservice’ meer dan zat…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.